Focke-Wulf Fw 200 C-3

     
Název:
Name:
Focke-Wulf Fw 200 C-3 Focke-Wulf Fw 200 C-3
Originální název:
Original Name:
Focke-Wulf Fw 200 C-3
Kategorie:
Category:
protiponorkový/protilodní letoun aeroplane for anti-submarine/anti-ship warfare
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1940-DD.MM.1943 Focke-Wulf Flugzeugbau AG, Bremen /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1940-DD.MM.1943 z toho / from that:
DD.MM.1940-DD.MM.1941 Fw 200 C-3
DD.MM.1941-DD.MM.1941 Fw 200 C-3/U1
DD.MM.1940-DD.MM.1941 Fw 200 C-3/U2
DD.MM.1941-DD.MM.1941 Fw 200 C-3/U3
DD.MM.1941-DD.MM.1941 Fw 200 C-3/U4
DD.MM.1941-DD.MM.1941 Fw 200 C-3/U5
DD.MM.1943-DD.MM.1943 Fw 200 C-3/U7
DD.MM.1942-DD.MM.1942 Fw 200 C-3/U9
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
Fw 200 C-3: 43 (W.Nr.: 0025-0042, 0045, 0053,0054, 0056-0063, 0065-0069, 0082-0085)
Fw 200 C-3/U1: 1 (W.Nr.: 0052)
Fw 200 C-3/U2: 7 (W.Nr.: 0043, 0047-0051, 0055)
Fw 200 C-3/U3: 1 (W.Nr.: 0064)
Fw 200 C-3/U4: 21 (W.Nr.: 0070-0081, 0086-0094)
Fw 200 C-3/U5: 1 (W.Nr.: 0095)
Fw 200 C-3/U7: 2 (W.Nr.: 0226, 0227)
Fw 200 C-3/U9: 1 (W.Nr.: 0099)
První vzlet:
Maiden Flight:
06.09.1937 (prototyp / prototype Fw 200 V1 - D-AERE)
DD.03.1940 (Fw 200 C-3)
Osádka:
Crew:
7
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
12950 kg 28550 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
22670 kg 49979 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
24520 kg 54057 lb
Rozpětí:
Wingspan:
32,84 m 107ft 8,91in
Délka:
Length:
23,85 m 78ft 2,98in
Výška:
Height:
6,30 m 20ft 8,03in
Plocha křídla:
Wing Area:
118,0 m2 1270.14 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
4
Typ:
Type:
BMW Bramo 323 R-2
- hvězdicový
- počet válců: 9
- vzletový výkon: 883 kW (1200 PS)
BMW Bramo 323 R-2
- radial
- number of cylinders: 9
- take-off power output: 1184 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
8 060 l + 1 895 l v pomocných trupových nádržích 1773 Imp gal / 2129 US gal + 417 Imp gal / 501 US gal in auxiliary fuselage tanks
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
360 km/h v 4800 m 224 mph in 15748 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
335 km/h v 4000 m 208 mph in 13123 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
3,3 m/s 649.6 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
3800 m ? ft
Dolet:
Range:
3555 km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
4000 km 2486 mi
Výzbroj:
Armament:
hmotnost pum: 1200 kg (maximálně 2900 kg)


obranná výzbroj:
- 5x MG 15
- 1x MG FF
bomb load: 2646 lb (maximum 6393 lb)


defensive armament:
- 6x MG 15
- 1x MG FF
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
vytrvalost: 12,5 h endurance: 12,5 h
Zdroje:
Sources:
Nowarra, H. J.: Focke-Wulf Fw 200 Condor, Bernard & Graefe Verlag, 1988
Murawski, M.: Focke-Wulf Fw 200 Condor, Kagero, 2000
Dabrowski, H.-P.: Vom Original zum Modell - Focke-Wulf Fw 200 Condor - Von der Zivilmaschine zum Fernkampfflugzeug, Waffem-Arsenal, 1991
Regnat, K.-H.: Focke-Wulf Fw-200. Teil 1 - Zivile Ausführungen, Bernard & Graefe Verlag, 2005
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-200-C-3-t64407#229771 Verze : 0
Tento Fw 200 C-3 (W.Nr. 0026, F8+CH) pochazející ze sestavy bombardovací skupiny I./KG 40 byl ztracen 24.7.1941 západně od Irska.


Zdroj: viz výše
Focke-Wulf Fw 200 C-3 -


URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-200-C-3-t64407#229773 Verze : 0
Trojpohledový náčrtek Fw 200 C-3/U4.

Zdroj: viz výše
Focke-Wulf Fw 200 C-3 -


URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-200-C-3-t64407#229772 Verze : 0
Fw 200 C-3/U2 (W.Nr 0055, DE+OJ) po dokončení v továrně v Brémách před předáním bombardovací eskadře KG 40. Letoun byl zničen při nehodě 12.12.1941.


Zdroj: viz výše
Focke-Wulf Fw 200 C-3 -


URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-200-C-3-t64407#67593 Verze : 0
Fw 200 C-3/U2 ukoristený Červenou armádou na letisku Gumrak 31.01.1943. Všimnite si emblém na prednej časti lietadla, ktorý radí stroj k I./KG 40. Nemecké označenie lietadla bolo F8+GW, W.Nr. 0034. Stroj bol zaradený do ad hoc vytvorenej jednotky nazvanej Kampfgruppe zur besonderen Verwendung 200 pod velením majora Hans-Jürgena Williersa, ktorej úlohou bolo zásobovanie jednotiek obkľúčených v Stalingrade a odvoz zranených.

Stroj bol zasiahnutý paľbou zo zeme počas zásobovacieho letu a núdzovo pristál na spomínanom letisku. Sovieti stroj opravili a neskôr intenzívne skúšali vo Vedecko-výskumnom ústave vojenského letectva od 23.03. do 21.04.1943. Lietadlo bolo ponechané počas skúšok v pôvodnom markingu, len nemecké výsostné označenie na trupe a krídlach bolo premaľované červenými hviezdami. Ešte pred začatím samotných letových skúšok skonštatovali sovietski inžinieri značnú podobnosť rozloženia ovládacích prvkov kabíny a usporiadania vnútorného priestoru s americkým strojom DC-3. Zároveň bola konštatovaná známa skutočnosť, že Fw 200 bol len úpravou pôvodne civilného stroja na diaľkový bombardér a nešlo teda o plnohodnotný vojenský stroj. Vo vzťahu k veľkosti stroja bolo usporiadanie priestorov osádky hodnotené ako stiesnené, čo sťažovala plnenie úloh jej členov najmä počas diaľkových letov. Skúšobní piloti porovnávali letové vlastnosti Fw 200 C so strojom domácej konštrukcie Pe-8 so štyrmi motormi AM-35A a dospeli k záveru, že Petljakovov bombardér výrazne predčil nemecké lietadlo v maximálnej rýchlosti, výškovom dostupe, počte a rozmiestnení zbraní ako aj ich kalibry.

Sovietski výskumníci hodnotili veľmi pozitívne starostlivo navrhnuté a vyrobené elektrické súčasti, zameriavače pre bombardovanie v malých výškach a jednoduchý a spoľahlivý odmrazovač.

Po skončení skúšok boli koncom apríla 1943 všetky tieto jednotky, spolu s rádiovým kompasom EZ-2 a ďalšími zariadeniami, odovzdané príslušným výskumným ústavom na ďalšie podrobné preskúmanie. Lietadlo samotné skončilo ako exponát v Gorkého parku v Moskve, kde bolo vystavené od roku 1943 do roku 1948, pričom bol na ňom obnovený pôvodný nemecký marking. Jeho ďalší osud nie je známy.

https://www.airpages.ru/eng/lw/fw200.shtml
cdn.aviaforum.ru
warspot.ru
https://www.airwar.ru/enc/bww2/fw200.html
www.lexikon-der-wehrmacht.de

Focke-Wulf Fw 200 C-3 - znak I./KG 40

znak I./KG 40
Focke-Wulf Fw 200 C-3 - Ukoristený stroj, všimnite si slabo viditeľné hviezdy na trupe na mieste pôvodných trámových krížov

Ukoristený stroj, všimnite si slabo viditeľné hviezdy na trupe na mieste pôvodných trámových krížov
Focke-Wulf Fw 200 C-3 - Gorkého park v Moskve

Gorkého park v Moskve
Focke-Wulf Fw 200 C-3 - kokpit Fw-200 C-3

kokpit Fw-200 C-3
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-200-C-3-t64407#536954 Verze : 9
Zadné strelecké stanovisko (tzv. C-Stand) na FW-200 C-3 s guľometom MG-131.

Griehl, M.: Rohrwaffen in flugzeugen der Luftwaffe bis 1945 - Waffenstände, Waffen-Arsenal, Band 188, 2001, ISBN: 3-7909-0733-2

Focke-Wulf Fw 200 C-3 -


Focke-Wulf Fw 200 C-3 -


URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-200-C-3-t64407#642623 Verze : 2
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více