V roku 1915 bol v Rusku postavený gigantický bojový stroj, ktorý mal byt použitý na prelomenie nemeckej fronty. Na myšlienku zostrojiť taký stroj prišiel náčelník tajného laboratória ministerstva vojska N.N.Lebedenko.
Hlavný konštruktér tohto stroja, už teraz známy konštruktér sovietskych leteckých motorov, Alexander Alexandrovič Mikulin, rozpráva, že si ho raz Lebedenko zavolal k sebe a povedal mu: „Doporučil mi Vás profesor Nikolaj Jegorovič Žukovskij ako schopného konštruktéra. Ste ochotný vypracovat výkresy stroja, ktorý som vynašiel? S takými vozidlami bude za jednu noc prelomená nemecká fronta a Rusko vyhrá vojnu ...“
Keď Mikulin súhlasil, vysvetlil mu Lebedenko svoj nápad. „Viete si predstaviť kolesá o priemeru 10 metrov ?“ pýtal sa Lebedenko, „tak teda budeme konštruovať vozidlo podobné trojkolke s dvoma veľkými, desaťmetrovými kolesami vpredu? V porovnaní s kočiarom sa ukáže, že ak môže kočiar prejsť jamu o priemere 20 cm, tak koleso o priemere 10 m môže prejsť cez ľubovoľný zákop, a neveľký dom bude zmetený takými kolesami a vozidlom o váhe asi 60 ton ...“
Vypracovania tanku s veľkými kolesami sa zúčastnili význačný ruský vedec N.E. Žukovskij, A.A. Mikulin a bývalý člen korešpondent Akadémie vied SSSR, profesor B.S. Stečkin.
Stavba vozidla sa prevádzala v prísnej tajnosti, najprv sa pracovalo v jazdiarni v Chamovnikách v Moskve a potom na lúke v hustom lese neďaleko mesta Dmitrova.
Vozidlo bolo postavené a podrobené skúškam. Pri skúšobnej jazde prerazilo ohromný strom, ktorý stál pre ním, a uviazlo zadným kolesom v zemi.
Bolo nutné zväčšiť priemer zadného kolesa, aby sa zmenšil tlak na pôdu, ale technická komisia, ktorá sledovala stavbu vozidla, neuvoľnila peniaze na ďalšie práce. Vozidlo zostalo stáť v lese. V roku 1923 bolo dané do šrotu.
Schéma principu hnacieho ústrojenstva -> Od motora o výkone 200 ks sa prenášal pohyb na dve automobilové kolesá pritlačená k hnaciemu kolesu tanku. Trením uvádzali automobilové kolesá do pohybu hnacie koleso.
Obrí kolesový tank postavený v Rusku 1915.
Hlavný konštruktér tohto stroja, už teraz známy konštruktér sovietskych leteckých motorov, Alexander Alexandrovič Mikulin, rozpráva, že si ho raz Lebedenko zavolal k sebe a povedal mu: „Doporučil mi Vás profesor Nikolaj Jegorovič Žukovskij ako schopného konštruktéra. Ste ochotný vypracovat výkresy stroja, ktorý som vynašiel? S takými vozidlami bude za jednu noc prelomená nemecká fronta a Rusko vyhrá vojnu ...“
Keď Mikulin súhlasil, vysvetlil mu Lebedenko svoj nápad. „Viete si predstaviť kolesá o priemeru 10 metrov ?“ pýtal sa Lebedenko, „tak teda budeme konštruovať vozidlo podobné trojkolke s dvoma veľkými, desaťmetrovými kolesami vpredu? V porovnaní s kočiarom sa ukáže, že ak môže kočiar prejsť jamu o priemere 20 cm, tak koleso o priemere 10 m môže prejsť cez ľubovoľný zákop, a neveľký dom bude zmetený takými kolesami a vozidlom o váhe asi 60 ton ...“
Vypracovania tanku s veľkými kolesami sa zúčastnili význačný ruský vedec N.E. Žukovskij, A.A. Mikulin a bývalý člen korešpondent Akadémie vied SSSR, profesor B.S. Stečkin.
Stavba vozidla sa prevádzala v prísnej tajnosti, najprv sa pracovalo v jazdiarni v Chamovnikách v Moskve a potom na lúke v hustom lese neďaleko mesta Dmitrova.
Vozidlo bolo postavené a podrobené skúškam. Pri skúšobnej jazde prerazilo ohromný strom, ktorý stál pre ním, a uviazlo zadným kolesom v zemi.
Bolo nutné zväčšiť priemer zadného kolesa, aby sa zmenšil tlak na pôdu, ale technická komisia, ktorá sledovala stavbu vozidla, neuvoľnila peniaze na ďalšie práce. Vozidlo zostalo stáť v lese. V roku 1923 bolo dané do šrotu.
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Schéma principu hnacieho ústrojenstva -> Od motora o výkone 200 ks sa prenášal pohyb na dve automobilové kolesá pritlačená k hnaciemu kolesu tanku. Trením uvádzali automobilové kolesá do pohybu hnacie koleso.
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Obrí kolesový tank postavený v Rusku 1915.