Pigeon-Fraser Scout

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 3.400,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Pigeon-Fraser Scout

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Pigeon-Fraser Scout Pigeon-Fraser Scout
    Originální název:
    Original Name:
    Pigeon-Fraser Scout
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.05.1917-DD.MM.1917 Pigeon Hollow Spar Co., East Boston, Massachusetts
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.05.1917-DD.MM.1917
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    3
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.12.1917
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    454 kg 1001 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    567 kg 1250 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    11.56 m 37ft 11in
    Délka:
    Length:
    7.32 m 24ft
    Výška:
    Height:
    2.65 m 8ft 8.5in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    ? m2 ? ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Gnome 9B (?) o výkonu 75 kW Gnome 9B (?), power 100 HP
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    ? m ? ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    Plánovaná rychlost - 153 km/h
    Max. rychlost podle *) - 166 km/h při zemi
    Edit: Janko PALIGA-doplnenie
    Planned speed - 65 mph
    Maximum speed by *) - 103 mph
    Zdroje:
    Sources:
    www.theaerodrome.com
    www.oldrhinebeck.org
    www.1000aircraftphotos.com
    *) Balous, Miroslav: Pigeon-Frasier Pursuit, Letectví a kosmonautika 2013 / 05
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/90045#336500Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Když 6. května 1917 vstoupily Spojené státy do války, americká armáda na ni nebyla příliš připravena. Obzvlášť v letectví byla velice pozadu za tím, co na západní frontě představovalo standard. Do Evropy proto byly vyslány delegace, které měly zjistit stav letecké techniky a případně zajistit vhodné technologie pro podporu domácího průmyslu, a současně vláda vyzvala americké firmy, aby zahájily práce na nových typech pro modernizaci amerického letového parku. Jednou z kategorií, se kterými letecká složka amerického spojovacího vojska neměla žádné zkušenosti, byla i letadla stíhací. I díky tomu (a potřebě ověřit možný přínos i pochybných konstrukcí) se prvním typem, který americká vláda v době Albatrosů a Spadů objednala, byl podivný, dráty vyztužený jednoplošník Pigeon Fraser Scout. Ten navrhl George Norman Albree a vyrobila původně loďařská bostonská firma Pigeon Hollow Spar Company, která od roku 1900 vyráběla i automobily a gondoly pro vzducholodě. Scout byl teprve druhým letadlem, který tato firma postavila.


    Albreeho Scout (dobový výraz pro stíhací letoun) byl konvenční celodřevěný, plátnem potažený jednoplošník, který měl vršek trupu pokrytý překližkou. Byl jinak směskou obstarožního a nového - křídla a způsob jejich vyztužení pomocí drátů připomínala jednoplošné Morany a Fokkery z roku 1915, přitom ale měla plochou spodní plochu, takže měla profil podobný spíše strojům 20. let než svým současníkům. Podvozek byl standardně odpružený pomocí pružin, tvořících loukotě kol. Nejvýraznějším prvkem letounu ale byl jeho ocas - stroj neměl žádné výškovky, místo toho se pomocí jakéhosi kloubu hýbal nahoru a dolu celý ocas.


    Návrh armádu zaujal natolik, že 17. května 1917 objednala dva stroje sériových čísel 116 a 117. První byl dopraven na Langley Field v září a druhý v listopadu, brzy ale byly oba přesunuty k testům na McCook Field. Původně byl Scout poháněn motorem Gnome, ale byl na něm testován i rotační motor Novus. První prototyp byl na Langley hned podroben statickým testům křídla, což znamenalo jeho zničení, druhý měl být v prosinci otestován ve vzduchu, ale hned po startu se zřítil a zabil pilota. Armáda, která navíc mezitím získala dostatek informací o evropském vývoji, ztratila zájem, ačkoli Albree se nevzdával a s použitím křídla ze zničeného stroje začal stavět nový kus. To už armáda zakoupila Nieuporty 28, Spady VII a XIII a Camely a podobné experimentální stroje jí už neměly co nabídnout. Rozestavěný třetí stroj tak skončil ve firemním skladu. Albree snad později postavil čtvrtý stroj pro osobní potřebu, ale to není podloženo.


    V roce 1961 objevil letecký nadšenec Cole Palen ve skladu stále fungující firmy Pigeon Hollow Spar Company skoro hotový třetí prototyp, který koupil a dnes se nachází jako (samozřejmě nelétající) exponát v jeho Old Rhinebeck Aerodrome Museum.


    Toto letadlo se objevuje, jako mnoho podobných starých a obskurních typů, pod více jmény - Pigeon-Albree, Albree Scout, Timson-Albree, ... Timson byl další z konstruktérů formy Pigeon, autor jejího prvního letounu, a proto je pravděpodobné, že byl zapojen i do stavby tohoto. Fraser pak byl šéfinženýrem společnosti, dohlížel i na stavbu Scoutů a později se firma dokonce na čas přejmenovala na Pigeon-Fraser Hollow Spar Co.


    Zdroj:
    Dead Pigeon: the first contracted American fighter, the Pigeon Fraser was both ahead of and behind its time.
    www.theaerodrome.com
    www.oldrhinebeck.org
    http://www.aerofiles.com/_pa.html
    www.1000aircraftphotos.com
    www.historicaircraft.org
    http://www.airminded.net/pigeon/pigeon.html






    Pohyblivý ocas na muzejním exponátu
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/90045#336502Verze : 0
    MOD