Bartini VVA-14

Бартини ВВА-14
     
Název:
Name:
Bartini VVA-14-1M Bartini VVA-14-1M
Originální název:
Original Name:
Бартини ВВА-14-1М
Kategorie:
Category:
experimentální letoun experimental aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1972-DD.MM.1972 Taganrožský mechanický závod G. M. Dimitrova, Taganrog /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1972-DD.MM.1972
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
04.09.1972
Osádka:
Crew:
3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
VTOL - svislý vzlet a přistání VTOL - vertical take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
35356 kg 77947 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
52000 kg 114640 lb
Rozpětí:
Wingspan:
28,50 m 93ft 6,04in
Délka:
Length:
25,97 m 85ft 2,44in
Výška:
Height:
6,79 m 22ft 3,31in
Plocha křídla:
Wing Area:
17,72 m2 190.74 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
dvouproudový turbofan
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Solovjov D-30M o tahu 66,69 kN Soloviev D-30M, thrust 14991 lb
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
15500 kg 34172 lb
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
760 km/h v ? m 472.2 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
640 km/h v ? m 397.7 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10000 m 32808 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2450 km 1522.4 mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
- data platí pro úvodní podobu, s kolovým podvozkem z bombardéru M-4 ; v roce 1974 byl podvozek nahrazen původně plánovanými zatahovatelnými nafukovacími plováky PVPU
- zdvihové motory typu RD-36-35PR, které měly umožňovat kolmý vzlet a přistání, nebyly nikdy namontovány


- článek: Bartini VVA-14 - Amfibie s kolmým vzletem a přistáním
-
Zdroje:
Sources:
Заблотский А.Н., Сальников А.И. 75 лет ТАНТК им. Г.М. Бериева.
ruslet.webnode.cz
URL : https://www.valka.cz/Bartini-VVA-14-t9055#27202 Verze : 1
Bartini VVA-14


Amfibie se svislým vzletem a přistáním
Bartini VVA-14 -


URL : https://www.valka.cz/Bartini-VVA-14-t9055#27201 Verze : 0
VVA-14 za letu
jedná se první prototyp VVA-14-1M, který sloužil pro studium konvenčního vzletu.
Později dostal prototyp další dva motory D-30M na pylony vedle kabiny a byl přeznačen na VVA-14-1P
Také je vybaven původními nafukovacími plováky (na fotografii jsou "zatažené"), které byly později zaměněny za klasické celokovové, protože se nepodařilo spolehlivě vyřešit jejich "zatahování" vyčerpáním vzduchu
Bartini VVA-14 -


URL : https://www.valka.cz/Bartini-VVA-14-t9055#28001 Verze : 0
Varianta s další dvojicí motorů D-30M na pylonech vedle kabiny
Bartini VVA-14 -


URL : https://www.valka.cz/Bartini-VVA-14-t9055#29555 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více