SVK/CZE - BVP-M2 SKCZ

     
Název:
Name:
BVP-M2 SKCZ BVP-M2 SKCZ
Originální název:
Original Name:
BVP-M2 SKCZ
Kategorie:
Category:
bojové vozidlo pěchoty infantry fighting vehicle
Výrobce:
Producer:
DD.MM.2013-DD.MM.2013 EXCALIBUR ARMY spol. s r.o., Šternberk [podvozek / chassis]
DD.MM.2013-DD.MM.2013 EVPÚ a.s., Nová Dubnica [věž / turret]
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR (sériová výroba nezahájena / serial production not started)
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 (prototyp / prototype)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.2013
Osádka:
Crew:
3
Přepravní kapacita:
Seating Capacity:
6-7 osob/troops
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
max. 18000 kg max. 39683 lb
Celková délka:
Overall Length:
max. 7000 mm max. 23ft
Celková šířka:
Overall Width:
max. 32001) mm max. 10ft 6in1)
Celková výška:
Overall Height:
max. 2900 mm max. 9ft 6in
Světlá výška:
Ground Clearance:
370 mm max. 1ft 3in
Pancéřování:
Armour:
balistická a protiminová ochrana dle:
- STANAG 4569 Annex A Level 3 (s přídavným pancéřováním)
- STANAG 4569 Annex B Level 2a/1b
ballistic and mine protection according to:
- STANAG 4569 Annex A Level 3 (with add-on armour)
- STANAG 4569 Annex B Level 2a/1b
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Caterpillar C9.3
- vznětový, řadový, vodou chlazený, s přímým vstřikem paliva, přeplňovaný, s chlazením plnicího vzduchu, splňující limity exhalací EURO 3
- počet válců: 6
- vrtání: 115 mm
- zdvih: 149 mm
- objem válců: 9300 cm3
- maximální točivý moment: 2300 Nm při ? ot/min
Caterpillar C9.3
- water-cooled, in-line, four-stroke turbocharged and direct injection Diesel, electronically controlled, meets EURO 3 emission standards
- number of cylinders: 6
- bore: 4.53 in
- stroke: 5.87 in
- swept volume: 567.5 cu in
- maximum torque: 1696 lb.ft at ? rpm
Výkon:
Power:
298 kW při 2200 ot/min 400 bhp at 2200 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
mechanická synchronizovaná převodovka (modernizovaná z BVP-2)
- počet stupňů: 5+1
- automatická
mechanical synchromesh gearbox (upgraded from BVP-2)
- number of gears: 5+1
- automatic
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
~65 km/h ~40 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
~40 km/h ~25 mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
min. 550 km min. 342 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
35 ° 78 %
Boční náklon:
Side Slope:
25 ° 56 %
Překročivost:
Trench Crossing:
2,5 m 98in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,7 m 28in
Brodivost:
Fording Depth:
1,3 m 51in
Výzbroj:
Armament:
věžový komplet TURRA 30

- automatický kanón 2A42
-- ráže: 30 mm
-- náboje: 300 kusů

- spřažený kulomet PKT
-- ráže: 7,62 mm
-- náboje: 600 kusů

- protitankové řízené střely 9M113 Konkurs
-- počet střel: 2
TURRA 30 weapon station

- 2A42 automatic cannon
-- calibre: 30 mm
-- ammunition: 300 rounds

- PKT coaxial machine gun
-- calibre: 7.62 mm
-- ammunition: 600 rounds

- 9M113 Konkurs anti-tank guided missiles
-- number of missiles: 2
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
1) bez mřížové ochrany 1) without slat armour
Zdroje:
Sources:
firemní materiály EXCALIBUR ARMY, spol. s r.o.
firemní materiály EVPÚ a.s.
firemní materiály VOP Trenčín š.p.
URL : https://www.valka.cz/SVK-CZE-BVP-M2-SKCZ-t160383#488715 Verze : 1
Technologický demonstrátor BVP-M2 SKCZ modernizovaného bojového vozidla pěchoty BVP-1/BVP-2 byl veřejně poprvé prezentován na veletrhu IDET 2013. Vozidlo se stalo základem pro bojové vozidlo pěchoty IFV Šakal, o němž slovenská armáda uvažovala jako o náhradě za dosluhující stroje BVP-1 a BVP-2, které byly provozovány u mechanizovaných praporů 1. a 2. mechanizované brigády. V případě úspěchu by původní bojová vozidla pěchoty byla modernizována ve VOP Trenčín. IFV Šakal vznikl konverzí jednoho slovenského BVP-2 a následně neúspěšně absolvoval vojskové zkoušky slovenské armády.
SVK/CZE - BVP-M2 SKCZ - (EXCALIBUR ARMY)

(EXCALIBUR ARMY)
URL : https://www.valka.cz/SVK-CZE-BVP-M2-SKCZ-t160383#488732 Verze : 4
BVP-M2 SKCZ, veletrh IDET 2013, Brno, květen 2013.
SVK/CZE - BVP-M2 SKCZ -


SVK/CZE - BVP-M2 SKCZ -


SVK/CZE - BVP-M2 SKCZ -


SVK/CZE - BVP-M2 SKCZ -


SVK/CZE - BVP-M2 SKCZ - Rozbalování BVP-M2 den před zahájením IDETu 2013.

Rozbalování BVP-M2 den před zahájením IDETu 2013.
URL : https://www.valka.cz/SVK-CZE-BVP-M2-SKCZ-t160383#488607 Verze : 1
BVP-M2 SKCZ, veletrh IDET 2013, Brno, 22. května 2013.







URL : https://www.valka.cz/SVK-CZE-BVP-M2-SKCZ-t160383#488609 Verze : 2

Diskuse

Potvrdzujem že motor je Caterpillar. Bohužiaľ typ som už nestihol zachytiť, pretože prišiel nejaký generál a boli sme vypoklonkovaní.


Podľa vyjadrení predstaviteľov MO SR a NGŠ (minister a NGŠ na tlačovke) by sa modernizácia mala vo VOP Trenčín pripraviť do konca roku 2013 a v roku 2014 by už OS SR mohli preberať prvé modernizované vozidlá.
URL : https://www.valka.cz/SVK-CZE-BVP-M2-SKCZ-t160383#488725 Verze : 1
Prospekt fmy. Excalibur Army, popisuje verzi převodovky s řídicí soustavou Norgren zabudovanou do M2. Cituji:
"Plně automatické řazení je navrženo pro modernizovaná vozidla BVP, vybavená elektronicky řízeným motorem. Mechanismus manuálního řazení je nahrazen elektro-pneumatickým systémem, který nepřetržitě monitoruje rychlost vozidla, otáčky motoru a další jízdní parametry. Na základě shromážděných dat je nabízen optimální převodový stupeň a provedeno zařazení plně automaticky, nebo pod kontrolou řidiče v poloautomatickém módu. Vyhodnocováním jízdních parametrů v GCU (řídící jednotka převodovky) je zabráněno nevhodné volbě převodového stupně, čímž je chráněn motor a převodovka proti přetočení."


Poznámka pod čarou:
Jednotlivé převodové stupně byly upraveny "do rychla". Tím byl odstraněn handicap použité pohonné jednotky, která dosahuje jen 2200 ot./min., kdežto předchozí sovětská měla až 2600 ot./min.
SVK/CZE - BVP-M2 SKCZ -


URL : https://www.valka.cz/SVK-CZE-BVP-M2-SKCZ-t160383#488726 Verze : 0
Pohonná jednotka je Caterpillar, typ C9.3, který se používá v civilní sféře v několika výkonnostních verzích. Pro potřeby M2 byl jeho výkon doladěn tak, že nyní dosahuje 300 až 320 kW při max. 2200 ot./min.
URL : https://www.valka.cz/SVK-CZE-BVP-M2-SKCZ-t160383#488736 Verze : 0
Vážení,
z důvěryhodných zdrojů, které si nepřejí býti jmenovány, jsem se dozvěděl, že toto vozidlo zkouší slovenská armáda pod označením: BVP Šakal.
URL : https://www.valka.cz/SVK-CZE-BVP-M2-SKCZ-t160383#506025 Verze : 0
Vozidlo má názov Šakal, ale zatiaľ vo vojskových skúškach u útvaru nie je.


V každom prípade mi táto modernizácia prijde ako keď si 50 ročná žena dá spraviť silikóny a liposukciu. Stále bude mať 50 a s daným vekom i vady.


Konkrétne:
Zníženie celkového palebného priemeru či u 2A42 z 500 na 300 alebo u PKT z 2500 na 600.
Tento fakt bol uvedený na letáku z IDET 2013.


Kanón 2A42 ako hlavná zbraň má svoj horizont po taktickej stránke za sebou.
Toto vie hádam každý kto sa do zbraní vyzná, všetci prechádzajú na menší alebo vyšší kaliber. Bojové vlastnosti munície sú dnes nepostačujúce.


Nabíjanie PKT zvonku, jeden zásah z ručnej zbrane alebo črepiny do kontajneru s muníciou a je po PKT (ako je vyriešené nabíjanie 2A42 neviem).
Informácia od zamestnanca EVPÚ.


Slabá balistická ochrana, hlavne proti "modernej" IED hrozbe.
Podľa STANAG 4569 je level 1 definovaný: Grenade and Mine Blast
Hand grenades, unexploded artillery fragmenting submunitions, and other small anti personnel explosive devices detonated under the vehicle. Z toho vyplýva že spodný trup ochrana mizivá, nakoľko konštrukcia umožňuje iba pridať pancier ale nie zmeniť sklon.
level 2a:
Grenade and Mine Blast Threat
6 kg (explosive mass) Blast AT Mine:
2a – Mine Explosion pressure activated under any wheel or track location.
Tiež bieda.


No a pridať 5 ton navyše torzným tyčiam a podvozku určite neprispeje (celé BVP je postavené na podvozku BVP-2).
Váha vozidla BVP-2 je cca 13ton, nový šakal má 18ton. Je teda jasné, že celý podvozok bude trpieť preťažením a vedenie operácii v ťažšom teréne ako jeho nemodernizovaný predchodca bude zvládať ťažšie. Podvozok je z BVP-2, nakoľko toto vozidlo na modernizáciu poskytol bojový útvar Pozemných síl OSSR.


upravené autorom na základe upozornenia administrátora
URL : https://www.valka.cz/SVK-CZE-BVP-M2-SKCZ-t160383#506028 Verze : 0
Myslím že tu ani tak nejde o VOP TN, ale skôr o firmu, ktorá má VOP v prenájme - MSM s.r.o. Martin ...


Myslím že nie som jediný, ktorý oprávnene pochybuje o zmysle modernizácie.


Troška čítania:
vladimirbednar.blog.sme.sk


vladimirbednar.blog.sme.sk


A to ani nechcite vedieť o čo ďalšie z portfólia MO SR má MSM záujem....
URL : https://www.valka.cz/SVK-CZE-BVP-M2-SKCZ-t160383#506033 Verze : 0
Nechcem ani vedieť, podľa mňa to má byť iba začiatok.


Slovenská armáda je špecifická tým, že modernizuje nezmodernizovateľné, testuje už dávno otestované a vyvíja veci dávno vyvinuté.
Príklady: Testovanie vecí firmy Moira a Klimatex, kde nakoniec vyhrala neznáma firma Fintex za zvláštných okolností. Modernizácia Sa vz.58 firmou Magic, kde povýstrelový kompenzátor zdvihu nefunguje, nadpažbie sa svojvoľne uvoľňuje a pod.
Prvé "goretexové" odevy s geniálnym strihom kapucne. A tak ďalej.


A stále cupitá na mieste, vojaci sú holí-bosí a velenie sa priblblo usmieva.
Gro útvarov nemá goretexové odevy, má putovné goretexy, ktoré sa posielali z útvaru na útvar podľa hotovosti. Maskáče normálnych veľkostí nie sú a podobne.


Ak sa chcelo investovať, malo sa začať od jednotlivca. Odev, obuv, zbraň, komunikačné prostriedky s pod.


A modely OSSR tvoria tí istí už 20 rokov, a nič múdre nevymysleli. Stále sa prešľapuje na mieste a žiaden krok vpred.
URL : https://www.valka.cz/SVK-CZE-BVP-M2-SKCZ-t160383#506037 Verze : 0
Není to BVP, ale IFV Šakal


22.03.2010
Kontrakt č. SEOMPZ-119-2/2010-ORP
uzavřený mezi MO SR a VTSÚ Záhorie o vývoji vozidla Šakal.


17.05.2011
MOBOV-ŠAKAL - modernizácia BVP-2:
Pre riešenie jednotlivých úloh boli využité kapacity výskumno-vývojových a technických pracovníkov v nasledujúcom rozsahu:
Názov úlohy: MOBOV-ŠAKAL,
kapacity: 538,50 hod.


Info.: Výročná zpráva VTSÚ Záhorie za rok 2010, č. p. VTSÚ-247/2011-RVTSÚ.


10.05.2012
MOBOV-ŠAKAL - Modernizácia BVP-2 - spoluriešiteľ modernizácie:
Uvedená modernizácia nebola v priebehu roka požadovaná, z toho dôvodu práce na tejto úlohe neboli realizované - viz Výročná zpráva VTSÚ Záhorie za rok 2011, č. p. VTSÚ-325/2012-RVTSÚ.


14.05.2013
MOBOV - Modernizácia BVP-2:
Možnosti splnenia operačných požiadaviek modernizovaného BVP-2M s výhľadom 2025+. Vzhľadom k tomu, že OS SR sa doposiaľ nerozhodli o modernizácii BVP-2 a nespracovali v uvedenom období žiadne operačné požiadavky na modernizáciu BVP-2, bola spracovaná štúdia zaoberajúca sa dosiahnuteľnosťou niektorých vybraných parametrov týkajúcich sa najmä vykonávania bojovej činnosti – najmä parametrov stabilizácie a rozptylu pri streľbe. Výsledkom je štúdia č. p. VTSÚ-107/2013-RVTSÚ: Pravdepodobnosť zásahu cieľa pri streľbe 30 mm kanóna 2A42 lafetovaného v BVP-2.


Info.: Výročná zpráva VTSÚ Záhorie za rok 2012, č. p. VTSÚ-219/2013-RVTSÚ.


02.08.2013
Kúpna zmluva č. VOPTN-61-80/2013
uzavřená mezi MO SR a EVPÚ a.s. na dodání věžového kompletu pro IFV Šakal do 07.08.2013.


01.10.2013
Ako pokročil projekt spoločnej modernizácie bojového vozidla pechoty?

Pracovná skupina pre vyzbrojovanie identifikovala ako perspektívnu oblasť spolupráce modernizáciu zavedeného BVP-2. Analýza ukázala, že zvýšenie časti bojového potenciálu modernizáciou je ekonomicky efektívnejšie, ako prezbrojenie mechanizovaných práporov na novy typ bojového obrneného vozidla. Vzápätí sa začala výroba prototypu bojového vozidla pechoty na platforme BVP-2 s označením IFV ŠAKAL. Rozhodnutie o definitívnej budúcnosti tohto projektu by malo byť prijate do konca tohto roka.


Info. via Pavol Vitko: Miloš Korec - Spolupráca s ČR je dnes najintenzívnejšia, in Obrana 2013, č. 10, str. 7


29.01.2014
Generál Petr Pavel se seznámil ve vyškovském areálu VTÚ s průběhem zkoušek prototypu IFV Šakal.


Zdroje
www.acr.army.cz
www.crz.gov.sk
www.mod.gov.sk
http://www.mosr.sk/data/files/2388.pdf
http://www.vtsu.sk/docs/Kontrakt2010.pdf
www.mosr.sk
www.mosr.sk


Poznámka
Odkazy doplněny dne 02.02.2014
JRT
-

SVK/CZE - BVP-M2 SKCZ - Nadpis z titulního listu přílohy SEOMPZ č.119-2/2010-ORP.

Nadpis z titulního listu přílohy SEOMPZ č.119-2/2010-ORP.
SVK/CZE - BVP-M2 SKCZ - Tabulka z přílohy SEOMPZ č.119-2/2010-ORP.

Tabulka z přílohy SEOMPZ č.119-2/2010-ORP.
SVK/CZE - BVP-M2 SKCZ - Foto převzato z webu AČR. Autor: Jan Šulc.

Foto převzato z webu AČR. Autor: Jan Šulc.
SVK/CZE - BVP-M2 SKCZ - Foto převzato z webu AČR. Autor: Jan Šulc.

Foto převzato z webu AČR. Autor: Jan Šulc.
URL : https://www.valka.cz/SVK-CZE-BVP-M2-SKCZ-t160383#506121 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více