Avro 618 Ten

     
Název:
Name:
Avro 618 Ten Avro 618 Ten
Originální název:
Original Name:
Avro 618 Ten
Kategorie:
Category:
dopravní letoun passenger aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1929-DD.MM.19RR A. V. Roe & Co. Ltd., Manchester
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1929-DD.MM.19RR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
14
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.09.1929
Osádka:
Crew:
2 + 8
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2731 kg 6020 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
4808 kg 10600 lb
Rozpětí:
Wingspan:
21.72 m 71ft 3in
Délka:
Length:
14.48 m 47ft 6in
Výška:
Height:
3.89 m 12ft 9in
Plocha křídla:
Wing Area:
71.72 m2 772 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
3
Typ:
Type:
Armstrong Siddeley Lynx IVB nebo IVC o výkonu 179 kW
dvoulistá vrtule
Armstrong Siddeley Lynx IVB or IVC, power 240 hp
two-blade propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
185.1 km/h v ? m 115 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
160.9 km/h v ? m 100 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
3.4 m/s 675 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4877 m 16000 ft
Dolet:
Range:
643.7 km 400 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:




Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Jackson, A.J. Avro Aircraft since 1908, Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-834-8.
www.britishaircraft.co.uk
http://www.aviastar.org/air/england/avro_ten.php
http://www.airwar.ru/enc/cw1/avro618.html

Avro 618 Ten - Faith in Australia, se kterým se Ch. Ulm, P. G. Taylor a G. U. Allan pokusili obletět svět, ve Woodfordu 1933.

"Faith in Australia", se kterým se Ch. Ulm, P. G. Taylor a G. U. Allan pokusili obletět svět, ve Woodfordu 1933.
Avro 618 Ten - Southern Sun opouští Sydney, 1931.

"Southern Sun" opouští Sydney, 1931.
Avro 618 Ten -


URL : https://www.valka.cz/Avro-618-Ten-t99671#385206 Verze : 0
Avro 618 Ten


V roku 1928 získala britská firma Avro licenciu na výrobu trojmotorových dopravných lietadiel firmy Fokker (Fokker F-VIIb-3m) pre potreby britského impéria (okrem Kanady). Pôvodná výronmá dokumentácia bola upravená podľa bristkých noriem, vrátane použitia britských motorov Armstrong Siddeley Lynx IVB s výkonom 176 kW. Lietadlo bolo určené pre prepravu 10 cestujúcich a 2 členov posádky.


Celkom bolo postavených 14 lietadiel Avro 618 Ten. Mne dostupná dokumentácia popisuje osud 12 strojov - z toho bolo 5 ks určených pre austrálsku spoločnosť ANA (Australian National Airways Ltd.). Z dodaných strojov havarovali v roku 1931 2 stroje (21.03.1931 stroj VH-UMF nazvaný Southern Cloud v rezervácii Toolong v Austrálskych Alpách, vrak lokalizovaný v roku 1958 a VH-UNA - Southern Sun v Malajsku v novembri 1931 pri prvom poštovom lete do Británie), zvyšné 3 stroje (VH-UMG Southern Star, VH-UMH Southern Sky, VH-UMI Southern Moonboli) boli po krachu spoločnosti koncom roku 1931 ďalej predávané rôznym austrálskym spoločnostiam a následne upravované v réžii jednotlivých užívateľov. 2 stroje používala britská spoločnosť Imperial Airwayas (spočiatku v Iraku a od roku 1933 v Británii), 4 stroje boli určené pre Indian State Airways. Jeden stroj, pravdepodobne určený pre Midland & Scottish Air Ferries havaroval pri pokuse o let okolo sveta v roku 1933 pri štarte z Írska na prelet cez Atlantický oceán.


Zo štvorice lietadiel pre Indian State Airways bolo nakoniec pre finančné problémy odberateľa dodané iba jedno lietadlo v roku 1931, ktoré nakoniec slúžilo ako osobné lietadlo britského miestokráľa v Indii (pravdepodobne zaradené v zostave Indian Air Forces, ktoré vznikli v roku 1932). Ďalšie dve lietadlá prevzalo v roku 1932 Egyptské letectvo (jedno z nich nakoniec skončilo v septembri 1934 u Indian National Airways) a posledné prevzalo Royal Aircraft Establishment (výskumné stredisko pre potreby britského ministerstva vojny). Lietadlo s imatrikuláciou RAF K2682 bolo zaradené do Telegrafnej a výzbrojnej letky.


Časť lietadiel (minimálne jedno v Británii a jedno v Austrálii) vydržali v službe až do začiatku 2. svetovej vojny, pričom posledné austrálske lietadlo sa využívalo pri evakuácii Novej Guinei v roku 1941.




Zdroj: Václav Němeček, Pavel Týc: Atlas letadel - třímotorová dopravní letadla; NADAS 1979
http://en.wikipedia.org/wiki/Avro_618_Ten
http://wp.scn.ru/en/ww15/t/1739/198/0#1
http://www.aviastar.org/air/england/avro_ten.php
www.century-of-flight.net
www.edcoatescollection.com
URL : https://www.valka.cz/Avro-618-Ten-t99671#365193 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více