Název: Name: | Micubiši 2MR2 / C1M2 | Mitsubishi 2MR2 / C1M2 |
Originální název: Original Name: | 一〇式舰上侦察机 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1923-DD.MM.1928 Mitsubishi Internal Combustion Engine Manufacturing Co., Ltd., Nagoya | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1923-DD.MM.1928 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 159 (všechny verze celkem) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1923 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 960 kg | 2116 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1320 kg | 2910 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 12,039 m | 39ft 6in |
Délka: Length: | 7,925 m | 26ft |
Výška: Height: | 2,895 m | 9ft 6in |
Plocha křídla: Wing Area: | 37,69 m2 | 405.69 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 35,02 kg/m2 | 7.17 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Micubiši / Hispano Suiza Hi kapalinou chlazený vidlicový osmiválec o vzletovém výkonu 250 kW (340 k) a 221 kW (300 k) v h= 1 000 m. Vrtule dřevěná dvoulistá s pevným úhlem náběhu vrtulových listů o průměru 2 600 mm | Mitsubishi / Hispano Suiza Hi eight-cylinder liquid-cooled vee engine, rated at 335 hp for take-off and 296 hp at 3,281 ft, driving a two-blade fixed-pitch wooden propeller of diameter 8ft 6,4in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 349 l | 76.8 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 221 km/h v 1000 m | 137.3 mph in 3281 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6100 m | 20013 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Vickers ráže 7,7 mm nad motorem 1x pohyblivý zdvojený kulomet Vickers ráže 7,7 mm pro obranu zadní polosféry Pumový náklad: 3x 30 kg. | Two fixed forward-firing 0.303 inch Vickers machine-guns in the upper fuselage decking and two flexibly mounted 0.303 inch Vickers machine-guns in observers cockpit. Bomb load: Three 66 lb bombs. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 一〇式舰上侦察机 - Námořní palubní průzkumný letoun typ 10-2 Spojenecké kódové jméno: nepřiděleno Letová vytrvalost: 3,75 h - 2MR2 typ 10-2. - Největším rozdílem bylo aerodynamické zjemnění, to bylo možné díky montáži chladičů typu Lamblin pod trup. - Příď letounu byla zakulacena a díky tomu se zlepšil výhled z kabiny. - Letouny operovaly v roce 1932 z paluby letadlové lodě Hosho - Šanghajský incident - Označení 2MR2 se v roce 1928 změnilo na C1M2 | 一〇式舰上侦察机 - Navy Type 10-2 Carrier Reconnaissance Aircraft Allied Code Name: None 2MR2 - Revised version, with original car type radiator replaced by Lamblin radiator beneath fuselage and relocated pilot's seat. Type 10-2. Endurance: 3 hours 45 minutes. |
Zdroje: Sources: | Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2 Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1 http://smmlonline.com/articles/hosho/hosho.html http://kotov.ld.infoseek.co.jp/c1m.htm users.skynet.be archiv autora |