Henschel Hs 126 B-1

     
Název:
Name:
Henschel Hs 126 B-1 Henschel Hs 126 B-1
Originální název:
Original Name:
Henschel Hs 126 B-1
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.08.1939-DD.01.1941 Henschel Flugzeug-Werke AG, Berlin /
Období výroby:
Production Period:
DD.08.1939-DD.01.1941
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
600+
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.08.1936 Hs 126 V-1
DD.07.1939 Hs 126 B
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2040 kg 4497 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3090 kg 6813 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
3275 kg 7220 lb
Rozpětí:
Wingspan:
14,500 m 47ft 6,87in
Délka:
Length:
10,850 m 35ft 7,17in
Výška:
Height:
3,750 m 12ft 3,63in
Plocha křídla:
Wing Area:
31,60 m2 340.14 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
97,785 kg/m2 20.03 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Bramo 323A-1 Fafnir,vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o výkonu 634 kW.
Vrtule trojlistá stavitelná.
Bramo 323A-1 Fafnir, nine-cylinder air-cooled radial engine rated 850 hp,
driving three-bladed variable-pitch propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
350 km/h v 4000 m 217 mph in 13120 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
300 km/h v 2800 m 186.4 mph in 9186 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
9,53 m/s 1876 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,2 min do 4000 m 7,2 min to 13123 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8250 m 27067 ft
Dolet:
Range:
715 km 444.3 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kulomet MG 17 ráže 7,92 mm nad motorem
1x pohyblivý kulomet MG 15 ráže 7,92 mm v zadní části kabiny
Pumový náklad: Do 150 kg (10x 10 kg a 1x 50 kg)

One fixed forward-firing 0.312 in MG 17 machine-gun in the nose and
one flexible rearward-firing 0.312 in MG 15 machine-gun in the observer/gunner
Bomb load: Up to 330 lb of bombs or (Ten 22 lb bombs in fuselage bay and one 110 lb bomb under port wing strut) or camera in fuselage bay.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Verze Hs 126 B-1 byla vyráběna s motory Fafnir, které měly sice stejný výkon jako BMW 132, ale lepší výškové vlastnosti. Zmodernizována byla i výstroj např. rádio FuG 17 VHF.
V bitvě o Francii se projevila značná zastaralost této konstrukce a letouny tohoto typu byly postupně stahovány z první linie. Potom sloužily jako spojovací, cvičné a k vlekání kluzáků DFS 230.
Od podzimu 1942 byly nasazovány na východní frontě jako lehké noční bitevníky. Nasazeny byly u Nachtschlachtgruppen na Balkáně (NSGr 7 až do konce války) Estonsku (u 3./NSGr 11) a Lotyšsku (u 2./NSGr).
By the middle of 1939 the BMW Fafnir engine was finally available in significant numbers, and production switched to the Hs 126B-1. This was powered by either the 850hp Bramo 323A-1 or the 900hp A-2 or Q-2. Although these engines produced a similar level of maximum power to the BMW 132 series, they were more effective at altitude, and reduced the take-off run. The B-1 was also given a more effective radio, the FuG 17 VHF.
Most of the surviving Hs 126s were used as training aircraft. Some were used to equip II. and III./Luftlangdeschwader 1 (LLG 1), where they were used to tow the DFS 230 glider.
In the autumn of 1942 the Hs 126 made a return to the front line (as did a number of earlier biplane types), with the night harassment groups (Nachtschlachtgruppen). The Hs 126 was used by NSGr 7 in the Balkans, 3./NSGr 11 in Estonia and 2./NSGr 12 in Latvia. It remained in use in the Balkans until April 1945 and the German collapse.

Zdroje:
Sources:
L+K 5/1974, Václav Němeček, Letadla 39-45, Henschel Hs 126
Robert Pęczkowski and Robert Panek, Henschel Hs 126, Sandomierz, Poland / Redbourn, UK, Mushroom Model Publications, 2008, ISBN 83-89450-40-1.
Zbigniew Luranc, Henschel Hs 126, Skrzydła w Miniaturze, Gdańsk, Poland, Wydawnictwo Avia-Press, 1995, ISBN 83-902964-0-3V.
www.aviastar.org
http://www.historyofwar.org/../.._hs_126.html
http://www.airwar.ru/enc/spyww2/hs126.html
archiv autora

Henschel Hs 126 B-1 -


Henschel Hs 126 B-1 -


URL : https://www.valka.cz/Henschel-Hs-126-B-1-t13567#398827 Verze : 0
Henschel Hs-126B
Henschel Hs 126 B-1 -


URL : https://www.valka.cz/Henschel-Hs-126-B-1-t13567#49372 Verze : 0
.
Henschel Hs 126 B-1 - Hs 126 s trupovým kódem M4+FS patřil letce 8.(H)/Aufkl.Gr 32 a účastnil se operace Barbarossa (útok na SSSR). Koncem léta 1941 operoval z letiště Šumarovo.

Hs 126 s trupovým kódem M4+FS patřil letce 8.(H)/Aufkl.Gr 32 a účastnil se operace Barbarossa (útok na SSSR). Koncem léta 1941 operoval z letiště Šumarovo.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Henschel-Hs-126-B-1-t13567#607864 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více