Aiči C4A1 13-Ši

Aichi C4A1 13-Shi
愛知 C4A1・十三試高速陸上偵察機
     
Název:
Name:
Aiči C4A1 13-Ši Aichi C4A1 13-Shi
Originální název:
Original Name:
13试高速陆上侦察机
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.03.1939-DD.MM.RRRR Aichi Watch and Electric Machinery, Ltd., Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
DD.03.1939-DD.MM.RRRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 dřevěná maketa ve skutečné velikosti / A wooden mock-up in real size
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg ? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
? m ?
Délka:
Length:
? m ?
Výška:
Height:
? m ?
Plocha křídla:
Wing Area:
? m2 ? ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Micubiši Zuisei 12 (Ha-31-12) vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 652,5 kW, 589 kW v h= 3 600 m.
Vrtule dvoulistá s nastavitelným úhlem náběhu.
Mitsubishi Zuisei 12 (Ha-31-12) fourteen-cylinder air-cooled twin-row radial engine, rated at 875 hp for take-off and 790 hp at 11,810 ft,
driving a two-blade metal variable-pitch propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,69 mm
One flexible rearward-firing 0.303 inch Type 92 machine-gun.
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Námořní experimentální vysokorychlostní průzkumný letoun 13-Ši.


Práce na letounu byly zastaveny, protože továrna Micubiši pro
námořní letectvo upravila armádní průzkumné letouny Ki-15-I, tak vznikl C5M1.
Aiči C4A1 měl být dolnoplošník s celokovovou konstrukcí, pouze křidélka a ovládací plochy měly být potaženy plátnem. Podvozek měl být zatahovací.
Údaje o hmotnosti, rozměrech a vypočtených výkonech se nezachovaly.
Navy Experimental 13-Shi High-speed Reconnaissance Plane


There was only the mock-up of Aichi C4A1 13-Shi experimental fast reconnaissance aircraft built by Aichi under factory designation AM-20 (Aichi Monoplane 20). Development of the project was relinquished as the Kaigun Koku Hombu decided to order
the Mitsubishi C5M airplanes instead.
Aichi C4A1 was one-engined, two-seat ( pilot + gunner ) low-wing monoplane
with retractable undercarriage, all-metal construction with fabric covered ailerons and rudders.
Zdroje:
Sources:
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
Robert C. Mikesh, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1557505632
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Aici-C4A1-13-Si-t86363#319998 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více