L-39 0002

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 85.000,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

L-39 0002

L-39 130002

    Avatar
     
    Typ:
    Type:
    Aero L-39
    Výrobce:
    Producer:
    Aero Vodochody
    Datum výroby:
    Date of Production:
    DD.MM.1971
    Výrobní číslo:
    Construction Number:
    130002
    Číslo stroje:
    Serial Number:
    0002
     
    Provozovatel:
    User:
    Československé vojenské letectvo
    Pohonná jednotka:
    Engine:
    DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR Ivčenko AI-25W
    Výzbroj:
    Armament:
    DD.MM.RRRR Žiadna
    Datum převzetí:
    Commissioned:
    28.03.1972
    Datum vyřazení:
    Decommissioned:
    DD.MM.1975 ?
    Vojenský útvar:
    Unit:
    28.03.1972-DD.MM.1973 2.lšp - Košice, VÚ 9957
    DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
    Útvarové označení:
    Unit Marking:
    28.03.1972-DD.MM.RRRR 0002
    Poznámka:
    Note:
    Lietadlo dnes slúži na učebné účely na UO v Brne. -
    Zdroje:
    Sources:
    Vlastný archív lietadiel.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/92157#344558Verze : 0
    Avatar
    vlastní foto UO Brno





    jedna ze zajímavostí tohoto letounu- koncovka pro tlakové plnění letounu palivem, standardní letouny se plní gravitačně

    další odlišnost- chybí zářič RIO 3





    tento letoun není vybaven pomocnou energetickou jednotkou (PEJ neboli APU, standardně u L-39 to byl Safír), má pouze vzduchový spouštěč





    další odlišnost, tyto snímače chybí u pozdějších letounů chybí, jedná se o sondy radiovýškoměru RV-UM



    jiné provedení uzávěru křídelních palivových nádrží











    povšimněte si jiného provedení odlehčovací plošky na svislé ocasní ploše

    odlišné řešení vedení v podvozkové šachtě








    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/92157#484258Verze : 0
    MOD
    Avatar
    L-39C v.č. 130002:
    - prvý zálet: 15.10.1971, piloti Šouc a Křemen
    - do 22.12.1971 lietadlo odlietalo v rámci Aero Vodochody 26 letov s trvaním 22 hodín.
    - 07.03.1972 sa uskutočnili 2 preberacie lety vojenskej správy, pričom lietadlo preletelo na domovské letisko Kbely (kde bolo neskôr slávnostne prevzaté od výrobcu)
    - 04.05.1972 lietadlo predané k vojskovým skúškam k VZLÚ (tu lietal až do roku 1976)
    - 27.01.1976 - posledný let lietadla


    Od výroby do vyradenia lietadlo celkom absolvovalo 103 letov s náletom 125 hodín a 50 minút.


    Zdroj: Janoušek, Martin Ing.: Utajené Albatrosy nulté série - pŕíběh 0002; Modelář Extra 18/2012; ISSN 1214-7842
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/92157#498639Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .








    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/92157#510312Verze : 0
    MOD