Aiči D3A2 12 [Val]

Aichi D3A2 Model 12
愛知 D3A2・九九式艦上爆撃機一ニ型
     
Název:
Name:
Aiči D3A2 typ 99 model 12 Aichi D3A2 Type 99 Model 12
Originální název:
Original Name:
九九式艦上爆撃機一ニ型
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1942-DD.MM.1942 Aichi Watch and Electric Machinery, Ltd., Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1942-DD.MM.1942
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 prototyp
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.06.1942
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CATOBAR - vzlet pomocí katapultu, přistání s pomocí brzdících lan CATOBAR - catapult take-off but arested recovery
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2619 kg 5774 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3800 kg 8378 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
4122 kg 9087 lb
Rozpětí:
Wingspan:
14,365 m 47ft 1,54in
Délka:
Length:
10,195 m 33ft 5,37in
Výška:
Height:
3,450 m 11ft 3,83in
Plocha křídla:
Wing Area:
34,91 m2 375.77 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
108,88 kg/m2 22.3 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Micubiši MK8N Kinsei 54 (Ha-33-54) vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 956 kW (1 300 k), 883 kW (1 200 k) v h= 3 000 m a 809 kW (1 100 k) v h= 6 200 m.
Vrtule trojlistá kovová s konstantními otáčkami o průměru 3 200 mm.
Mitsubishi MK8N Kinsei 54 (Ha-33-54) fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engine, rated at 1,282 hp for take-off and 1,184 hp at 9,845 ft and 1,085 hp at 20,340 ft,
driving a three-blade metal constant-speed propeller of the diameter 10ft 6in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1 079 l 237 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
430 km/h v 6200 m 267.2 mph in 20341 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
296 km/h v 3000 m 183.9 mph in 9843 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,65 min do 3000 m 5,65 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10400 m 34121 ft
Dolet:
Range:
1560 km 969.3 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2380 km 1478.9 mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Type 92 ráže 7,69 mm nad motorem a
1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,69 mm na konci kabiny.

Pumová zátěž: 1x 250 kg pod trupem a 2x 60 kg pod křídly.
Two forward-firing 0.303 inch Type 97 machine-guns in the engine cowling and one flexible rear-firing 0.303 inch Type 92 machine-gun.

Bomb load: Up to 815 lb (one 551 lb bomb under the fuselage, and two 132 lb bombs under the wings).
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
愛知99式艦上爆撃機 / Aichi-kjuu-kjuu-šiki-kandžou-bakugeki-ki / Námořní palubní bombardovací letoun typ 99 model 12.
Spojenecké kódové jméno: Val

愛知99式艦上爆撃機 / Aichi-kyuu-kyuu-shiki-kanjou-bakugeki-ki / Navy Type 99 Model 12 Carrier-borne dive-bomber.
Allied code name: "Val"
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis, Maryland, Reprinted, 1990, ISBN: 0-87021-313-X
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 1., Lampart, 2000, ISBN: 83-86776-50-1
Krzysztof Zalewski, Bombowiec nurkujący D3A Val, Nowa Technika Wojskowa, 1992, Nr. 6, ISSN 1230-1655
L+K 16/1990 Letadla 39-45
http://ja.wikipedia.org
www.xs4all.nl
http://www.aviation-history.com/aichi/d3a.html
www.airpages.ru
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Aici-D3A2-12-Val-t86397#320084 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více