FIN - Sisu

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 85.000,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

FIN - Sisu

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Sisu Sisu
    Originální název:
    Original Name:
    Sisu
    Výrobce:
    Producer:
    Oy Suomen Autoteollisuus Ab., ? /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1937-DD.MM.RRRR
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1 prototyp
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.MM.1937
    Osádka:
    Crew:
    3
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Náhon:
    Configuration:
    ?
    Pohotovostní hmotnost:
    Curb Weight:
    ? kg ? lb
    Užitečné zatížení:
    Payload:
    ? kg ? lb
    Celková hmotnost:
    Gross Vehicle Weight:
    3000 kg 6614 lb
    Celková délka:
    Overall Length:
    ? mm ?
    Celková šířka:
    Overall Width:
    ? mm ?
    Celková výška:
    Overall Height:
    ? mm ?
    Světlá výška:
    Ground Clearance:
    ? mm ?
    Rozvor:
    Wheelbase:
    ? mm ?
    Rozchod:
    Track:
    ? mm - ?
    ? - ?
    Brzdová soustava:
    Braking System:
    ? ?
    Elektrický systém:
    Electrical System:
    ? ?
    Pneumatiky:
    Tyres:
    plné gumené
    Pancéřování:
    Armour:
    8 - 11 mm 0,315 - 0,433 in
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Typ:
    Type:
    Hercules diesel (58,91 kW) Hercules diesel (79 hp)
    Převodovka:
    Gearbox:
    ? ?
    Spojka:
    Clutch:
    ? ?
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? l ? Imp gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Rychlost na silnici:
    Road Speed:
    ? km/h ? mph
    Rychlost v terénu:
    Cross-country Speed:
    ? km/h ? mph
    Spotřeba paliva:
    Fuel Consumption:
    ? l/100 km ? mi/Imp gal
    Jízdní dosah po silnici:
    Cruising Range on Road:
    ? km ? mi
    Jízdní dosah v terénu:
    Cross-country Cruising Range:
    ? km ? mi
    Překonávání překážek:
    Obstacles Crossing:
     
    Nájezdový úhel přední/zadní:
    Angle of Approach/Departure:
    ? ° / ? °
    Svah:
    Gradient:
    ? ° ? %
    Boční náklon:
    Side Slope:
    ? ° ? %
    Překročivost:
    Trench Crossing:
    ? m ?
    Výstupnost:
    Vertical Obstacle:
    ? m ?
    Brodivost:
    Fording Depth:
    ? m ?
    Výzbroj:
    Armament:
    1 x ťažký guľomet/protitankový guľomet Lahti L-35/36 ráže 13,2 mm
    2 x guľomet Lahti L-33/36 ráže 7,62 mm
    1 x 13,2 mm Lahti L-35/36 machinegun/antitank machinegun
    2 x 7,62 mm Lahti L-33/36 machineguns
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Ivo Pejčoch – Obrněná technika 8, Malé státy Evropy 1919-1945, vydavateľtvo Ares, Praha 2008, ISBN 978-80-86158-54-9
    www.jaegerplatoon.net
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/93317#349426Verze : 0
    MOD
    Avatar
    V roku 1936 rozhodlo fínske ministerstvo vnútra o zadaní vývoja a výroby nového obrneného vozidla určeného pre policajné jednotky. Objednávka bola zadaná firme Oy Suomen Autoteollisuus Ab.. Vozidlo bolo známe pod obchodnou značkou Sisu (firma pod názvom Sisu Auto Oy Ab. existuje dodnes). Na svoju dobu bolo vozidlo slušne pancierované (8 - 11 mm) a na policajné vozidlo i silne vyzbrojené. Pancierové plechy boli dodané z Veľkej Británie, samotná korba vznikla v lodeniciach Crichton-Vulcan Oy. Platformu tvorilo mne neznáme dvojnápravové vozidlo. Kolesá malo plné, ktoré síce mohli odolávať ostreľovaniu, no nemali vhodné jazdné vlastnosti. Na zadnej náprave boli kolesá zdvojené. Na korbe bola namontovaná veža, v ktorej bol lafetovaný jeden zo štyroch vyrobených prototypov ťažkého protitankového guľometu Lahti L-35/36 ráže 13,2 mm a guľomet Lahti L-33/36 ráže 7,62 mm. Druhý guľomet ráže 7,62 mm bol lafetovaný v čelnom pancieri korby. Prototyp bol domácou konkurenčnou odpoveďou na švédsky Landsverk L-182, ktorý Fíni zakúpili.
    Prototyp sa nedočkal sériovej výroby, slúžil v policajnej jednotke do roku 1951, kedy bol následne predaný fínskej armáde. V roku 1954 bol stroj zbavený pancierovej korby a platforma bola prebudovaná na autožeriav. V roku 1961 bol stroj pokazený a následne zrušený. Žeriav bol použitý na obdobnú kurióznu prestavbu ukoristeného sovietského obrneného vozidla BA-10, ktorý niesol označenie BA-10N. Zhodou okolností sa zachovala pancierová korba stroja a v roku 1993 bola započatá rekonštrukcia vozidla. Bola použitá vhodná platforma, podobných rozmerov, kolesá boli použité z ukoristenej sovietskej húfnice ráže 152 mm. Zrekonštruovaný prototyp je dnes súčasťou muzeálnej zbierky vojenského múzea vo fínskej Parole.



    *zdroj:


    Ivo Pejčoch – Obrněná technika 8, Malé státy Evropy 1919-1945, vydavateľtvo Ares, Praha 2008, ISBN 978-80-86158-54-9
    www.jaegerplatoon.net
    www.network54.com

    http://www.rajajoki.com/

    http://www.network54.com/Forum/330333/message/1239481996/Finnish+armoured+car
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/93317#349431Verze : 1
    MOD