Nakadžima E7N1 7-Ši

Nakajima E7N1 7-Shi / 中島 E7N1・7-试一号水上偵察機
     
Název:
Name:
Nakadžima E7N1 7-Ši Nakajima E7N1 7-Shi
Originální název:
Original Name:
中岛 7-试一号水上偵察機
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
Nakajima Aircraft Company, Ltd., Ōta /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1932-DD.MM.1932
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
0 pouze projekt
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky floats
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg ? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
? m ?
Délka:
Length:
? m ?
Výška:
Height:
? m ?
Plocha křídla:
Wing Area:
? m2 ? ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Nakadžima Kotobuki 2 Kai 1 vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 427 kW (580 k) a 338 kW (460 k) v h= 3 000 m.
Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu vrtulových listů
Nakajima Kotobuki 2 KAI 1 nine-cylinder air-cooled radial, rated at 572 hp for take-off and 454 hp at 9,842 ft,
driving a two-blade fixed pitch wooden propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
km/h v m ? mph in 0 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kulomet typ 92 ráže 7,7 mm v trupu nad motorem
2x pohyblyvý kulomet typ 92 ráže 7,7 mm pro střelbu dozadu nahoru a dolů pod letoun
One fixed forward-firing 0.303 in Type 92 machine-gun and
two flexible rear-firing (dorsal and ventral) 0.303 in Type 92 machine-gun
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Továrna Nakadžima nebyla po posouzení projektu vyzvána ke stavbě prototypů. Nakajima after examining the project was invited to build prototypes.
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh a Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, Tadeusz Januszewski, Krzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarki 1912-1945, tom1., Wydawnictwo Lampart, Warszawa, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-E7N1-7-Si-t98213#362880 Verze : 0
Nakajima E7N1


Historie typu:
Kaigun Koku Hombu (velitelství císařského námořního letectva) sestavilo v březnu roku 1932 specifikace plánu rozvoje označenými v systému Shizaku číslicí sedm, častěji se používala zkratka 7-Shi. Zformulováním technických požadavků námořnictvo seznámilo všechny možné dodavetele výzbrojní techniky se svými požadavky na novou výzbroj. Specifikace 7-Shi byly důležité zejména pro výrobce letecké techniky, protože námořní letectvo požadovalo nové letouny snad ve všech kategoriích a mimo jiné specifikovalo své technické požadavky také pro kategorii plovákových průzkumných letadel.


Nově požadovaným letounem chtělo námořnictvo nahradit již zastaralé letouny Yokosho E1Y a také modernější, ale v malém počtu vyrobené Kawanishi E5K1. Své projekty námořnímu letectvu předložily celkem tři společnosti. Továrna Aichi Tonkei Denki Kabushiki Kaisha, předložila hned dva projekty, nejprve zmíním projekt jednoplošného letounu, který nesl tovární označení AM-10, o tento letoun námořníci zájem vůbec neprojevili a tak nedostal ani námořní označení, druhým projektem této továrny byl dvouplošník Aichi E7A1. Druhá továrna Kawanishi Kokuki Kobushiki Kaisha navrhla a později postavila dva prototypy dvouplošného letounu E7K1 7-Shi, tyto letouny byly posléze vyhodnoceny jako nejlepší a soutěž vyhrály. Nakonec se dostávám k továrně Nakajima Hikoki Kabushiki Kaisha, která koncem roku 1932 předložila technickému odboru Kaigun Koku Hombu svůj projekt dvouplošného dvouplovákového letounu, kterému námořní letectvo sice přidělilo označení „Experimentální plovákový průzkumný letoun 7-Shí“ nebo odpovídající zkrácené označení E7N1 7-Shi, ale po seznámení se s projektem byl další jeho vývoj zastaven a u továrny Nakajima nebyla objednána ani stavba prototypu.


Použité prameny:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1557505632 Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-E7N1-7-Si-t98213#362928 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více