P 39 Aircobra - vyskakovani bail out

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 84.733,- Kč Chci přispět
Sraz 14.10.2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

P 39 Aircobra - vyskakovani bail out

    Avatar
    Dobry den,


    mam prosbu zda by nekdo nedokazal odpovedet na otazku, ktera samozrejme vznikla u piva a nenasla odpovet.... rozhovor se tykal P - 39 a kolega prohlasil , ze z Aircobry neslo vyskocit (narazel na zpusob otevyrani dvirek (jako v aute)a tudiz, ze "vitr" nedovoloval otevrit )...sam nejsem zastancem tohoto nazoru..... nenasel by nekdo nejake dokumenty napriklad instruktaz pri vyskakovani z P - 39 ci jineho vrtuloveho letadla - popripade nechtel by nekdo dal tuhle diskuzi rozvinout............hlavi argument kolegy byl zkus si na dalnici v plne rychlosti pootevrit dvirka.... Diky moc Dr
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/92751#347332Verze : 0
    Avatar
    Úvaha je to sice správná, nicméně scestná Very Happy
    Pokud má letadlo dveře, a nemusí to být jen Airacobra, ale třeba řada Zlínů Z-42/43, tak normálně se dveře otevírají, ale v nouzi se odhazují. Stejně už jsou k ničemu Very Happy

    A cesta ven je volná Very Happy

    Jak je to udělané se stačí podívat na kterémkoli aeroklubovém letišti.

    Ostatně ani jakkoli jinak otevíraný překryt (odsuvný, odklápěcí) se v nouzi neotevírá, ale odhazuje. U normálních letadel uvolněním závěsů, a zatlačením rukou, aby překryt "podfouklo" potom už odpochoduje sám.
    U hodně rychlých letadel, kde pilot dynamický tlak vzduchu nepřetlačí, se to dělá pyrotechnicky.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/92751#347344Verze : 0
    MOD
    Avatar
    tam asi nebude uplne presne to pouziti "ci jineho vrtuloveho letadla" - ze spitfiru ci podobnych stihacek se obvykle vyskakovalo tak, ze pilot odhodil kryt kabiny - a pokud si mohl vybirat, tak z letadla "vypadl" smerem dolu ... jinak hrozilo, ze pri opusteni letadla trefi ocasni plochy, coz ho mohlo stat zivot. Kazdopadne vyskocit slo. I spitfire mel "dvirka", sice otviraci a zaviraci zezdola nahoru, ale ta se pri vyskoku neotvirala, pouze prekryt kabiny.

    Edit : ehm, Ice byl rychlejsi, diky Very Happy
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/92751#347345Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Obrázek z manuálu na P-39Q dodané Američany Rusům v rámci Lend and Lease.


    BTW Airacobra byla v Rusku oblíbená, řada nejlepších es na ni nedala dopustit a vystřílela si na ní svůj (několikanásobný) statut.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/92751#347349Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Každé letadlo mělo samozřejmě v manuálu jasně napsané, jak se v nouzi nejlépe dostat ven

    viz: http://www.valka.cz/clanek_12909.html

    Ale obecně se doporučovalo udělat půlvýkrut a na zádech vypadnout. Když na to nebyla výška tak zpravidla sednout na okraj kabiny a svalit se přes záda (sklouznout po křídle pod výškovkou).

    Ad Spitfire:
    Ten měl ještě takovou vychytávku ... v těch dvířkách byl šikmo uložený asi metrový "pajcr" ... kdyby všechno selhalo Very Happy
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/92751#347354Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Ad Spitfire:
    Ten měl ještě takovou vychytávku ... v těch dvířkách byl šikmo uložený asi metrový "pajcr" ... kdyby všechno selhalo Very Happy


    zrejme je na mysli to cervene zarizeni,....Very Happy


    P.s. doufam ze se my ten Print Screen zobrazi


    (sim IL2 1946)
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/92751#347370Verze : 0
    Avatar
    jj.To je ono.Tady i na reálném letounu


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/92751#347378Verze : 0
    Avatar
    U aircobry Pokryškin ve svých pamětech píše, že "neměla ráda piloty, kteří ji opouštějí ve vzduchu". Mnoho pilotů totiž při bailoutu narazilo do ocasních ploch.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/92751#347390Verze : 0
    MOD
    Avatar

    Citace - Rad :

    U aircobry Pokryškin ve svých pamětech píše, že "neměla ráda piloty, kteří ji opouštějí ve vzduchu". Mnoho pilotů totiž při bailoutu narazilo do ocasních ploch.



    To je pravda ale pokud si dobře vzpomínám, je tam dále i zmínka že se tak stalo obvykle při opouštění letounu ve vývrtce kdy ocas pilota obvykle nabral po dotočení obrátky...


    Když už jsme ji tu zmínili, sám Pokryškin (ale i další letci na P-39) uvádí že když už Kobra do vývrtky spadla, osvědčeným způsobem vybrání bylo mimo jiné i odhodit dveře takže na seskok potom mnohdy nedošlo.Samozřejmě to ale nebyla samospasitelná metoda...
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/92751#347391Verze : 0
    Avatar
    Je to tak a konkrétně šlo o plochou vývrtku. Mimochodem mi dalo docela zabrat se naučit ji vybírat na P-39 v simu Il-2. Mnohem častěji jsem odhazoval ty dveře... Very Happy
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/92751#347395Verze : 0
    MOD
    Avatar
    No myslím že speciálně tento případ není problém jen Airacobry. V ploché vývrtce je problém se vůbec dostat z letadla.
    Myslím, že byla řada problematičtějších letadel ... zrovna třeba P-38 a pitomé hmotové vyvážení výškovky.


    MiG-3 s dozadu posunutou kabinou musel být ve vývrtce pro pilota také lahůdka.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/92751#347402Verze : 0
    MOD
    Avatar
    No, on MiG-3 byla vůbec hodně zajímavá past pro pilota.Ne tak kvůli ploché vývrtce jako spíše kvůli zasekávajícím se překrytům kdy se ven pilot nedostal jednoduše proto že jej nebyl schopen odsunout či odhodit (proto je známo tolik MiGů létajících bez středního dílu nebo s tímto dílem zablokovaným v zadní poloze).
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/92751#347404Verze : 0
    Avatar

    Citace - Rad :

    Je to tak a konkrétně šlo o plochou vývrtku. Mimochodem mi dalo docela zabrat se naučit ji vybírat na P-39 v simu Il-2. Mnohem častěji jsem odhazoval ty dveře... Very Happy



    ad 1 chapu-li to dobre ty dvirka se nakym zpusobem vysadily(viz obrazek od ICE), at uz ty nalevo ci napravo a alou ven


    ad 2 nekde jsem cetl ze vyvrtka v P 39 cca do jedne az dvou otocek lze vybrat jinak hrozi prehoupnuti do ploche u airacober povestne vyvrtky


    ad 3 mimochodem v simu IL2 1946 to maji i celkem dobre naskriptovany (opradu prvne odpadnou cely dvere no a pak se uz dere nebozak)


    ad 4 to RAD: rad bych i znal instruktaz na plochou vyvrtku (nemyslim tim v realu, ale v Il 2 1946) diky


    Dr
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/92751#347409Verze : 0
    Avatar
    ad. 1 správně, ale myslím, že se odhazovaly jen levý dveře
    ad. 2 taky jsem to čet Very Happy
    ad. 3 je to tak Very Happy


    ad. 4 stáhnout plyn, směrovka kontra (proti směru otáčení), křidýlka po směru a nadoraz potlačit. Točení se změní v houpání a pak se ustálí čumákem dolů, přidat plyn a jemně přitažením vybrat střemhlavý let
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/92751#347411Verze : 0
    MOD
    Avatar

    Citace - Rad :

    ad. 1 správně, ale myslím, že se odhazovaly jen levý dveře


    mam pocit ze jsem nekde v americkym manualu cetl ze otevirani-odhazovani dveri bylo umozneno zleva i zprava z duvodu mozneho zablokovani jednich dveri, ale to berte jako neoverenou zpravu pac si to uz pamatuju jen mlhave takze to nechci tvrdit...... kazdopadne zaverem k tomuhle tematu ....dalo by se rict ze z Aircober se vyskakovalo stejne dobre ci stejne spatne jako z jine stihacky II.sv val. ......Kazdopadne dekuji opradu Vsem co se zapojili do tehle dikuze o bailoutu - diky


    Dr Cool
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/92751#347420Verze : 0
    Avatar
    No odhodit šly určitě oboje.(viz ruský manuál)


    Vlézalo se pravými, protože na levých byly nějaké krámy k radiovybavení a neměly podpěrku, kterou se daly zajistit v otevřené poloze.


    Myslím, že tu jednu stranu doporučovali, kvůli asymetrickému ofukování trupu vrtulovým vírem.


    Jinak se skutečně dá říci, že až na extrémní případy (Do-335) šlo z každého letadla více či méně dobře vyskočit. V manuálu byly vždy detaily na co je třeba dát pozor.


    Piloti obecně opouštějí letadlo, až když je opravdu zle. Na rozdíl od bláznů, kteří jsou schopni dobrovolně vyskočit z fungujícího letadla s kusem hadru v batohu #Shocked
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/92751#347429Verze : 0
    MOD
    Avatar
    No Do 335 není dobrý příklad, měl vystřelovací sedačku. Pilot tedy nevyskakoval. Stejné to bylo i u He 219.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/92751#347438Verze : 0
    Avatar
    ad. 4 stáhnout plyn, směrovka kontra (proti směru otáčení), křidýlka po směru a nadoraz potlačit. Točení se změní v houpání a pak se ustálí čumákem dolů, přidat plyn a jemně přitažením vybrat střemhlavý let


    [url=]video.google.cz] instruktazni video vyvrtka (cca cas 14:30)
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/92751#347441Verze : 0
    Avatar
    jj vím.


    Tím jsem chtěl říct, že se to právě kvůli takovým letadlům muselo řešit jinak, vystřelovací sedačky, odhazovací vrtule, motory apod. (J-21, XP-55, XP-56, J7W Shinden, Fokker D.XXIII atd.)
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/92751#347469Verze : 0
    MOD
    Avatar
    No většina z nich to měla vyřešeno celkem jednoduše a snadno, třeba u DXXII to bylo myslím madlo na křídle Smile
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/92751#347497Verze : 0
    Avatar
    No to by mě vyloženě uklidňovalo, představa vyskočít ven Very Happy
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/92751#347507Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Musíš vylézt, chopit se madla, přeručkovat bokem a pak se pustit a sjet z křídla. Žádné neuvážené zbrklé akce Smile
    Ostatně ani vyskočit z DXXI nebylo až tak snadné, kabina se otevírala dost složitě a nebylo zas tak snadné se dostat ven. Prostě správný hrdina svůj stroj neopouští.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/92751#347511Verze : 0
    Avatar
    správný hrdina ... nemá proč Very Happy
    Protože vždy zvítězí Very Happy
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/92751#347527Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Nikoli, správný hrdina musí hrdinsky padnout, nejlépe v boji s přesilou (tu jde i doplnit), neb přeživší hrdina je zdrojem potíží, tu se ožere na besedě s dětmi, tu poplácá soudružku ze svazu žen (no to jsem asi přehnal, to by byl zvrhlík a ne hrdina, i když možná v tom by bylo to hrdinství Smile poplácat třeba Kabrhelovou) usne v letadle na návštěvě cizího státu. Kdepak správný hrdina je mrtví a může se kolem něj budovat legenda. Nerozvede se, nedělá problémy.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/92751#347546Verze : 0
    Avatar
    Ne že bych chtěl být jedovatý ale rád bych vás dva v podobné situaci viděl...lezli by jste ven jak krysy z děr...hrdina nehrdina...
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/92751#347549Verze : 0
    Avatar
    No ona spousta hrdinů je hrdiny jen proto že umřela dřív než stačila vylézt z díry. A osobně klidně přenechám spoustu hrdinství jiným, pokud budou mít zájem.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/92751#347551Verze : 0
    Avatar

    Citace - Darkfold :

    No, on MiG-3 byla vůbec hodně zajímavá past pro pilota.Ne tak kvůli ploché vývrtce jako spíše kvůli zasekávajícím se překrytům kdy se ven pilot nedostal jednoduše proto že jej nebyl schopen odsunout či odhodit (proto je známo tolik MiGů létajících bez středního dílu nebo s tímto dílem zablokovaným v zadní poloze).



    Pokryškin tiež spomína túto situáciu v svojich memoároch. A po tomto incidente si prekryt nemontovali, písal že tepla od motora bolo dosť aj v zime Smile.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/92751#347559Verze : 0
    MOD