V polovině roku 1943 probíhala výroba vozidel m/41 a m/42 pro švédskou armádu dle plánu, ale i k neutrálním Švédům se dostaly informace z Finska a Německa, na základě kterých Švédsko usoudilo, že lehké tanky m/41 a m/42 by nemusely být dostatečné k odvrácení případní invaze.
Zástupci švédské armády měli možnost studovat ve Finsku kořistní tank T-34, jehož konstrukcí byli ohromeni. Na základě výsledků tohoto výzkumu bylo rozhodnuto stavět větší a těžší tanky, a to i v kategorii tanků "lehkých". Rovněž na základě těchto materiálů navrhla společnost Scania-Vabis program na vylepšení tanků TNH-Sv (Strv m/41), a to v podobě dvou silně přepracovaných verzí tohoto stroje zakomponováním moderních prvků do původní české konstrukce, zejména skloněného a zesíleného pancíře, nového moderního osmiválce Scania o výkonu 220 k.s. a silného, 57mm protitankového děla. Váha obou návrhů se oproti původnímu TNH-Sv pochopitelně zvedla o 2, resp. 4 tuny.
Tento projekt soutěžil zejména s projektem společnosti Landsverk (Terro) o roli nového moderního lehkého tanku švédské armády. Terro i tyto projekty však byly zamítnuty.
Varianta 1:
Pancéř trupu
Přední vrchní plát: 35mm (30 st.)
Svár mezi vrchním a spodním předním plátem: 65mm
Spodní plát: 30mm (26 st.)
Dno tanku: 15mm
Spodní část strany: 30mm (78 st.)
Vrchní část strany: 30mm (55 st.)
Zadní část: 15mm (77 st.)
Poklop řidiče: 60mm (zaokrouhleno)
Spodní část trupu nad pásy: 10mm
Pancíř věže
Přední část: 50mm (60 st.)
Přední část střechy: 25mm (30 st.)
Střední část střechy: 13mm
Zadní část střechy: 15mm (30 st.)
Štít děla: 25mm (40 st., zaokrouhleno)
Zadní část: 30mm (60 st., zaokrouhleno)
Podlaha věže: 13mm
Výzbroj: 57mm L/50,5 Pvkan m/43
Zásoba munice pro dělo: 80 nábojů
Váha: 13t
Max.rychlost: 45 km/h
Motor: Scania-Vabis 220 k.s.
Varianta 2:
Pancéř trupu
Přední vrchní plát: 40mm (27 st.)
Svár mezi vrchním a spodním předním plátem: 65mm
Spodní plát: 10mm (30 st.)
Dno tanku: 15mm
Strop trupu: 13mm
Spodní část strany: 35mm (78 st.)
Vrchní část strany: 35mm (55 st.)
Zadní část: 20mm (75 st.)
Poklop řidiče: 60mm (zaokrouhleno)
Spodní část trupu nad pásy: 10mm
Pancíř věže
Přední část: 50mm
Přední část střechy: 20mm (20 st.)
Zbytek střechy: 13mm
Štít děla: 35mm (70 st., zaokrouhleno)
Zadní část: 35mm (70 st., zaokrouhleno)
Podlaha věže: 13mm
Výzbroj: 57mm L/50,5 Pvkan m/43
Zásoba munice pro dělo: 80 nábojů
Váha: 15t
Max.rychlost: 45 km/h
Šířka pásu: 380mm
Průměr pojezdového kola: 800mm
Zásoba paliva: 400 litrů
Motor: Scania-Vabis 220 k.s.
Varianta 1
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Varianta 2
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zástupci švédské armády měli možnost studovat ve Finsku kořistní tank T-34, jehož konstrukcí byli ohromeni. Na základě výsledků tohoto výzkumu bylo rozhodnuto stavět větší a těžší tanky, a to i v kategorii tanků "lehkých". Rovněž na základě těchto materiálů navrhla společnost Scania-Vabis program na vylepšení tanků TNH-Sv (Strv m/41), a to v podobě dvou silně přepracovaných verzí tohoto stroje zakomponováním moderních prvků do původní české konstrukce, zejména skloněného a zesíleného pancíře, nového moderního osmiválce Scania o výkonu 220 k.s. a silného, 57mm protitankového děla. Váha obou návrhů se oproti původnímu TNH-Sv pochopitelně zvedla o 2, resp. 4 tuny.
Tento projekt soutěžil zejména s projektem společnosti Landsverk (Terro) o roli nového moderního lehkého tanku švédské armády. Terro i tyto projekty však byly zamítnuty.
Varianta 1:
Pancéř trupu
Přední vrchní plát: 35mm (30 st.)
Svár mezi vrchním a spodním předním plátem: 65mm
Spodní plát: 30mm (26 st.)
Dno tanku: 15mm
Spodní část strany: 30mm (78 st.)
Vrchní část strany: 30mm (55 st.)
Zadní část: 15mm (77 st.)
Poklop řidiče: 60mm (zaokrouhleno)
Spodní část trupu nad pásy: 10mm
Pancíř věže
Přední část: 50mm (60 st.)
Přední část střechy: 25mm (30 st.)
Střední část střechy: 13mm
Zadní část střechy: 15mm (30 st.)
Štít děla: 25mm (40 st., zaokrouhleno)
Zadní část: 30mm (60 st., zaokrouhleno)
Podlaha věže: 13mm
Výzbroj: 57mm L/50,5 Pvkan m/43
Zásoba munice pro dělo: 80 nábojů
Váha: 13t
Max.rychlost: 45 km/h
Motor: Scania-Vabis 220 k.s.
Varianta 2:
Pancéř trupu
Přední vrchní plát: 40mm (27 st.)
Svár mezi vrchním a spodním předním plátem: 65mm
Spodní plát: 10mm (30 st.)
Dno tanku: 15mm
Strop trupu: 13mm
Spodní část strany: 35mm (78 st.)
Vrchní část strany: 35mm (55 st.)
Zadní část: 20mm (75 st.)
Poklop řidiče: 60mm (zaokrouhleno)
Spodní část trupu nad pásy: 10mm
Pancíř věže
Přední část: 50mm
Přední část střechy: 20mm (20 st.)
Zbytek střechy: 13mm
Štít děla: 35mm (70 st., zaokrouhleno)
Zadní část: 35mm (70 st., zaokrouhleno)
Podlaha věže: 13mm
Výzbroj: 57mm L/50,5 Pvkan m/43
Zásoba munice pro dělo: 80 nábojů
Váha: 15t
Max.rychlost: 45 km/h
Šířka pásu: 380mm
Průměr pojezdového kola: 800mm
Zásoba paliva: 400 litrů
Motor: Scania-Vabis 220 k.s.
Zdroj: ftr.wot-news.com
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Varianta 1
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | - |
Typ stroje | TNH-Sv S-III |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Varianta 2
Zveřejněno s laskavým svolením autora