Kawaniši E15K1 12 Šiun [Norm]

Kawanishi E12K1 Model 12 Shiun / 川西 E15K1 12型 「紫雲」
     
Název:
Name:
Kawaniši E15K1 12 Kawanishi E15K1 12
Originální název:
Original Name:
水上侦察机「紫云」
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1943-DD.MM.1944 Kawanishi Aircrafts, Ltd., Naruo /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1943-DD.MM.1944
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
9
První vzlet:
Maiden Flight:
05.12.1941 prototyp K-10
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky floats
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3180 kg 7011 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
4100 kg 9039 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
4900 kg 10803 lb
Rozpětí:
Wingspan:
14,000 m 45ft 11,17in
Délka:
Length:
11,587 m 38ft 0,18in
Výška:
Height:
4,950 m 16ft 2,87in
Plocha křídla:
Wing Area:
30,00 m2 322.92 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
136,67 kg/m2 27.99 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Micubiši MK4S Kasei 24 (Ha-32-24), vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 1 361 kW (1 850 k), 1 236 kW (1 680 k) v h= 2 100 m a 1 133 kW (1 540 k) v h= 5 500 m.
Vrtule dvoulisté protiběžné s nastavitelným úhlem náběhu vrtulových listů o průměru 3 100 mm.
Mitsubishi MK4S Kasei 24 (Ha-32-24), fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engine, rated at 1,825 hp for take-off, 1,657 hp at 6,890 ft and 1,519 hp at 18,045 ft,
driving a two-blade contra-rotating variable-pitch propellers of the diameter 10ft 2in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1 765 l 388 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
472 km/h v 5500 m 293.3 mph in 18045 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
300 km/h v 2500 m 186.4 mph in 8202 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
10,4 m/s 2047.2 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
9,66 min do 6000 m 9,66 min to 19685 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10000 m 32808 ft
Dolet:
Range:
1320 km 820.2 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 na konci kabiny
Pumový náklad: do 120 kg (2x 60 kg).
One flexible rear-firing 0.303 inch Type 92 machine-gun in dorsal position.
Bomb load: Up to 264 lb (two 132 lbs bombs)
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
水上侦察机「紫云」 - Námořní vysokorychlostní hydroplán typ 2 model 12 Shiun.
紫雲 - Shiun - Fialový oblak (jap.)
Spojencké kódové jméno Norm.
水上侦察机「紫云」- Navy Type 2 High-speed Reconnaissance Seaplane Shiun Model 12
紫雲 - Shiun - "Violet Cloud"
Allied Code Name: "Norm"
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
Václav Němeček,
Famous Airplanes Of The World No. 47, Imperial Japanese Navy Reconnaissance Seaplane, Bunrindo Co., Ltd., rok 1997, ISBN4-83919-044-X
Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1
L+K 16/1984, Václav Němeček, Letadla 1939-45, Kawanishi E15K Shiun
http://www.combinedfleet.com/ijna/e15k.htm
www.aviastar.org
il2.sloboda.net
www.1939-1945.su
http://www.airwar.ru/enc/sww2/e15k.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-E15K1-12-Siun-Norm-t87427#324145 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více