De Havilland D.H.100 Vampire FB Mk.50

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

De Havilland D.H.100 Vampire FB Mk.50

J-28B

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    De Havilland D.H.100 Vampire FB Mk.50 De Havilland D.H.100 Vampire FB Mk.50
    Originální název:
    Original Name:
    De Havilland D.H.100 Vampire FB Mk.50
    Kategorie:
    Category:
    stíhací-bombardovací letoun fighter-bomber aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1949-DD.MM.1952 The de Havilland Aircraft Co. Ltd., Hawarden
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1949-DD.MM.1952
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    310
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.1949
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    3304 1) kg 72831) lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    5620 1) kg 123901) lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    11.58 m 38ft
    Délka:
    Length:
    9.37 m 30ft 9in
    Výška:
    Height:
    2.69 m 8ft 10in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    24.34 m2 262 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    jednoproudový turbojet
    Počet motorů:
    Number of engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Svenska Flygmotor RM 1A (de Havilland Goblin 3) o tahu 14.90 kN Svenska Flygmotor RM 1A (de Havilland Goblin 3), thrust 3350 lb.st.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    881.9 1) km/h v ? m 5481) mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    24.4 1) m/s 48001) ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    13045 1) m 428001) ft
    Dolet:
    Range:
    1963.4 1) km 12201) mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    4x pevný 20mm kanon Hispano Mk.V
    8x neřízená raketa RP-3 pod centroplánem
    2x 225 kg bomba pod křídly
    4x fixed 20mm Hispano Mk.V cannon
    8x RP-3 rocket under the mid-wing
    2x 500 lb bomb under the wings
    Uživatelské státy:
    User States:


    Poznámka:
    Note:
    1) odhad podle FB Mk.6 1) assumed from FB Mk.6
    Zdroje:
    Sources:
    Jackson, A.J. de Havilland aircraft since 1909, Naval Institute Press, Annapolis 1987. ISBN 0-87021-896-4
    Thetford, Owen. Aircraft of the Royal Air Force since 1918, Putnam Aeronautical Books, London 1976. ISBN 0-37010-056-5
    http://www.vectorsite.net/avvamp_1.html
    www.canit.se
    www.canit.se
    miaviones.blogspot.com
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/92825#347608Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Jedním z největších uživatelů stíhací-bombardovací verze Vampiru bylo Švédsko. Stejně jako Švýcaři dali přednost motoru Goblin 3, na který získali licenční práva a vyráběli je v továrně Svenska Flygmotor AB v Trollhättanu. Švédské označení těchto motorů bylo RM 1A (RM 1 byly Gobliny 2, které Švédové také vyráběli a používali v části svých Vampirů F Mk.I). Tyto motory pak byly v Anglii montovány do tam vyrobených draků. FB.50, ve Švédsku označené J-28B, používaly křídla F 8 v Barkarby u Stockholmu, F 9 v Säve u Göteborgu, F 18 v Tullingu, F 10 v Ängelholmu, F 15 v Söderhamnu a F 4 v Frösönu, některé je dostaly až dodatečně po jejich vyřazení odjinud. Jako stíhací letouny sloužily J-28B do roku 1955, kdy už byly většinou všude nahrazeny Tunnany. Další Vampiry sloužily po vyřazení Saabů B-18 také v letech 1953-1957 v Halmstadu u křídla F 14, pod označením A-28B jako přechodné bitevní, dokud nebyl zaveden Saab A-32. Malé množství sloužilo také u dalších křídel (F 21, F 31, ...) jako S-28B v roli cvičného stroje pro usnadnění přechodu na moderní proudové stroje. Toto označení nicméně nebylo oficiální a tyto Vampiry, navzdory "průzkumnému" určení (S znamenalo Spanning, průzkumný; cvičné stroje byly označeny Sk), neměly žádné kamery ani jiné vybavení. Společně s vyřazenými J-28A bylo 17 J-28B prodáno v roce 1957 do Dominikánské republiky. Zde bojovaly proti Kubou podporovaným povstalcům v roce 1959, ale účastnily se na obou stranách i občanské války v roce 1965. Všechny dominikánské Vampiry byly vyřazeny do roku 1974.




    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/92825#347622Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Svedinos museum, vlastni foto






    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/92825#539901Verze : 0
    MOD