De Havilland D.H.100 Sea Vampire F Mk.10

     
Název:
Name:
De Havilland D.H.100 Sea Vampire F Mk.10 De Havilland D.H.100 Sea Vampire F Mk.10
Originální název:
Original Name:
De Havilland D.H.100 Sea Vampire F Mk.10
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1945-DD.MM.194R The de Havilland Aircraft Co. Ltd., Hatfield
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1945-DD.MM.194R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.03.1945
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg ? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
4754 1) kg 104801) lb
Rozpětí:
Wingspan:
12.19 m 40ft
Délka:
Length:
9.37 m 30ft 9in
Výška:
Height:
2.69 m 8ft 10in
Plocha křídla:
Wing Area:
24.71 m2 266 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of engines:
1
Typ:
Type:
de Havilland Goblin 1 o tahu 12.01 kN (první prototyp) nebo
de Havilland Goblin 2 o tahu 13.79 kN (druhý prototyp)
de Havilland Goblin 1, thrust 2700 lb.st. (first) or
de Havilland Goblin 2, thrust 3100 lb.st. (second)
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
918 l 202 UK gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
869 1) km/h v ? m 5401) mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
1174.8 1) km 7301) mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- konverze 2. prototypu a 91. sériového F Mk.I pro námořní testy
- plocha klapek rozšířena o 40 %, záchytný hák, nohy podvozku s delším chodem odpružení


1) odhad podle F Mk.I
conversion of the second prototype and 91st built F Mk.I for naval testing
- 40 % increase in flap area, long travel oleo legs, arrester hook


1) assumed from F Mk.I
Zdroje:
Sources:
Jackson, A.J. de Havilland aircraft since 1909, Naval Institute Press, Annapolis 1987. ISBN 0-87021-896-4
Thetford, Owen. Aircraft of the Royal Air Force since 1918, Putnam Aeronautical Books, London 1976. ISBN 0-37010-056-5
Thetford, Owen. British Naval Aircraft since 1912. Naval Institute Press, Annopolis 1991, ISBN 1-55750-076-2
http://www.vectorsite.net/avvamp_1.html
www.lietadla.com

De Havilland D.H.100 Sea Vampire F Mk.10 -


URL : https://www.valka.cz/De-Havilland-D-H-100-Sea-Vampire-F-Mk-10-t1758#342718 Verze : 0
De Havilland Sea Vampire F.10, serial number LZ551, byl prvním prototypem námořní verze stíhačky D.H.100 Vampire. LZ551 byl postaven 17.3.1944 jako De Havilland Spider Crab a v následujícím roce byl přestavěn k použití na letadlových lodích. Tento letoun je prvním proudovým letounem, jenž přistál na palubě letadlové lodi. Stalo se tak 3.12.1945, pilotem tehdy byl Lt.Cdr Eric "Winkle" Brown a letadlovou lodí byla HMS OCEAN. LZ551 byl dále testován pro nácvik přistávání bez podvozku na gumovém potahu paluby letadlových lodí a od roku 1972 je vystaven v muzeu FAA v Yeoviltonu (viz fotografie níže).
URL : https://www.valka.cz/De-Havilland-D-H-100-Sea-Vampire-F-Mk-10-t1758#6811 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více