SOV - BREM-1 (dílna technické pomoci-vyprošťovací tank)

BREM-1
БРЭМ-1
     
Název:
Name:
BREM-1 BREM-1
Originální název:
Original Name:
БРЭМ-1
Kategorie:
Category:
dílna technické pomoci-vyprošťovací tank armoured repair and recovery vehicle
Výrobce:
Producer:
Uralský tankový závod 183, Nižnyj Tagiľ /
(od roku 1984 Uralský vagónový závod)
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1982-DD.MM.RRRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
?
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1978
Osádka:
Crew:
3
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
41000 kg 90390 lb
Celková délka:
Overall Length:
7980 mm 26ft 2in
Celková šířka:
Overall Width:
3460 mm 11ft 4in
Celková výška:
Overall Height:
2430 mm 7ft 12in
Světlá výška:
Ground Clearance:
470 mm 1ft 7in
Pancéřování:
Armour:
? ?
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
12-válcový kapalinou chlazený vznětový motor V-46-6 12-cylinder liquid-cooled diesel engine
V-46-6
Výkon:
Power:
574 kW při 2000 ot/min 769.7 bhp at 2000 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
mechanická převodovka se 7 rychlostními stupni pro jízdu vpřed a 1 pro jízdu vzad. mechanical transmission with 7 gears ulcer and 1 reverse gear.
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
60 km/h 37.3 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
700 km 435 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
500 km 310.7 mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
27 ° 60 %
Boční náklon:
Side Slope:
14 ° 30 %
Překročivost:
Trench Crossing:
2,8 m 110,2in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,85 m 33,5in
Brodivost:
Fording Depth:
1,2 m 47,2in
Nástavba:
Superstructure:
Jeřábový výložník
- nosnost 19000 kg,
- délka vyložení 4 400 mm

Dozerová radlice
- výkon 200 m3/h,
- šířka 3 100 mm,
- výška 900 mm

Hlavní naviják
- tažná síla 250 kN (25000 kg), lze navýšit pomocí kladek na 1000 kN (100000 kg),
- délka lana 220 m,
- rychlost odvíjení 20 m/min.,
- rychlost navíjení 13 m/min.

Pomocný naviják
- tažná síla 5,3 kN (530 kg),
- délka lana 400 m

- souprava pro svařování elektrickým obloukem,
- souprava ženijního nářadí,
- souprava kladek k navijáku,
- souprava přípravků a pomůcek k vyprošťování,
- tažné tyče
Jib crane
- capacity 41888 lb,
- length 14ft 5in projection,

Dozer blade
- output of 200 m3 / h,
- width 10ft 2in,
- height 2ft 11in

Main winch
-pulling force of 250 kN (55116 lb), can be increased by using pulleys to 1000 kN (220462 lb),
- rope length 8661,4in,
- the unwinding speed of 787,4in/min.,
- winding speed 511,8in/min.

Auxiliary winch
- pulling force of 5.3 kN (1168 lb),
- rope length 15748in

- set for arc welding,
- engineer tool kit,
- the set of pulleys to the winch,
- set of products and equipment for rescue,
- tow bars
Výzbroj:
Armament:
12,7 mm kulomet NSVT,
- palebný průměr 840 ks nábojů
12.7 mm machine gun NSVT,
- mean firing 840 cartridges
Uživatelské státy:
User States:




Poznámka:
Note:
Při tažení vozidla se dojezd snižuje na 220 km.

Brodivost:
- s přípravou 5,0 m

Měrný výkon: 14,00 kW/t
When towing the vehicle mileage is reduced to 220 km.

Fording Depth:
- to prepare 196,9in

Specific output: 14,00 kW/t
Zdroje:
Sources:
Ing. Miloš Soukup Moderní vojenská technika Tanky 5. díl, vydala Military System Line s.r.o jako první vydání v roce 1999, ISBN 80-902669-1-6.
www.armyrecognition.com
www.janes.com
www.primeportal.net
http://www.expomash.ru/enginemach/brem1/
URL : https://www.valka.cz/SOV-BREM-1-dilna-technicke-pomoci-vyprostovaci-tank-t13729#405085 Verze : 0

BREM-1


(Bronirovannaja Remontno Evakuacionnaja Mašina)
(dílna technické pomoci-vyprošťovací tank)


Vývoj


Vývoj vyprošťovacího tanku BREM-1 byl zahájen na základě nařízení Ministerstva obrany SSSR ze dne 13. června 1975. První prototyp byl vyroben v roce 1978. Sériová výroba byla zahájena v roce 1982. Do výzbroje sovětské armády byl zaveden v roce 1983. Je nejrozšířenějším ženijně-technickým prostředkem typové řady T-72. Oproti starším typům na strojovém spodku T-54/T-55 má jeřáb s vyšší nosností a výkonnější a kompaktnější pracovní zařízení a speciální vybavení. Výroba může být podle potřeby obnovena.


Určení


Hlavními úkoly tanku BREM-1 je rychlá technická pomoc v polních podmínkách, vyprošťování a odsun poškozené (uvázlé) techniky v sestavách tankových útvarů ruské armády, vyzbrojených tanky T-64A, T-72, T-80 a jejich modifikacemi, zajišťování technické podpory ženijních jednotek, provádění lehkých terénních úprav, odklízení překážek z cest a údržba cest v prostoru působnosti jednotek.


Popis


BREM-1 využívá strojový spodek tanku T-72. Podvozek má šest pojezdových kol na obou stranách korby. První dvě a poslední pojezdové kolo na každé straně podvozku jsou vybaveny hydraulickými tlumiči. Hnací kolo je vzadu a napínací vepředu. Tři nosné kladky jsou na každé straně korby.


Korba je svařena z ocelových plátů a poskytuje osádce ochranu proti pěchotním zbraním a střepinám z dělostřeleckých granátů. V přední části korby je nainstalována hydraulicky ovládaná dozerová radlice, určená k ukotvení vozidla při vyprošťování uvázlé techniky, případně k provádění lehkých zemních prací.


Věžový komplet T-72 byl odstraněn a strop korby byl upraven pro rozmístění vybavení, souprav nářadí a pomocné plošiny.


Provedenými úpravami a zvýšením stropu vznikl přepravní prostor, který pojme tříčlennou osádku (velitele, řidiče, strojníka). Řidičský prostor je ve středu přední části korby pod šikmým čelním pancířem, za řidičem je stanoviště velitele a mechanika. Velitelská věžička má lafetovaný 12,7mm kulomet NSVT s účinným dostřelem 1 500 m, určený k vlastní ochraně vozidla před živou silou protivníka a nízko letícími cíli. Vezený palebný průměr je 840 kusů nábojů 12,7 mm.


V levé přední části korby vedle řidičského prostoru je namontována otočná základna pro jeřábový výložník o nosnosti 19 tun. Složené rameno výložníku je uloženo na levé straně korby vedle speciální plošiny. Speciální plošina o nosnosti 1 500 kg a rozměrech 1,7 × 1,4 m je umístěna na střední části stropu korby. Je na ní uložena souprava ženijního nářadí, náhradní díly a souprava pro svařování a řezání elektrickým obloukem. Napravo od plošiny podél pravé strany korby je uložen nástavec pro hluboké brodění (šnorchl). Tank je dále vybaven hlavním a pomocným navijákem k vyprošťování uvázlé nebo poškozené techniky. Navijáky jsou umístěny ve střední části korby mezi prostorem osádky a motorovým prostorem.


Motorový prostor je v zadní části korby, přístupný přes příklop ve stropu korby. Tank pohání 12válcový kapalinou chlazený vznětový motor V-46-6 o výkonu 574 kW. Přenos kroutícího momentu z motoru na podvozek zabezpečuje mechanická převodovka se 7 rychlostními stupni pro jízdu vřed a 1 pro jízdu vzad.


Vozidlo je schopno bez přípravy brodit do hloubky 1,2 m. Po přípravě se šnorchlem může brodit vodní překážky do hloubky až 5 m na vzdálenost až 1 000 m.


Každý člen osádky má k dispozici přístroje nočního vidění. Prostor osádky je vybaven filtroventilačním zařízením proti zbraním hromadného ničení a protipožárním systémem.


Speciální vybavení


Jeřábový výložník - při vyložení ramene výložníku do 2 m je nosnost 19 tun, nad 2 m se nosnost výložníku snižuje, při dosažení maximálního vyložení 4,4 m je nosnost snížena na 3 tuny. Pokud je výložník vysunut do výšky 3 m a nižší, je pracovní rozsah celého zařízení plných 360 stupňů. Pokud výška vysunutí výložníku přesáhne 3 m, dojde k automatické blokaci a snížení pracovního rozsahu na 270 stupňů. Pohon jeřábového výložníku je zabezpečen přes převodovku motorem vozidla. Pokud je motor vozidla vypnut nebo mimo provoz, je výložník poháněn vlastní pohonnou jednotkou napájenou z akumulátorů vozidla.


Hlavní naviják o tažné síle 250 kN (25 t), v případě využití soustavy kladek až 1000 kN (100 t), s délkou lana 220 m, rychlost odvíjení 20 m/min, rychlost navíjení 13 m/min. Může být využit, kromě vyprošťování uvázlé techniky, také k vlastnímu samovyproštění.


Pomocný naviják o tažné síle 5,3 kN (530 kg) s délkou lana 400 m. Slouží jako doplněk navijáku hlavního, lze jej využít k vyprošťování lehkých kusů automobilové techniky, odtahování překážek z cest apod.


Hydraulicky ovládaná dozerová radlice, šířka 3 100 mm a výška 900 mm, pracovní výkon 200 m3/h, hloubka záběru 0,45 m. Může být využita, kromě již výše popsaných úkolů, také k hloubení okopů pro tanky a BVP. V těžce kopném terénu dobře vycvičený strojník zvládne vyhloubit okop pro tank do 20 min, ve středně a lehce kopném terénu do 12 minut. Radlice je ovládána z řidičského prostoru.


Souprava pro svařování a řezání elektrickým obloukem s generátorem o výkonu 360 A je uložena v plechových schránkách na speciální plošině za věžičkou velitele.


Dále je vozidlo vybaveno soupravou ženijního nářadí, soupravou kladek k navijáku, tažnými tyčemi a soupravou přípravků a pomůcek k vyprošťování.



Zdroje:
Ing. Miloš Soukup Moderní vojenská technika Tanky 5. díl, vydala Military System Line s.r.o jako první vydání v roce 1999, ISBN 80-902669-1-6.
www.armyrecognition.com
www.janes.com
www.primeportal.net
http://www.expomash.ru/enginemach/brem1/
URL : https://www.valka.cz/SOV-BREM-1-dilna-technicke-pomoci-vyprostovaci-tank-t13729#307389 Verze : 4
BREM-1 na moskevské vojenské přehlídce, květen 2008.


Zdroj
SOV - BREM-1 (dílna technické pomoci-vyprošťovací tank) -


URL : https://www.valka.cz/SOV-BREM-1-dilna-technicke-pomoci-vyprostovaci-tank-t13729#160835 Verze : 0
BREM-1


Zdroj:
http://photofile.ru/users/coast70/150152867/
http://photofile.ru/users/coast70/150458676/

SOV - BREM-1 (dílna technické pomoci-vyprošťovací tank) -


SOV - BREM-1 (dílna technické pomoci-vyprošťovací tank) -


SOV - BREM-1 (dílna technické pomoci-vyprošťovací tank) -


URL : https://www.valka.cz/SOV-BREM-1-dilna-technicke-pomoci-vyprostovaci-tank-t13729#374058 Verze : 0
Fotografie mají vzadu popisku BREM-3. Nedatováno.
Archiv vlastní
SOV - BREM-1 (dílna technické pomoci-vyprošťovací tank) -


SOV - BREM-1 (dílna technické pomoci-vyprošťovací tank) -


URL : https://www.valka.cz/SOV-BREM-1-dilna-technicke-pomoci-vyprostovaci-tank-t13729#717945 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více