CZK - Škoda Fiat-Torino

     
Název:
Name:
Škoda Fiat Škoda Fiat
Originální název:
Original Name:
Škoda Fiat
Výrobce:
Producer:
DD.12.1919-DD.MM.1920 Škodovy závody, Plzeň /
Období výroby:
Production Period:
DD.12.1919-DD.MM.1920
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
12
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1919
Osádka:
Crew:
5
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
4x2
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
6900 kg 15212 lb
Užitečné zatížení:
Payload:
? kg ? lb
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
6900 kg 15212 lb
Celková délka:
Overall Length:
5435 mm 17 ft 10in
Celková šířka:
Overall Width:
2000 mm 6 ft 6 ¾ in
Celková výška:
Overall Height:
2650 mm 8 ft 8 ⅜ in
Světlá výška:
Ground Clearance:
310 mm 1 ft ¼ in
Rozvor:
Wheelbase:
3650 mm 143 ¾ in
Rozchod:
Track:
1600 mm - 1., 2.
63in - 1., 2.
Brzdová soustava:
Braking System:
mechanická mecanical
Elektrický systém:
Electrical System:
? ?
Pneumatiky:
Tyres:
plná pryž 900 x 100 (predné), 1040 x 140 (zadné)
Pancéřování:
Armour:
5 mm 5 mm
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Fiat 64 CA (vodou chladený zážihový 4-valec objemu 5.654 cm3 s výkonom 27,9 kW pri 1300 ot./min.) Fiat 64 CA (4 cyl., gasoline, water cooled, 5.654 ccm, 38 HP / 1300 RPM)
Převodovka:
Gearbox:
4+R 4+R
Spojka:
Clutch:
viaclamelová multi lamell
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? l ? Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
10-15 km/h 6.2-9.3 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
? l/100 km ? mi/Imp gal
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
? km ? mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
? ° / ? °
Svah:
Gradient:
? ° ? %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Brodivost:
Fording Depth:
? m ?
Výzbroj:
Armament:
2x ťažký guľomet Maxim 08 (18.000 nábojov)
ručné granáty (150 ks)

Neskôr boli namontované guľomety vz. 7/12.
2x heavy machine gun Maxim 08 (18.000 rounds)
hand grenades (150 pcs.)

Later mounted machine guns vz. 7/12.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Ivo Pejčoch, Oldřich Pejs - Obrněná technika 5, Střední Evropa 1919-1945 1.část, vydavateľstvo ARES, Praha 2004, ISBN 80-86158-32-2
Vladimír Francev, Charles K. Kliment - Československá obrněná vozidla 1918-1948, vydavateľstvo ARES, 2.vydanie Praha 2004, ISBN 80-86158-40-3
https://rotanazdar.cz/?p=7727&lang=cs
URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-Fiat-Torino-t47424#560414 Verze : 1
Škoda-Fiat (Torino) (Škoda Fiat 18BL)
Toto obrnené vozidlo vzniklo na objednávku MNO v roku 1919 v réžii firmy Škoda z Plzne. Tá využila platformu nákladného automobilu Fiat 18BL, ktoré používala novovzniknutá československá armáda. Vozidlo nieslo dva guľomety v dvoch samostatných vežičkách. Po predvedení a otestovaní prototypu v 1/1920 bolo objednaných ďalších 11 ks tohoto vozidla (celkovo teda bolo vyrobených 12 vozidiel). Tie boli výrobcom dodané v polovici roku 1920. Niesli evidenčné čísla 3 - 14, neskôr označenie N VII-753 - N VII-764. Službu sprevádzali mnohé problémy vyplývajúce z nedostatkov konštrukcie. Osem vozidiel bolo k 10.9.1925 vyradených, zvyšné štyri až v roku 1929/30, resp. v roku 1933 (viď. tabuľka. Vozidlá slúžili v zostave čiat po celom Československu, neskôr boli v stave práporu útočnej vozby v Miloviciach.



Číslo obrneného automobilu
Policajné číslo
3
N-VII-753
4
N-VII-757
5
N-VII-760
6
N-VII-758
7
N-VII-759
8
N-VII-756
9
N-VII-754
10
N-VII-755
11
N-VII-763
12
N-VII-761
13
N-VII-764
14
N-VII-762



Hotovostné stanice jednotlivých vozidiel:1)

Vozidlo č.
rok 1920
rok 1921
rok 1922
rok 1924
Poznámka
3
5/1920 - 3.6. Praha
4.6. - 31.12. Košice
1.1. - 31.12. Košice
(3.10. - 7.10. Užhorod)
1.1. 31.12. Košice
Cvičná rota Milovice
Cvičná rota Milovice do roku 1929, následne zlikvidovaný, podvozok predaný v dražbe
4
5/1920 - 3.6. Praha
4.6. - 31.12. Košice
1.1. - 31.12. Košice
(24.10. - 7.12. Košice)
1.1. 31.12. Košice
Cvičná rota Milovice
Cvičná rota Milovice do roku 1929, následne zlikvidovaný, podvozok upravený na školné vozidlo do roku 1933 (následne uskladnené)
5
10.8. - 31.12. Bratislava
1.1. - 31.12. Bratislava
1.1. - 31.12. Bratislava
Cvičná rota Milovice
V roku 1925 zlikvidované, pancierová karoséria uložená do skladu. Podvozok opravený a prestavaný na nákladné auto a odovzdaný k využívaniu v autorotách.
6
? - 31.12. Opava
1.1. - 31.12. Opava
1.1. - 31.12. Opava
Opava
V roku 1925 zlikvidované, pancierová karoséria uložená do skladu. Podvozok opravený a prestavaný na nákladné auto a odovzdaný k využívaniu v autorotách.
7
10.8. - 31.12. Bratislava
1.1. - 31.12. Bratislava
1.1. - 31.12. Bratislava
Košice
Cvičná rota Milovice do roku 1929, následne zlikvidovaný, podvozok upravený na školné vozidlo do roku 1933 (následne uskladnené)
8
? - 31.12. Opava
1.1. - 31.12. Opava
1.1. - 31.12. Opava
Opava
V roku 1925 zlikvidované, pancierová karoséria uložená do skladu. Podvozok opravený a prestavaný na nákladné auto a odovzdaný k využívaniu v autorotách.
9
6/1920 - 31.8. Praha
1.1. - 23.3. Praha
23.3. - 2.4. Opava
2.4. - 2.4. Banská Bystrica
3.4. - 31.12. Lučenec
1.1. - 11.5. Lučenec
11.5. - 31.12. Milovice
Bratislava
V roku 1925 zlikvidované, pancierová karoséria uložená do skladu. Podvozok opravený a prestavaný na nákladné auto a odovzdaný k využívaniu v autorotách.
10
6/1920 - 31.8. Praha
23.3. - 10.12. Praha
10.12. - 31.12. Milovice
1.1. - 31.12. Milovice
Cvičná rota Milovice
V roku 1925 zlikvidované, pancierová karoséria uložená do skladu. Podvozok opravený a prestavaný na nákladné auto a odovzdaný k využívaniu v autorotách.
11
? - 31.12. Užhorod
1.1. - 31.12. Užhorod
1.1. - 31.12. Užhorod
Užhorod
V roku 1925 zlikvidované, pancierová karoséria uložená do skladu. Podvozok opravený a prestavaný na nákladné auto a odovzdaný k využívaniu v autorotách.
12
? - 31.12. Užhorod
1.1. - 31.12. Užhorod
1.1. - 31.12. Užhorod
Užhorod
V roku 1925 zlikvidované, pancierová karoséria uložená do skladu. Podvozok opravený a prestavaný na nákladné auto a odovzdaný k využívaniu v autorotách.
13
? - 31.12. Praha
1.1. - 10.3. Praha
10.3. - 22.9. Milovice
22.9. - 31.12. Bratislava
1.1. - 11.5. Bratislava
10.5. - 31.12. ?
Bratislava
V roku 1925 zlikvidované, pancierová karoséria uložená do skladu. Podvozok opravený a prestavaný na nákladné auto a odovzdaný k využívaniu v autorotách.
14
? - 31.12. Praha
1.1. - 10.3. Praha
10.3. - 22.9. Milovice
22.9. - 31.12. Bratislava
1.1. - 11.5. Bratislava
10.5. - 31.12. ?
Košice
Cvičná rota Milovice do roku 1929, následne zlikvidovaný, podvozok predaný v dražbe



Vladimír Francev, Charles K. Kliment - Československá obrněná vozidla 1918-1948, vydavateľstvo ARES, 2.vydanie Praha 2004, ISBN 80-86158-40-3
Ivo Pejčoch, Oldřich Pejs - Obrněná technika 5, Střední Evropa 1919-1945 1.část, vydavateľstvo ARES, Praha 2004, ISBN 80-86158-32-2
modelforum.upce.cz
www.album-mmt.it
1)https://rotanazdar.cz/?p=7727&lang=cs



Prehľad útočnej vozby Fiat-Torino
CZK - Škoda Fiat-Torino - Nákladný automobil Fiat 18BL, ktorý tvoril základ OA.

Nákladný automobil Fiat 18BL, ktorý tvoril základ OA.
CZK - Škoda Fiat-Torino -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-Fiat-Torino-t47424#185232 Verze : 33
Škoda Fiat Torino, vedľa ktorého stojí jedna Lancia 1Z.


www.aukro.cz

CZK - Škoda Fiat-Torino -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-Fiat-Torino-t47424#185364 Verze : 3
Obrněný automobil Škoda-Fiat s osádkou, na návštěvě u Leteckého pluku č. 2 v roce 1922.
CZK - Škoda Fiat-Torino - Foto ze sbírek DK.

Foto ze sbírek DK.
URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-Fiat-Torino-t47424#234641 Verze : 1
Vážení,
vloni se mi dostalo do rukou pár fotografií zobrazující pozůstatky kulometné věže z obrněného automobilu Škoda Fiat-Torino s odkazem na Patrika Vondráka. K mé smůle se nepodařilo zmíněného PV dohledat - ba ani na "rajčeti" nemá fotoalbum.
Proto si dovoluji požádat o pomoc:
1/ kontakt na Patrika Vondráka,
2/ upřesnění lokalizace,
3/ datum i dobu přežití nalezeného pozůstatku věže.


Doporučuji předávat informace pouze prostřednictví SZ, aby se zamezilo nájezdu sběračů šrotu.


Za vážně míněné poznámky předem děkuji.
CZK - Škoda Fiat-Torino - Autor fotografie asi Patrik Vondrák.

Autor fotografie asi Patrik Vondrák.
CZK - Škoda Fiat-Torino -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-Fiat-Torino-t47424#682521 Verze : 0
Dvojica obrnených vozidiel v Košiciach, podľa FB zdroja je fotografia urobená pred budovou divízie (11. divízia) - dnes je to budova Košického samosprávneho kraja, Námestie Maratónu mieru 1, Košice.
Vozidlo naľavo je zaujímavé a raritné tým, že má odlišnú karosériu a nemá pôvodné sériové veže plus iné odlišné detaily (umiestnenie svetlometu na pravej strane...). Možný prototyp ? Požiadal som o vyjadrenie Jirku Tintěru.


Michaela Okroy - Kaschau war eine europäische Stadt - Košice boli európskym mestom: ein Lese- und Reisebuch zur jüdischen Kultur und Geschichte in Košice und Prešov, Arco Verlag, rok vydania 2005, ISBN: 3938375019
www.facebook.com
web.vucke.sk

CZK - Škoda Fiat-Torino - Napravo čelom zaparkované vozidlo s registračnou značkou N-VII-757 (vozidlo č. 4), vľavo neznáma podoba identického vozidla

Napravo čelom zaparkované vozidlo s registračnou značkou N-VII-757 (vozidlo č. 4), vľavo neznáma podoba identického vozidla
URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-Fiat-Torino-t47424#738198 Verze : 9
Kolega Jaroslav Špitálský potvrdil, že se jedná o první vyrobený stroj, který měl přiděleno policejní číslo: NVII-753.


Kolega Vladimír Francev doplnil, že v této podobě byl obrněný automobil předveden komisi MNO v Milovicích 21. ledna 1920. Ta si vyžádala změny, které zřejmě byly provedeny až od druhého auta, m.j. se jednalo o zmenšení průměru věže ze 120 na 100 cm a zaoblení střechy vozu s menším skosením. Armáda převzala první dva stroje v Praze 21. května a do Košic je odeslala drahou 3. června 1920 v 7:45 z Masarykova nádraží. Není známo zda později došlo k sjednocení věží.
URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-Fiat-Torino-t47424#738283 Verze : 2

Diskuse

Prosím o chvilku strpení. V poznámkách nemám o této variantě zmínku, takže tahám rozumy od kolegů.
P. S.
Fotografie OA Škoda-Fiat s atypickými věžemi mi připomněla návrh Škodovky na opancéřování automobilu Laurin-Kliment.
URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-Fiat-Torino-t47424#738266 Verze : 0
Jirko, ako si pochodil s tym nalezom pozostatkov veze? Mas nejake info?
URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-Fiat-Torino-t47424#738297 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více