Berijev Be-12P Čajka [kód NATO: Mail]

Beriev Be-12P Chaika
Бериев Бе-12П Чайка
     
Název:
Name:
Berijev Be-12P Čajka Beriev Be-12P Chaika
Originální název:
Original Name:
Бериев Бе-12П Чайка
Kategorie:
Category:
jiná kategorie other category
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1992-DD.MM.1994 Irkutské letecké výrobní sdružení, Irkutsk
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1992-DD.MM.1995
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
4 konverze Be-12
První vzlet:
Maiden Flight:
27.05.1992
Osádka:
Crew:
4
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
obojživelné amphibious
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
24000 kg 52911 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
34500 kg 76059 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
36000 kg 79366 lb
Rozpětí:
Wingspan:
29,84 m 97ft 10,79in
Délka:
Length:
30,11 m 98ft 9,43in
Výška:
Height:
7,40 m 24ft 3,33in
Plocha křídla:
Wing Area:
99,00 m2 1065.63 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
turbovrtulový turboprop
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Progress AI-20D o výkonu 3864 kW Progress AI-20D, power 5180 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
9000 kg 19842 lb
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
550 km/h v ? m 341.8 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
460 km/h v ? m 285.8 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8400 m 27559 ft
Dolet:
Range:
500 km 310.7 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
3570 km 2218.3 mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
kód NATO: Mail


- konverze Be-12 pro hašení požárů
- 1500 l nádrž na vodu v přídi,dalších 4500 l v bývalé pumovnici
- TTD platí pro Be-12P-200, lišící se úpravami pro snížení namáhání trupu při nabírání vody a hasícím systémem určeným pro Be-200
NATO reporting name: Mail


- Be-12 fire-bomber conversion
- 330 Imp gal water tank in the front, another 900 gal in former bomb bay
- technical data for Be-12P-200, diferred with water dumping equipment intended for Be-200
Zdroje:
Sources:
http://www.airwar.ru/enc/sea/be12p.html
http://www.aeroflight.co.uk/.../beriev-be-12-mail.htm
http://www.ruspodvig.ru/sssr/gun/avia/be12_1963/
http://en.wikipedia.org/wiki/Beriev_Be-12
http://www.cnw.mk.ua/.../be12/index.htm
http://www.be-12.info/mod/be12.htm

Berijev Be-12P Čajka [kód NATO: Mail] - Be-12P

Be-12P
Berijev Be-12P Čajka [kód NATO: Mail] - Be-12P

Be-12P
Berijev Be-12P Čajka [kód NATO: Mail] - Be-12P-200

Be-12P-200
URL : https://www.valka.cz/Berijev-Be-12P-Cajka-kod-NATO-Mail-t9693#370424 Verze : 0
Be-12P-200.
Berijev Be-12P Čajka [kód NATO: Mail] -


URL : https://www.valka.cz/Berijev-Be-12P-Cajka-kod-NATO-Mail-t9693#28883 Verze : 0
Be-12P-200
Berijev Be-12P Čajka [kód NATO: Mail] -


URL : https://www.valka.cz/Berijev-Be-12P-Cajka-kod-NATO-Mail-t9693#29560 Verze : 0
A ještě v akci (první přestavěný Be-12P).
Berijev Be-12P Čajka [kód NATO: Mail] -


URL : https://www.valka.cz/Berijev-Be-12P-Cajka-kod-NATO-Mail-t9693#29561 Verze : 0
Berijev Be-12P-200 Čajka (Mail) a Berijev Be-200
Berijev Be-12P Čajka [kód NATO: Mail] -


URL : https://www.valka.cz/Berijev-Be-12P-Cajka-kod-NATO-Mail-t9693#59474 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více