Royal Aircraft Factory S.E.5a

     
Název:
Name:
Royal Aircraft Factory S.E.5a Royal Aircraft Factory S.E.5a
Originální název:
Original Name:
Royal Aircraft Factory S.E.5a
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
Austin Motor Co., Longbridge, /
Air Navigation Co Ltd., Addlestone, /
Martinsyde Ltd., Brooklands a Woking, /
The Standard Motor Co Ltd., Coventry, /
Vickers Ltd (Aviation Department), Crayford a Weybridge, /
Wolseley Motor Co Ltd., Birmingham, /
Curtiss Aeroplane and Motor Co, Garden City, New York,
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1917-DD.MM.1918
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
5270:
200 - Royal Aircraft Factory
560 - Air Navigation
1650 - Austin
258 - Martinsyde
2165 - Vickers
431 - Wolseley Motors
1 - Curtiss (56 dalších z britských dílů / 56 others assembled from British-made components)
První vzlet:
Maiden Flight:
30.03.1917
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
694 kg 1531 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
929 kg 2048 lb
Rozpětí:
Wingspan:
8.12 m 26ft 7.5in
Délka:
Length:
6.38 m 20ft 11in
Výška:
Height:
2.9 m 9ft 6in
Plocha křídla:
Wing Area:
22.67 m2 244 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hispano-Suiza 8B o výkonu 149 kW1), nebo
Wolseley Viper o výkonu 149 kW, nebo
Wolseley Adder o výkonu 149 kW
dvou nebo čtyřlistá dřevěná vrtule
Hispano-Suiza 8B, power 200 hp1), or
Wolseley Viper, power 200 hp, or
Wolseley Adder, power 200 hp
two- or four- blade wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
159 l 35 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
202.8 km/h v 3048 m 126 mph in 10000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5 min do 1524 m 5 min to 5000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7010 m 23000 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný 7,7mm kulomet Vickers
1x 7,7mm kulomet Lewis nad horním křídlem
1x fixed .303 Vickers machine gun
1x .303 Lewis machine gun on upper wing
Uživatelské státy:
User States:














Poznámka:
Note:
1) Do S.E.5A byla montována řada verzí motoru - 8BCa, 8BCb, 8BDb, ..., včetně 8Bc a 8Be o 164 kW; stroje postavené v USA měly motory Wright-Hispano E o 134 kW 1) S.E.5A uses great range of engine variants - 8BCa, 8BCb, 8BDb, ..., including 8Bc and 8Be of 220 hp; US-built machines were equipped with Wright-Hispano E engines, 180 hp
Zdroje:
Sources:
Hare, Paul R. The Royal Aircraft Factory, Putnam, London 1993. ISBN 0-85177-843-7.
Bruce, J. M. RAF SE5a, Windsock Datafile Special. Albatros Productions, Berkhamsted 1990. ISBN 0-948414-47-2.
www.flightglobal.com
www.britishaircraft.co.uk
http://www.airwar.ru/enc/fww1/se5.html
en.wikipedia.org
militaryhistory.about.com
http://www.austinmemories.com/page6/page6.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Interrupter_gear
URL : https://www.valka.cz/Royal-Aircraft-Factory-S-E-5a-t1855#316649 Verze : 0
.
Royal Aircraft Factory S.E.5a - S.E. 5a sériové číslo B4863, 56. peruť, letiště Estrée Blanche, podzim 1917. Peruť letoun poháněný motorem Hispano-Suiza o 200 ks převzala počátkem září 1917. Létal na něm velitel letky B Capt. James McCudden, jenž na něm dobyl 7 ověřených vítězství. 2. 11. 1917 na něm za tmy při přistání havaroval Lt. Slingsby, když narazil do budovy. Stroj byl předán do opravy a po osazení novým motorem odeslán ke 40. peruti, kde byl definitivně zničen v dubnu 1918 opět při havárii při přistání. Pilot  poručík Willis naštěstí přežil. Letoun je zobrazen v podobě, v jaké na něm létal J. McCudden. Spodní plochy v barvě lakovaného plátna, horní a boční khaki PC 10. Bílý pruh na zádi značí příslušnost k letce B. Písmeno G je označením pilota a opakovalo se i na horní nosné ploše (bílé) a spodní nosné ploše (černé). Podle fotografií byl stroj osazen krátkými výfuky, nikoliv dlouhými.

S.E. 5a sériové číslo B4863, 56. peruť, letiště Estrée Blanche, podzim 1917. Peruť letoun poháněný motorem Hispano-Suiza o 200 ks převzala počátkem září 1917. Létal na něm velitel letky B Capt. James McCudden, jenž na něm dobyl 7 ověřených vítězství. 2. 11. 1917 na něm za tmy při přistání havaroval Lt. Slingsby, když narazil do budovy. Stroj byl předán do opravy a po osazení novým motorem odeslán ke 40. peruti, kde byl definitivně zničen v dubnu 1918 opět při havárii při přistání. Pilot poručík Willis naštěstí přežil. Letoun je zobrazen v podobě, v jaké na něm létal J. McCudden. Spodní plochy v barvě lakovaného plátna, horní a boční khaki PC 10. Bílý pruh na zádi značí příslušnost k letce B. Písmeno G je označením pilota a opakovalo se i na horní nosné ploše (bílé) a spodní nosné ploše (černé). Podle fotografií byl stroj osazen krátkými výfuky, nikoliv dlouhými.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Royal-Aircraft-Factory-S-E-5a-t1855#612472 Verze : 0
.
Royal Aircraft Factory S.E.5a - SE 5a, s/n C1149, 56. peruť RAF, letiště Le Hameau ve Francii, leden 1919. Letoun poháněný motorem Wolseley-Viper byl 56. peruti dodán 21.10.1918 a jedná se o osobní stroj velitele perutě Capt. Grinnell-Milnea, esa se 6 sestřely. Grinnell-Milne na něm 3. 11. 1918 dosáhl svého posledního sestřelu. Letoun původně nosil klasické schéma, kde spodní plochy zůstaly v barvě lakovaného plátna a horní + boční kryla hnědozelená PC 10. Tak jako mnoho jiných britských letců, i Grinnell-Milne si krátce po skončení bojů nechal na stroj nanést pestrou antikamufláž, kde trup byl kompletně přetřen červenou barvou, přičemž bylo zamalováno jak sériové číslo, tak bílý lem výsostného označení na trupu. Dva bílé šikmé pásy před kormidly byly v té době poznávacím emblémem perutě, bílé písmeno W je označením pilota. Totéž písmeno se pravděpodobně nacházelo též na pravé polovině horního křídla, zda se opakovalo také na spodním křídle, není známo. Letoun byl vybaven malým bílým kuželíkem na vrtuli a naopak již v té době nenosil kulomet Lewis ani nosič Foster na horním křídle.

SE 5a, s/n C1149, 56. peruť RAF, letiště Le Hameau ve Francii, leden 1919. Letoun poháněný motorem Wolseley-Viper byl 56. peruti dodán 21.10.1918 a jedná se o osobní stroj velitele perutě Capt. Grinnell-Milnea, esa se 6 sestřely. Grinnell-Milne na něm 3. 11. 1918 dosáhl svého posledního sestřelu. Letoun původně nosil klasické schéma, kde spodní plochy zůstaly v barvě lakovaného plátna a horní + boční kryla hnědozelená PC 10. Tak jako mnoho jiných britských letců, i Grinnell-Milne si krátce po skončení bojů nechal na stroj nanést pestrou antikamufláž, kde trup byl kompletně přetřen červenou barvou, přičemž bylo zamalováno jak sériové číslo, tak bílý lem výsostného označení na trupu. Dva bílé šikmé pásy před kormidly byly v té době poznávacím emblémem perutě, bílé písmeno W je označením pilota. Totéž písmeno se pravděpodobně nacházelo též na pravé polovině horního křídla, zda se opakovalo také na spodním křídle, není známo. Letoun byl vybaven malým bílým kuželíkem na vrtuli a naopak již v té době nenosil kulomet Lewis ani nosič Foster na horním křídle.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Royal Aircraft Factory S.E.5a -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Royal-Aircraft-Factory-S-E-5a-t1855#531268 Verze : 0
Royal Aircraft Factory S.E.5a (A / D´276) z výzbroje 74. perutě. S letounem létal muž z čela britského stíhacího žebříčku 1. světové války - Edward C. Mannock. Bílý obdélník na trupu je symbolem 74. perutě.
Royal Aircraft Factory S.E.5a -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

Royal Aircraft Factory S.E.5a -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Royal-Aircraft-Factory-S-E-5a-t1855#529646 Verze : 0
http://www.avionslegendaires.net/r-a-f-se-5.php
Royal Aircraft Factory S.E.5a -


Royal Aircraft Factory S.E.5a -


URL : https://www.valka.cz/Royal-Aircraft-Factory-S-E-5a-t1855#347841 Verze : 0
Royal Aircraft Factory S.E.5a (F938), RAF Museum, Hendon.
Royal Aircraft Factory S.E.5a -


URL : https://www.valka.cz/Royal-Aircraft-Factory-S-E-5a-t1855#316672 Verze : 2
Royal Aircraft Factory S.E.5a (F938)
RAF muzeum, 17.11.2017
Royal Aircraft Factory S.E.5a -


URL : https://www.valka.cz/Royal-Aircraft-Factory-S-E-5a-t1855#588690 Verze : 0
Royal Aircraft Factory S.E.5a (G-EBIB, ex F937)
Po válce byl zakoupen soukromníkem a upraven pro tzv. skywriting (psaní na oblohu) v Savage Skywriting Company (takto působil i kus F938, vystavený v RAF muzeu v Hendonu).
V této úpravě je vystaven ve Science Museum, Londýn
Royal Aircraft Factory S.E.5a -


URL : https://www.valka.cz/Royal-Aircraft-Factory-S-E-5a-t1855#653378 Verze : 4
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více