Praga R-4
V čase svetového zrodu obrnenej techniky nezaostávala v trende doby ani firma Praga. V roku 1916 vyvinula obrnený automobil pre tureckú políciu. Platformu tvoril klasický nákladný automobil Praga R série 4-II. Poháňal ho 4 valcový benzínový motor (4b ?) s objemom 3.824 cm3 a výkonom 21-26 koní (?). Prevodovka mala štyri stupne. Pancierovanie bolo tvorené plechmi hrúbky 5 mm, veža bola zhora otvorená, no na krytie sa mohla použiť núdzová strieška. Výzbroj bola sústredená vo veži a tvoril ju jeden guľomet vz. 07/12 so zásobou 5000 nábojov. Posádku tvorili traja muži. Prototyp prešiel skúškami v roku 1917. Vyrobená bola malá séria 10 ks tohoto OA.
Martin Havelka - Jak se zrodil tank, ATM 6/2003
V čase svetového zrodu obrnenej techniky nezaostávala v trende doby ani firma Praga. V roku 1916 vyvinula obrnený automobil pre tureckú políciu. Platformu tvoril klasický nákladný automobil Praga R série 4-II. Poháňal ho 4 valcový benzínový motor (4b ?) s objemom 3.824 cm3 a výkonom 21-26 koní (?). Prevodovka mala štyri stupne. Pancierovanie bolo tvorené plechmi hrúbky 5 mm, veža bola zhora otvorená, no na krytie sa mohla použiť núdzová strieška. Výzbroj bola sústredená vo veži a tvoril ju jeden guľomet vz. 07/12 so zásobou 5000 nábojov. Posádku tvorili traja muži. Prototyp prešiel skúškami v roku 1917. Vyrobená bola malá séria 10 ks tohoto OA.
Martin Havelka - Jak se zrodil tank, ATM 6/2003
Hubert Procházka, Jan Martof - Praga, vydavateľstvo Computer press, edícia Autosalon, Praha 2004, ISBN 80-7226-862-7
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |