Název: Name: | Supermarine Seafire Mk.XVII | Supermarine Seafire Mk.XVII |
Originální název: Original Name: | Supermarine Seafire Mk.XVII | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1945-DD.MM.194R Cunliffe-Owen Aircraft Ltd., Eastleigh DD.04.1945-DD.MM.194R Westland Aircraft Ltd., Yeovil | |
Období výroby: Production Period: | DD.04.1945-DD.MM.1947 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 232: 212 Eastleigh 20 Yeovil | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CATOBAR - Vzlet pomocí katapultu, přistání s pomocí brzdících lan | CATOBAR - Catapult Take Off But Arested Recovery |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2891 kg | 6374 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3735 kg | 8234 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11.227 m | 36ft 10in |
Délka: Length: | 9,710 m | 31ft 10in |
Výška: Height: | 3,480 m | 11ft 5in |
Plocha křídla: Wing Area: | 22,48 m2 | 242 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 166,15 kg/m2 | 34.03 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Rolls-Royce Griffon VI kapalinou chlazený dvanáctiválec s válci do V, přeplňovaný jednostupňovým dvourychlostním kompresorem o výkonu 1 380 kW v h= 610 m. Vrtule čtyřlistá Rotol s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 175 mm | Rolls-Royce Griffon VI, twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine, single-stage two-speed supercharger, rated 1,850 hp at 2,000 ft, driving a four blade constant-speed Rotol propeller of the diameter 10ft 5in |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 545 l + 150 l v trupu (v průzkumné verzi nebyla instalována) pod křídly dvě bojové nádrže o objemu 102,5 l | 120 UK gallons and 33 UK gallons in a fuselage and two drop tanks of 22.5 UK gallons under wings |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 598.7 km/h v ? m | 372 mph in ? ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 329.9 km/h v ? m | 205 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 27,55 m/s | 5423.2 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11125 m | 36500 ft |
Dolet: Range: | 1024 km | 636.3 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kanón Hispano Mk.II ráže 20 mm, 150 nábojů na hlaveň a 4x pevný kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm se zásobou 350 nábojů na hlaveň. 1x puma o hmotnosti 227 kg 2x puma o hmotnosti 113 kg (s přetížením) 8x neřízená raketa ráže 76,2 mm | Two fixed forward-firing 0.79 inch Hispano Mk.II cannons, in the wings, 150 rpg and four fixed forward-firing 0.303 inch Browning Mk.II in the wings, 350 rpg. Bomb load: Up to 1,000 lb bombs (One 500lb and/or two 250lb bombs or could carry eight 3in rocket projectiles, four under each wing |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - Supermarine Type 386 - palubní stíhací letoun - Některé prameny tento typ označují jako Seafire Mk.41 - Změny oproti Seafiru Mk.XV: 1.) elektroinstalace upravena na napětí 24 V 2.) u stíhacích letounů byla v trupu instalována nádrž o objemu 150 l (průzkumné letouny (FR Mk.17) zde nesly kamery F.24) 3.) trup za kabinou byl snížen. kabina byla kapkovitá (úpravou trupu se podařilo snížit hmotnost) 4.) podvozek byl upraven, byl zvýšen a zesílen (zhoršil se výhled z letounu při startu a pojíždění). - letouny se udržely ve službě až do roku 1954 - 807. peruť operovala s tímto typem v roce 1947 v německém Lübecku jako součást britských okupačních sil - při operacích na letadlové lodi bylo možno použít pomocné raketové motory RATOG | Supermarine Type 386 The Seafire F Mk. XVII was essentially a modified Mk XV; the most important change was the reinforced main undercarriage which used longer hydraulic suspension and a lower rebound ratio, other modifications featured a clear-view bubble canopy and an increase in fuel capacity, however this would not see service during the Second World War. |
Zdroje: Sources: | David Brown, The Spitfire That Went to Sea, Greenhill Books, London 1989. ISBN: 1-85367-039-1. Pavel Berger a Zdeněk Svoboda, Stíhací letouny Spitfire s motorem Griffon, Naše vojsko, rok 1994, ISBN 80-206-0489-8 Jerry Scutts, Squadron/Signal, Aircraft No. 39, Spitfire in Action www.fleetairarmarchive.net http://www.allenaircraftresprays.co.uk/Seafire.htm www.supermarine-spitfire.co.uk http://www.airwar.ru/enc/fww2/sfire15.html www.aviarmor.net archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |