Název: Name: | Dornier Do J Militär-Wal | Dornier Do J Militär-Wal |
Originální název: Original Name: | Dornier Do J Militär-Wal | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1922-DD.MM.1930 Costruzioni Meccaniche Aeronautiche SA, Marina di Pisa DD.MM.1927-DD.MM.1932 Maatschappij voor Vliegtuigbouw NV Aviolanda, Papendrecht DD.MM.1931-DD.MM.1933 Sevastopolský letecký závod č. 45, Sevastopol DD.MM.19RR-DD.MM.19RR Taganrožský letecký závod č. 31, Taganrog DD.MM.1926-DD.MM.1934 Construcciones Aeronauticas SA, Cádiz | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1922-DD.MM.193R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ~160: CMASA 74 Aviolanda 38 Sevastopol ~20 Taganrog 6 CASA 19? | |
První vzlet: Maiden Flight: | 06.11.1922 | |
Osádka: Crew: | 3-4 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | člunový trup | flying boat |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 3560 kg | 7848 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 5700 kg | 12566 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 22,50 m | 73ft 9,83in |
Délka: Length: | 17,25 m | 56ft 7,12in |
Výška: Height: | 5,20 m | 17ft 0,71in |
Plocha křídla: Wing Area: | 96,00 m2 | 1033.34 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Rolls Royce Eagle IX o vzletovém výkonu 295 kW/400 k, nebo Napier Lion V o vzletovém výkonu 373 kW/507 k, nebo Lorraine-Dietrich 12Eb o vzletovém výkonu 331 kW/450 k, nebo Gnome-Rhône Jupiter 9Ak o vzletovém výkonu 382 kW/520 k, nebo Isotta-Fraschini Asso 500 o vzletovém výkonu 387 kW//526 k, nebo BMW VI o vzletovém výkonu 441 kW/600 k ... | Rolls Royce Eagle IX, take-off power 395 hp, or Napier Lion V, take-off power 500 hp, or Lorraine-Dietrich 12Eb, take-off power 444 hp, or Gnome-Rhône Jupiter 9Ak, take-off power 513 hp, or Isotta-Fraschini Asso 500, take-off power 519 hp, or BMW VI, take-off power 592 hp ... |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 1801) km/h v 0 m | 111.8 1) mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 155 km/h v 0 m | 96.3 mph in 0 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 33 min do 3000 m | 33 min to 9843 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 35002) m | 11483 2) ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2200 km | 1367 mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý kulomet na přídi 1x pohyblivý kulomet na hřbetě 900 kg pum | 1x flexible machine gun in the nose 1x flexible machine gun amidships 1x 1984 lb of bombs |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | S motorem Lion: 1) 200 km/h 1) 4500 m | With Lion: 1) 124.3 mph 1) 14764 ft |
Zdroje: Sources: | Nowarra, Heinz J. Dornier Wal (Flugzeuge die Geschichte machen). Motorflug Verlag, Stuttgart 1992. ISBN 3-613-01494-7. Kroschel, G., Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1919 - 1934, Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4. Dornier - Die Chronik des ältesten deutschen Flugzeugwerks. Dornier GmbH, Friedrichshafen 1985. ISBN 3-925505-01-6. http://www.histaviation.com/Dornier_Do_J_Wal.html www.do214.mega-forschung.org www.adl-luftfahrthistorik.de |