Název: Name: | Rolls-Royce Merlin XX | Rolls-Royce Merlin XX |
Originální název: Original Name: | Rolls-Royce Merlin XX | |
Kategorie: Category: | vidlicový motor | vee engine |
Výrobce: Producer: | Rolls-Royce Ltd., Derby, Derbyshire, Rolls-Royce Ltd., Crewe, Cheshire, Rolls-Royce Ltd., Hillington, Glasgow, Ford Motor Co. Ltd., Trafford Park, Manchester, | |
Období výroby: Production Period: | DD.03.1941-DD.MM.1941 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | - | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.1940 | |
Použití: Use: | Hawker Hurricane Mk.II Defiant NF Mk.II Defiant TT Mk.I Beaufighter Mk.IIF Halifax B Mk.II Halifax Mk.V Lancaster Mk.I | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Počet válců: Number of Cylinders: | 12 | |
Hmotnost: Weight: | 658 kg | 1450 lb |
Celková délka: Overall Length: | 2010 mm | 6ft 7,12in |
Celková šířka / Průměr: Overall Width / Diameter: | 759 mm | 2ft 5,87in |
Celková výška: Overall Height: | 1060 mm | 3ft 5,72in |
Vrtání: Bore: | 137,16 mm | 5,4in |
Zdvih: Stroke: | 152,4 mm | 6in |
Zdvihový objem: Swept Volume: (l/cu in) | 27.02 l | 1648,959 cu in |
Palivo: Fuel: | Benzín s oktanovým číslem 100 | Gasoline with Octane Number 100 |
Příprava palivové směsi: Carburation or Injection: | Karburátor SU type Merlin AVT40/193 | Carburetion SU type Merlin AVT40/193 (twin-choke up-draught type) |
Kompresní poměr: Compression Ratio: | 6,0 : 1 | 6,0 : 1 |
Plnění válců: Mixture Charging: | Přeplňovaný jednostupňovým dvourychlostním odstředivým kompresorem | Supercharged: Single-stage, two-speed centrifugal supercharger. |
Chlazení: Cooling: | Kapalinové přetlakové (směs vody a etylenglykolu 70 / 30%) | liquid-cooled, pressurised, 70% water and 30% ethylene glycol coolant mixture |
Výkony: Performance: | ||
Výkon: Power: | 954.5 kW při 3000 ot/min | 1280 bhp at 3000 rpm |
Poznámka: Note: | Výkon motoru: Vzletový: 955,5 kW (1 298 k) při3 000 ot/min Bojový: I. rychlost kompresoru: 1 104 kW (1 460 k) v h= 1 830 m při 3 000 ot/min II. rychlost kompresoru: 1 111 kW (1 511 k) v h= 3 810 m při 3 000 ot/min. Ventilový rozvod: OHC, dva sací a dva výfukové ventily na válec. Výfukové ventily měly jádro plněné sodíkem. | Engine performances: 1,280 hp at 3,000 rpm for take-off 1,480 hp at 3,000 rpm at 6,000 ft boost +16,0 psi foe combat power MS gear 1,490 hp at 3,000 rpm at 12,500 ft boost +16 psi combat power FS gear Valvetrain: Overhead camshaft, two intake and two exhaust valves per cylinder, sodium-cooled exhaust valve stems. |
Zdroje: Sources: | Francis K. Mason, Profile Publications, The Hawker Hurricane Mk.IIc, Aircraft profile No. 24, rok 1967 Janusz Ledwoch, TBiU 132, Samolot Myśliwski Hawkwer Hurricane Mk.II-IV, Wydawnictwo MON, ISBN 83-11-07751-7 http://www.spitfiresociety.demon.co.uk/engines.htm www.reference.com https://site/merlinv12site/rolls-royce-merlin-xx http://en.wikipedia.org/wiki/Rolls-Royce_Merlin - foto http://www.bookrags.com/wiki/Rolls-Royce_Merlin archiv autora |