Aiči AB-11

Aichi AB-11
愛知 AB-11
     
Název:
Name:
Aiči AB-11 Aichi AB-11
Originální název:
Original Name:
爱知航空机 AB-11
Kategorie:
Category:
experimentální letoun experimental aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1934-DD.12.1934 Aichi Watch and Electric Machinery, Ltd., Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1934-DD.12.1934
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.12.1934
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg ? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,400 m 37ft 4,81in
Délka:
Length:
9,400 m 30ft 10,07in
Výška:
Height:
2,800 m 9ft 2,23in
Plocha křídla:
Wing Area:
? m2 ? ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Nakadžima Kotobuki 2 Kai 1, vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 436 kW (593 k) a 339 kW (461 k) v h= 3 000 m.
Vrtule dvoulistá dřevěná o průměru 2 800 mm
Nakajima Kotobuki 2 Kai 1 nine-cylinder air-cooled radial, rated at 585 hp for take-off and 455 hp at 9,843 ft,
driving a two-blade wooden propeller of 9ft 2,23in diameter
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
? ?
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1557505632
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Aici-AB-11-t99627#365016 Verze : 0
Aichi AB-11


Historie:
Továrna Aichi Tonkei Denki K. K. po zavedení palubního střemhlavého bombardéru D1A1 výzbroje Císařského námořního letectva, pokračovala ve vývoji letounů této kategorie. Prototypy D1A1 byly továrně označeny jako AB-9, inženýr Tokuhishiro Gomei pokračoval ve vývoji tohoto typu a pro tento účel bylo vyhrazeno označení AB-10 (v roce 1935 vzlétl, prošel zkouškami a nakonec byl přijat do výzbroje námořního letectva jako D1A2). V pořadí další označení AB-11 bylo přiděleno poměrně zajímavému stroji, jednalo se také o prototyp střemhlavého palubního bombardéru, navržen a postaven byl na zcela odlišném na základě. Připomenu, že Aichi D1A1 se zrodil díky velmi těsné spolupráci s německou továrnou Ernst Heinkel AG z Rostocku. AB-11 byl vyprojektován a postaven na základě japonských studií amerických letadel, která byla pro tento účel Císařským námořnictvem zakoupena.
Jako první byl prostudován dvoumístný cvičný stíhací letoun Grumman FF-2, tento letoun zaujal a ovlivnil japonské konstruktéry především svou přední částí trupu a svým zatahovacím podvozkem. Druhým a neméně důkladně prostudovaným letounem byl prototyp střemhlavého palubní bombardéru Curtiss XSBC-2, tento stroj Japonce inspiroval uspořádáním a konstrukcí nosných ploch, uzavřenou kabinou a konstrukcí trupu v ocasní části. Jako pohonná jednotka nově vzniklého stroje byla použita japonská verze britského motoru Bristol Jupiter – devítiválec Nakajima Kotobuki 2 Kai 1, tento motor poháněl mimo jiné také prototypy AB-9 a první sériové D1A1. Motor byl u prototypu AB-11 kapotován mohutným prstencem typu NACA.
Jediný prototyp vzlétl v prosinci 1934 a byl poměrně intenzivně zkoušen, od roku 1936 byl porovnáván s prototypem AB-10, který byl shledán lepším ve všech ohledech a byl proto přijat do výzbroje Císařského námořního letectva. Nutno říci, že AB-10 byl poháněn mnohem výkonnějším motorem Nakajima Hikari 1. Na druhou stranu se ani střemhlavé Curtissy SBC neudržely dlouho ve službě u amerického námořnictva. O prototypu AB-11 se nám nedochovalo mnoho údajů, zejména výkonnostní hodnoty asi neexistují, není ani doloženo zda prototyp nesl nějakou výzbroj.


Použité prameny:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1557505632
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Aici-AB-11-t99627#365017 Verze : 0
forum.worldofwarplanes.com

Aiči AB-11 -


Aiči AB-11 -


URL : https://www.valka.cz/Aici-AB-11-t99627#571054 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více