Aiči E16A1 16-Ši

Aichi E16A1 16-Shi / 愛知 E16A 16試水上偵察機
     
Název:
Name:
Aiči E16A1 16-Ši Aichi E16A1 16-Shi
Originální název:
Original Name:
16試水上偵察機,
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1942-DD.10.1942 Aichi Watch and Electric Machinery, Ltd., Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1942-DD.10.1942
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.05.1942
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky floats
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2713 kg 5981 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3800 kg 8378 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
12,700 m 41ft 8in
Délka:
Length:
10,833 m 35ft 6,5in
Výška:
Height:
4,780 m 15ft 8,18in
Plocha křídla:
Wing Area:
28,00 m2 301.39 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
135,71 kg/m2 27.8 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Micubiši MK8A Kinsei 51 (Ha-33-51), vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 956 kW (1 300 k), 883 (1 200 k) kW v h= 3 000 m a 809 kW (1 100 k) v h= 6 200 m.
Vrtule trojlistá s konstantními otáčkami o průměru 3 300 mm.
Mitsubishi MK8A Kinsei 51 (Ha-33-51) fourteen-cylinder air-cooled radial, rated at 1,282 hp for take-off, 1,184 hp at 9,845 ft and 1,085 hp at 20,340 ft,
driving a three-blade constant-speed metal propeller of the diameter 10ft 10in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1 200 l 264 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
443 km/h v 5500 m 275.3 mph in 18045 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
333 km/h v 5000 m 206.9 mph in 16404 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
10,2 m/s 2007.9 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
4,5 min do 3000 m 4,5 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10000 m 32808 ft
Dolet:
Range:
1180 km 733.2 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2400 km 1491.3 mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Type 97 ráže 7,69 mm v křídlech a
1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm na konci kabiny.

Pumový náklad: do 180 kg.
Two fixed forward-firing 0.303 inch Type 97 machine-guns in the wing mounted and
one flexible rear-firing 0.303 inch Type 92 machine-gun for observer.
Bomb load: Up to 397 lb bombs under fuselage.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
16試水上偵察機 (16-Ši Suidžō Tejsacuki) - Experimentální plovákový průzkumný letoun 16-Ši 16試水上偵察機 (16-Shi Suijō Teisatsuki) - Experimental reconnaissance seaplane 16-Shi
Zdroje:
Sources:
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
Airplanes of the World, Imperial Japanese Navy Reconnaissance, No. 47, Bunrindo Co. Ltd., rok 1994/7, ISBN4-89319-044-X
http://avions.legendaires.free.fr/e16a.php
http://www.airwar.ru/enc/sww2/e16a.html
www.republika.pl
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Aici-E16A1-16-Si-t87465#324328 Verze : 0
http://www.airwar.ru/enc/sww2/e16a.html

Aiči E16A1  16-Ši -


Aiči E16A1  16-Ši -


Aiči E16A1  16-Ši -


URL : https://www.valka.cz/Aici-E16A1-16-Si-t87465#571584 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více