De Havilland D.H.100 Sea Vampire F Mk.20

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 29.590,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

De Havilland D.H.100 Sea Vampire F Mk.20

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    De Havilland D.H.100 Sea Vampire F Mk.20 De Havilland D.H.100 Sea Vampire F Mk.20
    Originální název:
    Original Name:
    De Havilland D.H.100 Sea Vampire F Mk.20
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1948-DD.06.1949 The de Havilland Aircraft Co. Ltd., Hatfield
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1948-DD.06.1949
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    18 konverzí
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.10.1948
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOBAR - Standardní vzlet, přistání s pomocí brzdících lan CTOBAR - Conventional Take Off But Arested Recovery
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    3458 kg 7623 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    5742 kg 12660 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    11.58 m 38ft
    Délka:
    Length:
    9.37 m 30ft 9in
    Výška:
    Height:
    2.69 m 8ft 10in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    24.34 m2 262 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    jednoproudový turbojet
    Počet motorů:
    Number of engines:
    1
    Typ:
    Type:
    de Havilland Goblin 2 o tahu 13.79 kN de Havilland Goblin 2, thrust 3100 lb.st.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    846.5 km/h v 9144 m 526 mph in 30000 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    563.3 km/h v 9144 m 350 mph in 30000 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    21.8 m/s 4300 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m 10 min to 25000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    13259 m 43500 ft
    Dolet:
    Range:
    1834.7 km 1140 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    4x pevný 20mm kanon Hispano Mk.V Four fixed forward-firing 0.79 inch Hispano Mk.V cannons
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Jackson, A.J. de Havilland aircraft since 1909, Naval Institute Press, Annapolis 1987. ISBN 0-87021-896-4
    Thetford, Owen. Aircraft of the Royal Air Force since 1918, Putnam Aeronautical Books, London 1976. ISBN 0-37010-056-5
    Thetford, Owen. British Naval Aircraft since 1912. Naval Institute Press, Annopolis 1991, ISBN 1-55750-076-2
    http://www.vectorsite.net/avvamp_1.html
    www.lietadla.com





    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/91542#342187Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Britské námořnictvo se od počátku o Vampire také zajímalo. V továrně v Christchurchi proto byl upraven třetí prototyp Vampiru, LZ551, tak, aby byl schopen operací z paluby letadlové lodi. Dostal klapky s větší plochou, záchytný hák zatahovaný nad trysku motoru Goblin 2 a dvoudílný překryt kabiny. 3. prosince 1945 "Sea Vampire" poprvé přistál na letadlové lodi Ocean u ostrova Wight. FAA se na základně testů ale rozhodlo zatím z vampiru neudělat prvoliniové letadlo, uznalo ho ale za vhodný cvičný a testovací stroj usnadňující přechod do proudového věku. Na počátku roku 1947 proto objednalo sérii, označenou Sea Vampire F Mk.20. Tyto stroje měly vyztužený trup, zvětšené brzdící klapky, lépe odpružený a masivnější podvozek a také hranatá křídla z FB.5. Původně bylo objednáno 30 strojů, nakonec ale námořnictvo převzalo jen 18 z nich, všechny přestavěné z F.3 nebo FB.5. Vampiry byly u pilotů oblíbené při přistávání, problém ale byl s nimi vzlétnou, pokud nebyl použit katapult. Sea Vampire F.20 sloužil až do roku 1956-1957, kdy byly nahrazeny čistě cvičnými dvoumístnými vampiry T.22.

    Trochu kuriozitou byly experimenty s přistáváním na letadlové lodi na břicho, původně prováděné s jedním upraveným F.I v prosinci 1947, které mělo prokázat případné zlepšení výkonů s odstraněným těžkým podvozkem. Přistání na gumou pokrytou palubu ale dopadlo špatně, letadlo bylo na odpis. Námořnictvo si přesto objednalo v roce 1948 dva Sea Vampire F.21, které se až na další vyztužení břicha a dalších namáhaných částí nelišily od F.20. Testy probíhaly na HMS Warrior v letech 1948-1949, ale navzdory slibným výsledkům nedošly k praktickému uplatnění.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/91542#349266Verze : 0
    MOD