CZK - Tatra 815 VVN 20 235 6x6.1R

     
Název:
Name:
Tatra 815 VVN 20 235 6x6.1R Tatra 815 VVN 20 235 6x6.1R
Originální název:
Original Name:
Tatra 815 VVN 20 235 6x6.1R
Kategorie:
Category:
valník cargo bed truck
Výrobce:
Producer:
Tatra n.p., Kopřivnice /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.198R-DD.MM.1993 (?)
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
?
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.197R
Počet míst k sezení:
Troop Seating Capacity:
1 + 3
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
6x6
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
12700 kg 27999 lb
Užitečné zatížení:
Payload:
8000 kg 17637 lb
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
20700 kg 45636 lb
Přípojná hmotnost:
Gross Trailer Weight:
450001) kg 992081) lb
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem:
Gross Combination Weight:
65700 kg 144844 lb
Celková délka:
Overall Length:
8350 mm 27ft 5in
Celková šířka:
Overall Width:
2500 mm 8ft 2in
Celková výška:
Overall Height:
36502) mm 12ft2)
Světlá výška:
Ground Clearance:
410 mm 1ft 4in
Rozvor:
Wheelbase:
3270 mm - 1450 mm 129in - 57in
Rozchod:
Track:
2044 mm - přední náprava
1988 mm - zadní nápravy
80.5in - front axle
78.25in - rear axles
Brzdová soustava:
Braking System:
provozní
parkovací
odlehčovací
service brake
parking brake
engine brake
Elektrický systém:
Electrical System:
napětí elektrické sítě: 24 V
ukostřený záporný pól
dva akumulátory: 12 V / 180 Ah
alternátor: 28 V / 60 A
nominal voltage: 24 V
ground pole: negative
two batteries: 12 V / 180 Ah
alternator: 28 V / 60 A
Pneumatiky:
Tyres:
15,00-21 TO3
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Tatra T3-930-31
- vznětový, vidlicový, vzduchem chlazený
- počet válců: 12
- vrtání: 120 mm
- zdvih: 140 mm
- objem válců: 19 000 cm3
- maximální točivý moment: 1130 Nm při 1400 ot/min
- maximální výkon: 235 kW při 2200 ot/min
Tatra T3-930-31
- air cooled, V-type, four stroke, air-cooled diesel engine
- number of cylinders: 12
- bore: 4.72 in
- stroke: 5.51 in
- swept volume: 1159 cu in
- maximum torque: 833 lb.ft at 1400 rpm
- maximum power output: 315 hp (320 PS) at 2200 rpm
Převodovka:
Gearbox:
5+1; řazení mechanické s pneumatickým posilovačem, normální a redukovaný chod gearbox with semiautomatic split, 5 forward and 1 reverse gears, normal or reduced drive mode; pressure-air assisted gear-shifting
Spojka:
Clutch:
jednolamelová s průměrem 420 mm s membránovou pružinou, ovládání hydraulické se vzduchovým posilovačem single-plate, diaphragm clutch 420 mm, attached to the engine fly wheel; hydraulic control with pressure-air power cylinder
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
460 l 101.19 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
80 km/h 50 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
38,4 l/100 km 7.36 mi/Imp gal
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
1000 km 621 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
32 ° / 35 °
Svah:
Gradient:
29 ° 65 %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
0,9 m 35in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,6 m 24in
Brodivost:
Fording Depth:
1,4 m 55in
Uživatelské státy:
User States:




3)



4)





3)



4)

Poznámka:
Note:
1) na silnici, 10000 kg v terénu
2) plachta v horní poloze
3) T-815 VVNC
4) Svobodná syrská armáda
1) on the road, off-road 22046 lb
2) tarpaulin in the top position
3) T-815 VVNC
4) Free Syrian Army
Zdroje:
Sources:
Aut-24-22 - Terénní nákladní automobil Tatra 815 - Popis a provoz, Praha, 1984
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-815-VVN-20-235-6x6-1R-t25418#460895 Verze : 0
Tatra 815 VVN 20 235 6x6.1R

Nakladný automobil Tatra T-815 VVN 6x6 je terénne vozidlo určené na prepravu osôb, alebo nákladu do hmotnosti 8000 kg. Je to trojnápravový automobil so stálym pohonom obidvoch zadných náprav. Pohon prednej nápravy je vypínateľný. Pri prekonávaní ťažkého terénu je možné v priebehu jazdy meniť pretlak v pneumatikách.

zdroj: www.vop028presov.sk
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-815-VVN-20-235-6x6-1R-t25418#92976 Verze : 0
Doplnenie údajov :

Karoséria

- búdka pre vodiča a osádku,
- valníková plošina.

Spojka : trecia, jednokotúčová s tanierovou pružinou.

Prevodovka : mechanická s ozubenými kolesami.
Počet rýchlostí : 10 vpred / 2 vzad.

Prídavná prevodovka : dvojstupňová

Brzdy : tri na sebe nezávislé systémy :

- prevádzková - dvojokruhová, pretlaková pôsobí na všetky kolesá,
- núdzová ( parkovacia) - pôsobí len zadné kolesá,
- pomocná ( odľahčovacia ) - pôsobí na všetky kolesá.

Kolesá

Rozmer pneumatík : 15,00-21 TO-3

Navijak : jednolanový s planetovým prevodom .

Max. dĺžka lana : 85 m
Priemer lana : 23,6 mm


Zdroj : Príručka vodiča nákladných automobilov TATRA 815 VVN 6 x 6 - TATRA, n.p. Kopřivnice 1984
CZK - Tatra 815 VVN 20 235 6x6.1R - Uloženie vojenského materiálu v kabíne.

Uloženie vojenského materiálu v kabíne.
CZK - Tatra 815 VVN 20 235 6x6.1R - Výstroj vozidla - popis.

Výstroj vozidla - popis.
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-815-VVN-20-235-6x6-1R-t25418#378409 Verze : 0
Nákladný automobil TATRA T 815 VNN 6x6 (valník) je možné upraviť pre odsun ranených.

T T D vozidla sú plne totožné s vozidlom T 815.

Odsunová kapacita :

- s využitím lavičiek 26 sediacich ranených,
- použitím dvoch súprav DRNA : 12 ležiacich ranených na nosidlách,
- pri improvizovanom spôsobe sa umiestni pozdĺžne 8 nosidiel voľne na podlahu ložnej plochy.


Zdroj : Zdrav-23-3, predpis ČSLA
CZK - Tatra 815 VVN 20 235 6x6.1R - Dve súpravy DRNA na korbe valníku T 815 VNM 6 x 6.

Dve súpravy DRNA na korbe valníku T 815 VNM 6 x 6.
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-815-VVN-20-235-6x6-1R-t25418#310196 Verze : 0
zdroj: www.vop028presov.sk
CZK - Tatra 815 VVN 20 235 6x6.1R -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-815-VVN-20-235-6x6-1R-t25418#92979 Verze : 0
Nákladný automobil TATRA T 815 VVN 20 235 6x6.1R



Zdroj : TATRA T 815, OMNIPOL Praha
CZK - Tatra 815 VVN 20 235 6x6.1R - Rozmerový náčrt - šírka - výška vozidla.

Rozmerový náčrt - šírka - výška vozidla.
CZK - Tatra 815 VVN 20 235 6x6.1R - Bokorys vozidla.

Bokorys vozidla.
CZK - Tatra 815 VVN 20 235 6x6.1R - Pôdorys vozidla.

Pôdorys vozidla.
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-815-VVN-20-235-6x6-1R-t25418#315936 Verze : 0
Prototyp T-815 VVN 6x6, polovina osmdesátých let.


Zdroj: Prezentační video Tatry 815, 1986

CZK - Tatra 815 VVN 20 235 6x6.1R -


CZK - Tatra 815 VVN 20 235 6x6.1R -


CZK - Tatra 815 VVN 20 235 6x6.1R -


CZK - Tatra 815 VVN 20 235 6x6.1R -


CZK - Tatra 815 VVN 20 235 6x6.1R -


CZK - Tatra 815 VVN 20 235 6x6.1R -


CZK - Tatra 815 VVN 20 235 6x6.1R -


CZK - Tatra 815 VVN 20 235 6x6.1R -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-815-VVN-20-235-6x6-1R-t25418#504129 Verze : 0
TATRA 815 VVN 6x6
CZK - Tatra 815 VVN 20 235 6x6.1R -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-815-VVN-20-235-6x6-1R-t25418#95867 Verze : 0
T-815 VVN 6x6 (VPZ 409 83-64) od 156. záchranného praporu, srpen 2004.
CZK - Tatra 815 VVN 20 235 6x6.1R -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-815-VVN-20-235-6x6-1R-t25418#134672 Verze : 0
Ve službách KFOR.
CZK - Tatra 815 VVN 20 235 6x6.1R -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-815-VVN-20-235-6x6-1R-t25418#153046 Verze : 0
11. letecká základna, Žatec v roce 1993. Foto pořízeno při přejíždění ÚLu. Tuningové úpravy: 4x maják, 4x blinkr na střeše, otočený výfuk, mezi horními světlomety rampa s 10x pozička, černá střecha, záclonky, vyšší maximální otáčky motoru. Dnes se Embarassed, ale tehdy jsem byl mlád.
CZK - Tatra 815 VVN 20 235 6x6.1R - T-815 VPZ 383-00-68

T-815 VPZ 383-00-68
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-815-VVN-20-235-6x6-1R-t25418#157555 Verze : 0
T-815 VVN 6x6 (VPZ 400 87-81), 34. základna komunikačních a informačních systémů (?), 2006.
CZK - Tatra 815 VVN 20 235 6x6.1R -


CZK - Tatra 815 VVN 20 235 6x6.1R -


CZK - Tatra 815 VVN 20 235 6x6.1R -


CZK - Tatra 815 VVN 20 235 6x6.1R -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-815-VVN-20-235-6x6-1R-t25418#160697 Verze : 0
T-815 VVN 6x6 (VPZ 362 30-64) od vojenské autoškoly z Prahy-Dejvic (foceno u stadionu na Strahově), duben 2008.
CZK - Tatra 815 VVN 20 235 6x6.1R -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-815-VVN-20-235-6x6-1R-t25418#250818 Verze : 0
CAS 36 na defilé hasičské techniky při ukončení hasičské olympiády CTIF v Ostravě 2009. Vozidlo vzniklo přestavbou vojenského valníku T-815 VVN 6x6 na hasičskou cisternu s nádrží 4000 l vody..


Vlastní foto
CZK - Tatra 815 VVN 20 235 6x6.1R -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-815-VVN-20-235-6x6-1R-t25418#320965 Verze : 0
V rámci svého třetího působení v operaci Trvalá svoboda na území Afghánistánu nasadila 601. skupina speciálních sil do akce i dvě upravené T-815 VVN 6x6.
CZK - Tatra 815 VVN 20 235 6x6.1R - (MO ČR - www.army.cz)

(MO ČR - www.army.cz)
CZK - Tatra 815 VVN 20 235 6x6.1R - (MO ČR - www.army.cz)

(MO ČR - www.army.cz)
CZK - Tatra 815 VVN 20 235 6x6.1R - (MO ČR - www.army.cz)

(MO ČR - www.army.cz)
CZK - Tatra 815 VVN 20 235 6x6.1R - (MO ČR - www.army.cz)

(MO ČR - www.army.cz)
CZK - Tatra 815 VVN 20 235 6x6.1R - (MO ČR - www.army.cz)

(MO ČR - www.army.cz)
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-815-VVN-20-235-6x6-1R-t25418#279288 Verze : 0
T-815 VVN 6x6 používaná během Války v Perském zálivu 2. protiletadlovým dělostřeleckým plukem americké armády (2nd Air Defense Artillery Regiment), březen 1991. Vozidlo původně sloužilo v Německé lidové armádě.
CZK - Tatra 815 VVN 20 235 6x6.1R - (US DoD)

(US DoD)
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-815-VVN-20-235-6x6-1R-t25418#310969 Verze : 0
Po skončení Války v Perském zálivu byly americké T-815 VVN 6x6 předány řecké armádě. K 28 vozidlům tohoto typu dostala řecká armáda i 24 podvalníku P-50N a 17 podvalníků P-80. Tyto prostředky má ve své výzbroji 787. dopravní prapor.


Uvedené informace laskavě poskytl T. Metsovitis z Řecka.
CZK - Tatra 815 VVN 20 235 6x6.1R - Na cvičení Dynamic Mix 1997 s americkým transportérem M113A3 (autor neznámý, via Internet)

Na cvičení Dynamic Mix 1997 s americkým transportérem M113A3 (autor neznámý, via Internet)
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-815-VVN-20-235-6x6-1R-t25418#326244 Verze : 0
T-815 VVN 6x6 řecké armády. Tento typ byl do výzbroje řeckého vojska zaveden v roce 1993.


Zdroj: Γενικό Επιτελείο Στρατού

CZK - Tatra 815 VVN 20 235 6x6.1R -


CZK - Tatra 815 VVN 20 235 6x6.1R -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-815-VVN-20-235-6x6-1R-t25418#461007 Verze : 0
T-815 VVN 6x6 kambodžské armády při nabíjení raketometu vz. 70, ostré střelby, 2. dubna 2013.
CZK - Tatra 815 VVN 20 235 6x6.1R - (Reuters)

(Reuters)
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-815-VVN-20-235-6x6-1R-t25418#485469 Verze : 0
T-815 VVN 6x6 byly do výzbroje Německé lidové armády (NVA) zavedeny v roce 1984. Původně východoněmecký exemplář na snímku ze začátku devadesátých let je již zachycen poté, co byl převzat Bundeswehrem - má vojenskou poznávací značku začínající na "Y-" a zamalovaný znak NVA na dveřích.


Zdroj: via JED Site

CZK - Tatra 815 VVN 20 235 6x6.1R -


CZK - Tatra 815 VVN 20 235 6x6.1R -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-815-VVN-20-235-6x6-1R-t25418#504207 Verze : 0
T-815 VVN 6x6 (VPZ 388 05-13) provozovaná u Praporu zabezpečení ze sestavy Velitelství výcviku - Vojenské akademie, kasárna Vyškov-Dědice, červen 2016. Vozidlo má obuty nově zavedené pneumatiky APOLLO BULLET 15,00-21 16 PR indické výroby.
CZK - Tatra 815 VVN 20 235 6x6.1R -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-815-VVN-20-235-6x6-1R-t25418#554088 Verze : 0
Dve vozidlá Tatra 815 VVN 20 235 6x6.1R pri Jordánskych hraniciach (07/2018 - pravdepodobne 09.07.2018).


Zdroj:
CZK - Tatra 815 VVN 20 235 6x6.1R -


CZK - Tatra 815 VVN 20 235 6x6.1R -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-815-VVN-20-235-6x6-1R-t25418#603207 Verze : 3

Diskuse

Viděl jsem velké technické průkazy ostravských CAS 36 (nejsou to CAS 32 - má to čerpadlo Godiva o výkonu 3600 l/min) a všechny jsou na podvozku T815 VVN20 235 6x6.1R, stejně jako obdobné CASky ostravských dobráků a několik dalších CASek, které jsou různě po republice. Ve všech případech jde o valník VVN získaný z přebytků Armády ČR.
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-815-VVN-20-235-6x6-1R-t25418#463702 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více