Rolls-Royce Merlin XX

RM 3SM
     
Název:
Name:
Rolls-Royce Merlin XX Rolls-Royce Merlin XX
Originální název:
Original Name:
Rolls-Royce Merlin XX
Kategorie:
Category:
vidlicový motor vee engine
Výrobce:
Producer:
Rolls-Royce Ltd., Derby, Derbyshire,
Rolls-Royce Ltd., Crewe, Cheshire,
Rolls-Royce Ltd., Hillington, Glasgow,
Ford Motor Co. Ltd., Trafford Park, Manchester,
Období výroby:
Production Period:
DD.03.1941-DD.MM.1941
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
-
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1940
Použití:
Use:
Hawker Hurricane Mk.II
Defiant NF Mk.II
Defiant TT Mk.I
Beaufighter Mk.IIF
Halifax B Mk.II
Halifax Mk.V
Lancaster Mk.I
Technické údaje:
Technical Data:
 
Počet válců:
Number of Cylinders:
12
Hmotnost:
Weight:
658 kg 1450 lb
Celková délka:
Overall Length:
2010 mm 6ft 7,12in
Celková šířka / Průměr:
Overall Width / Diameter:
759 mm 2ft 5,87in
Celková výška:
Overall Height:
1060 mm 3ft 5,72in
Vrtání:
Bore:
137,16 mm 5,4in
Zdvih:
Stroke:
152,4 mm 6in
Zdvihový objem:
Swept Volume: (l/cu in)
27.02 l 1648,959 cu in
Palivo:
Fuel:
Benzín s oktanovým číslem 100 Gasoline with Octane Number 100
Příprava palivové směsi:
Carburation or Injection:
Karburátor SU type Merlin AVT40/193 Carburetion SU type Merlin AVT40/193 (twin-choke up-draught type)
Kompresní poměr:
Compression Ratio:
6,0 : 1 6,0 : 1
Plnění válců:
Mixture Charging:
Přeplňovaný jednostupňovým dvourychlostním odstředivým kompresorem Supercharged: Single-stage, two-speed centrifugal supercharger.
Chlazení:
Cooling:
Kapalinové přetlakové (směs vody a etylenglykolu 70 / 30%) liquid-cooled, pressurised, 70% water and 30% ethylene glycol coolant mixture
Výkony:
Performance:
 
Výkon:
Power:
954.5 kW při 3000 ot/min 1280 bhp at 3000 rpm
Poznámka:
Note:
Výkon motoru:
Vzletový: 955,5 kW (1 298 k) při3 000 ot/min
Bojový:
I. rychlost kompresoru: 1 104 kW (1 460 k) v h= 1 830 m při 3 000 ot/min
II. rychlost kompresoru: 1 111 kW (1 511 k) v h= 3 810 m při 3 000 ot/min.


Ventilový rozvod: OHC, dva sací a dva výfukové ventily na válec. Výfukové ventily měly jádro plněné sodíkem.
Engine performances:
1,280 hp at 3,000 rpm for take-off
1,480 hp at 3,000 rpm at 6,000 ft boost +16,0 psi foe combat power MS gear
1,490 hp at 3,000 rpm at 12,500 ft boost +16 psi combat power FS gear


Valvetrain: Overhead camshaft, two intake and two exhaust valves per cylinder, sodium-cooled exhaust valve stems.
Zdroje:
Sources:
Francis K. Mason, Profile Publications, The Hawker Hurricane Mk.IIc, Aircraft profile No. 24, rok 1967
Janusz Ledwoch, TBiU 132, Samolot Myśliwski Hawkwer Hurricane Mk.II-IV, Wydawnictwo MON, ISBN 83-11-07751-7
http://www.spitfiresociety.demon.co.uk/engines.htm
www.reference.com
https://site/merlinv12site/rolls-royce-merlin-xx
http://en.wikipedia.org/wiki/Rolls-Royce_Merlin - foto
http://www.bookrags.com/wiki/Rolls-Royce_Merlin
archiv autora

URL : https://www.valka.cz/Rolls-Royce-Merlin-XX-t87647#325184 Verze : 0

Diskuse

Pořád se mi něco nezdá. Uvádí se zde jako chladící médium směs vody a glykolu (etylenglykol?) 70:30. Zalistoval jsem, našel jsem: Clostermann, Velký cirkus, Naše Vojsko Praha 1990, str.122: "Z prasklých chladičů uniká dlouhý oblak hořícího glykolu..." Zde uvedená směs by nehořela ani při velké snaze. Nekde jsem četl (mohu se ovšem mýlit), že tzv. glykol, který se používal za války jako chladicí směs, byl název pro směs glycerínu a alkoholu, která, kromě žádoucí mrazuvzdornosti, podstatně lépe odváděla teplo od motoru, tudíž její potřebné množství bylo menší, než vody či "fridexu", tj. etylenglykolu. S žádoucím dopadem na celkovou hmotnost letadla. Mohl by to, prosím, někdo z odborníků uvést na pravou míru?
URL : https://www.valka.cz/Rolls-Royce-Merlin-XX-t87647#325211 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více