Název: Name: | Jokošo Typ Mo (Malý plovákový letoun) | Yokosho Type Mo Small Seaplane |
Originální název: Original Name: | 横廠 タイプのモー | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1913-DD.MM.1913 Yokosuka Naval Arsenal, Yokosuka | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1913-DD.MM.1913 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | malý počet / small number | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1913 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | plováky | floats |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 650 kg | 1433 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 855 kg | 1885 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 15,500 m | 50ft 10,25in |
Délka: Length: | 10,140 m | 33ft 3in |
Výška: Height: | 3,800 m | 12ft 5,6in |
Plocha křídla: Wing Area: | 56,00 m2 | 602,798 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 15,268 kg/m2 | 3.13 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Renault vzduchem chlazený vidlicový osmiválec o vzletovém výkonu 51,5 kW (70 k). Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu vrtulových listů v tlačném uspořádání. | Renault eight-cylinder vee air-cooled engine rated at 69 hp for take-off, driving a two-bladed wooden propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 85.3 km/h v 0 m | 53 mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 65 km/h v ? m | 40.4 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 11,0 min do 500 m | 11,0 min to 1640 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | ? ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | Bomby neznámé hmotnosti. | Bombs unknown weight. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Letová vytrvalost: 3,0 h První dva plovákové letouny Maurice Farman určené pro námořnictvo byly do Japonska dovezeny a následně sestaveny na námořní základně v Oppamě v roce 1912. Námořnictvo tyto stroje předvedlo v říjnu a v listopadu 1912. Další dva byly zakoupeny pro letecký výcvik pro tento účel byly používány dosti dlouhou dobu. Tato poměrně jednoduchá konstrukce byla brzy okopírována námořním arzenálem v Jokosuce (Jokošo), tento výrobce tak dodal malý počet ke čtyřem dovezeným Farmanům. Námořní letouny byly opatřeny dvěma dřevěnými plováky typu Tellier. V září 1914 zahájilo Japonsko útok na německou námořní základnu Tsingtao. Japonci do této kampaně brzy zařadili i tři dovezené Farmany, který doplnily ještě jedním dovezeným Farmanem označeným jako Velký hydroplán. Letouny operovaly z nosiče hydroplánů Wakarniya. S malým opožděním se do leteckých útoků zapojil i jeden Malý Farman vyrobený v Japonsku. Tyto letouny provedly 49 náletů a svrhly na německou základnu a na lodě uvnitř základny během dvou měsíců 199 pum. Nutno říci, že jejich hlavní cíl - křižník Kaiserin Elisabeth nebyl ani jednou zasažen, ale leteckým náletům je přičteno potopení malého torpédového člunu. | Endurance: 3 hours The first two Maurice Farman Seaplanes were imported into japan by the Navy and assembled at Oppama for initial flying demonstrations in October and November 1912. An additional two were purchased and used for flying training over a considerable period. The relatively simple construction was soon copied by the Yokosuka Naval Arsenal which added a small number to the four already imported. Navy airplanes were equipped with twin Tellier-type wooden floats. When the Tsingtao Campaign erupted in September 1914, three of the imported Type Mo Small Seaplanes, together with one imported Type Mo Large Seaplane, were carried by the seaplane tender Wakarniya to participate in the campaign. They were soon joined by a fourth aircraft which was a japanese-made Type Mo Small Seaplane of the same type. These aeroplanes, during this two-month operation, carried out 49 sorties during which they dropped 199 bombs. The attacks was were unsuccessful on their most important target, the cruiser Kaiserin Elisabeth, but did succeed in sinking one small torpedo-boat with bombing attacks. |
Zdroje: Sources: | Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2 Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1 flyingmachines.ru archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |