Praga E-114 Air Baby

     
Název:
Name:
Praga E-114B Air Baby Praga E-114B Air Baby
Originální název:
Original Name:
Praga E-114B Air Baby
Kategorie:
Category:
jiná kategorie other category
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1934-DD.MM.1946 Českomoravská Kolben-Daněk a.s., Praha-Karlín /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1934-DD.MM.1946
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
~150
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1934
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
290 kg 639 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
490 kg 1080 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
6,60 m 21ft 7,83in
Délka:
Length:
15,25 m 50ft 0,38in
Výška:
Height:
? m ?
Plocha křídla:
Wing Area:
16,20 m2 174.38 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
32,1 kg/m2 6.57 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Praga B o výkonu 29,4 kW/40 k
dvoulistá dřevěná vrtule Praga, později Praga B2
Praga B, power 39.5 hp
two-blade wooden propeller Praga, later Praga B2
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
147 km/h v ? m 91.3 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
175 km/h v ? m 108.7 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7 min do 1000 m 7 min to 3281 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
3500 m 11483 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
vytrvalost 3,75 h -
Zdroje:
Sources:
Němeček, V. Československá letadla 1918-1945, Naše Vojsko, Praha 1983.
URL : https://www.valka.cz/Praga-E-114-Air-Baby-t8827#26334 Verze : 0
Praga E.114.10 (OK-IPN)

Zdroj: Archiv Leteckého muzea v Dačících via facebook

Praga E-114 Air Baby -


URL : https://www.valka.cz/Praga-E-114-Air-Baby-t8827#525509 Verze : 0
Praga E-114.122 (OK-TAU 58), Den letiště Letňany, 10.9.2016. Jedná se o rekonstrukci letounu Praga E-114M výrobního čísla 122, který byl zhotoven v roce 1947 s motorem Walter Mikron III. Jednalo se o jeden z deseti letounů tohoto typu, které byly vyvezeny do Francie. Letoun E-114.122 tam byl s imatrikulací F-BCSQ provozován až do roku 1952, kdy byl prodán do Švýcarska. Letoun obdržel imatrikulaci HB-UAD a nad Švýcarskem do roku 1987 nalétal 1583 letových hodin při 3640 vzletech. V průběhu let 2012 až 2015 byl letoun opraven, přičemž obdržel pohonnou jednotku Praga B2, která se standardně montovala do letounů E-114B vyráběných v období před 2. světovou válkou.
Praga E-114 Air Baby -


Praga E-114 Air Baby -


Praga E-114 Air Baby -


Praga E-114 Air Baby -


URL : https://www.valka.cz/Praga-E-114-Air-Baby-t8827#558893 Verze : 2
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více