T-18 (MS-1) model 1927

T-18 (MC-1) mod. 1927
T-18 (MC-1) обр. 1927 г.
     
Název:
Name:
T-18 model 1927 (MS-1) T-18 model 1927 (MS-1) M 1927
Originální název:
Original Name:
T-18 обр. 1927 г. (MC-1)
Kategorie:
Category:
pěchotní tank infantry tank
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1928-DD.MM.1930 Petrohradský státní zbrojní optický a ocelářský závod Bolševik, Leningrad /
DD.MM.192R-DD.MM.1930 Motovilichinská zbrojovka, Perm /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1928-DD.MM.1930
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
959 (962?) (vzor 1927 i 1930/model 1927 and 1930)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.05.1927
Osádka:
Crew:
2
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
5300 kg 11684 lb
Délka s kanónem dopředu:
Length with Gun Forward:
44001) mm 14 ft 5 ¼ in 1)
Délka korby:
Hull Length:
3470 mm 11 ft 4 ⅝ in
Celková šířka:
Overall Width:
1760 mm 5 ft 9 ¼ in
Celková výška:
Overall Height:
2120 mm 6 ft 11 ½ in
Světlá výška:
Ground Clearance:
315 mm 1 ft ⅜ in
Šířka pásu:
Track Width:
300 mm 11 ¾ in
Měrný tlak:
Ground Pressure:
0,37 MPa 53.66 psi
Pancéřování:
Armour:
Nýtované, válcovaný plech

Korba:
čelo, boky, záď - 16 mm, strop, dno - 8 mm

Věž:
čelo - 16 mm
strop - 8 mm
Riveted, rolled sheet

Hull:
front, sides, rear - 16 mm
top, floor - 8 mm

Turret:
front - 16 mm
top - 8 mm
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Mikulin (zážihový řadový čtyřválec o objemu 3.200 cm3) Mikulin (gasoline inline four-cylinder with a capacity of 3.200 ccm)
Výkon:
Power:
25,6 kW při 1800 ot/min 34.3 bhp at 1800 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
mechanická převodovka 3+1, vícekotoučová suchá spojka, boční převodovky gearbox 3 +1, more disc dry clutch, gearbox side
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
16 km/h 10 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
6,5 km/h 4 mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
100 km 62 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
36 ° 80 %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
1,85 m 73 in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,5 m 20 in
Brodivost:
Fording Depth:
0,8 m 31 in
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
1x 37 mm Hotchkiss
nebo
1x 37 mm PS-1 (96 nebo 104 nábojů)
1x 37 mm Hotchkiss 37 mm
or
1 x PS-1 (96 or 104 rounds)
Vedlejší:
Secondary:
2x 6,5 mm Fedorov
nebo
1x 7,62 mm DT (1.800 nábojů)
2x 6.5 mm Fedorov
or
1x 7.62 mm DT (1.800 rounds)
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
kulomet DT montován od roku 1929

1) se zadním nástavcem
DT machine gun mounted since 1929

1) with the rear extension
Zdroje:
Sources:
Barjatinskij M., Legkije tanki vtaroj mirovoj, EKSMO, Moskva 2007
Sojankin A.G., Pavlov M.V.,Pavlov i.V.,Želtov I.V.,Sovetskije legkije tanki 1920-1941, Cejchgauz-Eksprint, Moskva 2002
URL : https://www.valka.cz/T-18-MS-1-model-1927-t9319#370137 Verze : 3
Tento tank byl vyvinut z tanku T-16 na jaře roku 1927. Korba tanku byla lehčí, k podvozku bylo přidáno na každou stranu jedno pojezdové kolo, obdržel vylepšený motor při dalším testu a také nové odpružení kol. Stroj byl připraven k výrobě v 5/1927. Testy probíhaly poblíž Moskvy, v regionu Němčinovka 11.6.1927 - 17.6.1927, kde byly úspěšně dokončeny. Tank byl uznán jako schopný služby pod názvem MS-1. Sériová výroba tanku začala 1.2.1928 v továrně Leningrad Obuchov (později přejmenované "Bolševik"). Jedna rota tanků T-18 (9 strojů) se účastnila své první bitevní akce v Číně v lednu 1929. V letech 1929-30 byl tank vystaven částečné modernizaci.

Na první fotografii je predsériová verze, na té druhé je raná verze T-18.

Barjatinskij M., Legkije tanki vtaroj mirovoj, EKSMO, Moskva 2007
Sojankin A.G., Pavlov M.V.,Pavlov i.V.,Želtov I.V.,Sovetskije legkije tanki 1920-1941, Cejchgauz-Eksprint, Moskva 2002
URL : https://www.valka.cz/T-18-MS-1-model-1927-t9319#172117 Verze : 3
Sojankin A.G., Pavlov M.V.,Pavlov I.V.,Želtov I.V.: Sovetskije legkije tanki 1920-1941, Cejchgauz-Eksprint, Moskva 2002

T-18 (MS-1) model 1927  - MS-1, vz.1927
dvoupohledový nákres vozidla

MS-1, vz.1927
dvoupohledový nákres vozidla

URL : https://www.valka.cz/T-18-MS-1-model-1927-t9319#370140 Verze : 1
Sojankin A.G., Pavlov M.V.,Pavlov I.V., Želtov I.V.,Sovetskije legkije tanki 1920-1941, Cejchgauz-Eksprint, Moskva 2002

T-18 (MS-1) model 1927  - MS-1, vz.1927
řez vozidlem - pohled zprava

MS-1, vz.1927
řez vozidlem - pohled zprava

T-18 (MS-1) model 1927  - MS-1, vz.1927
řez vozidlem - pohled zleva

MS-1, vz.1927
řez vozidlem - pohled zleva

URL : https://www.valka.cz/T-18-MS-1-model-1927-t9319#370141 Verze : 1
foto
T-18 (MS-1) model 1927  -


URL : https://www.valka.cz/T-18-MS-1-model-1927-t9319#28850 Verze : 0
Na tomhle snímku nezapře svoji podobnost s Renaultem FT.
T-18 (MS-1) model 1927  -


URL : https://www.valka.cz/T-18-MS-1-model-1927-t9319#32180 Verze : 0
Lehký tank MS-1 v muzeu Věrchnjaja Pyšma.

archiv autora

T-18 (MS-1) model 1927  -


T-18 (MS-1) model 1927  -


URL : https://www.valka.cz/T-18-MS-1-model-1927-t9319#376511 Verze : 1

Diskuse

Vozidlo z muzea Věrchnjaja Pyšma má věž tanku s kanonem PS-1(?) a část korby z T-18 vz.1930. Přední část korby, podvozek a pásy jsou dodělávané, a to velice nestandardně.
URL : https://www.valka.cz/T-18-MS-1-model-1927-t9319#376543 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více