Název: Name: | Aiči E16A1 16-Ši | Aichi E16A1 16-Shi |
Originální název: Original Name: | 16試水上偵察機, | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1942-DD.10.1942 Aichi Watch and Electric Machinery, Ltd., Nagoya | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1942-DD.10.1942 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 3 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.05.1942 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | plováky | floats |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2713 kg | 5981 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3800 kg | 8378 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 12,700 m | 41ft 8in |
Délka: Length: | 10,833 m | 35ft 6,5in |
Výška: Height: | 4,780 m | 15ft 8,18in |
Plocha křídla: Wing Area: | 28,00 m2 | 301.39 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 135,71 kg/m2 | 27.8 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Micubiši MK8A Kinsei 51 (Ha-33-51), vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 956 kW (1 300 k), 883 (1 200 k) kW v h= 3 000 m a 809 kW (1 100 k) v h= 6 200 m. Vrtule trojlistá s konstantními otáčkami o průměru 3 300 mm. | Mitsubishi MK8A Kinsei 51 (Ha-33-51) fourteen-cylinder air-cooled radial, rated at 1,282 hp for take-off, 1,184 hp at 9,845 ft and 1,085 hp at 20,340 ft, driving a three-blade constant-speed metal propeller of the diameter 10ft 10in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1 200 l | 264 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 443 km/h v 5500 m | 275.3 mph in 18045 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 333 km/h v 5000 m | 206.9 mph in 16404 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 10,2 m/s | 2007.9 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 4,5 min do 3000 m | 4,5 min to 9843 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10000 m | 32808 ft |
Dolet: Range: | 1180 km | 733.2 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2400 km | 1491.3 mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Type 97 ráže 7,69 mm v křídlech a 1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm na konci kabiny. Pumový náklad: do 180 kg. | Two fixed forward-firing 0.303 inch Type 97 machine-guns in the wing mounted and one flexible rear-firing 0.303 inch Type 92 machine-gun for observer. Bomb load: Up to 397 lb bombs under fuselage. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 16試水上偵察機 (16-Ši Suidžō Tejsacuki) - Experimentální plovákový průzkumný letoun 16-Ši | 16試水上偵察機 (16-Shi Suijō Teisatsuki) - Experimental reconnaissance seaplane 16-Shi |
Zdroje: Sources: | Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1 Airplanes of the World, Imperial Japanese Navy Reconnaissance, No. 47, Bunrindo Co. Ltd., rok 1994/7, ISBN4-89319-044-X http://avions.legendaires.free.fr/e16a.php http://www.airwar.ru/enc/sww2/e16a.html www.republika.pl archiv autora |