Thomas-Morse MB-3

     
Název:
Name:
Thomas-Morse MB-3 Thomas-Morse MB-3
Originální název:
Original Name:
Thomas-Morse MB-3
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1919-DD.MM.1922 Thomas-Morse Aircraft Corp, Ithaca, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1919-DD.MM.1922
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
64
První vzlet:
Maiden Flight:
21.02.1919
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
683 kg 1506 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
950 kg 2094 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
7.92 m 26ft
Délka:
Length:
6.1 m 20ft
Výška:
Height:
2.59 m 8ft 6in
Plocha křídla:
Wing Area:
23.27 m2 250,5 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of engines:
1
Typ:
Type:
Wright-Hispano H o výkonu 224 kW Wright-Hispano H, power 300 HP
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
155 l 41 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
244.6 km/h v 0 m 152 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
231.7 km/h v ? m 144 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
9.8 m/s 1930 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
3,9 min do 1981 m 3,9 min to 6500 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7224 m 23700 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x 7,62mm kulomet Marlin 2x .30 Marlin machine gun
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Popis a historie ZDE

Další TTD:
max. rychlost v 1981 m - 238 km/h
vytrvalost - 2 h
History HERE

top speed at 6500 ft - 148 mph
endurance - 2 hrs
Zdroje:
Sources:
Wegg, John. General Dynamics Aircraft and their Predecessors. Naval Institute Press, Annopolis 1990, ISBN 0-87021-233-8
Bowers, P. M.: Forgotten Fighters/2 and Experimental Aircraft U.S. Army 1918-1941, Arco Publishing Company, New York 1971. ISBN 0-66802-403-8
Swanborough, F. G., Bowers, P. M.: US Navy Aircraft Since 1912, Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-838-0
Johnson, Edward C.: Marine Corps Aviation. The Early Years 1912-1940
http://www.aerofiles.com/_thomas.html
http://airplane.designation-systems.net/AF.htm
http://users.skynet.be/Emmanuel.Gustin/
www.americancombatplanes.com
http://en.wikipedia.org/wiki/MB-3

Thomas-Morse MB-3 - Druhý prototyp v podobně, v jaké byl testován na McCook Field

Druhý prototyp v podobně, v jaké byl testován na McCook Field
URL : https://www.valka.cz/Thomas-Morse-MB-3-t88553#329054 Verze : 0
Pátý vyrobený Thomas-Morse MB-3 strávil větší část roku 1923 v Langley Memorial Aeronautical Laboratory, patřící pod NACA. Zde sloužil k výzkumu změn tlaku na křídlech během letu kvůli odstranění problémů letadel s plátěným potahem křídel, který se někdy vlivem zátěže trhal.


Na fotografii je vidět, že i sériové stroje vyrobené firmou Thomas-Morse měly nízkou kýlovou plochu.


Zdroj:
www.nasaimages.org:

Thomas-Morse MB-3 -


URL : https://www.valka.cz/Thomas-Morse-MB-3-t88553#336473 Verze : 0
Zdroj:
Woodhouse, Henry. Textbook of Applied Aeronautic Engineering, The Century Co., New York 1920.

Thomas-Morse MB-3 -


URL : https://www.valka.cz/Thomas-Morse-MB-3-t88553#336866 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více