Charronov obrnený automobil z roku 1904 drží viacero prvenstiev. Išlo o prvý obrnený automobil vyrobený vo väčšej sérii (rozumej viac ako jeden), ako prvý mal viacero odberateľských krajín, ako prvý bol úspešne nasadený v reálnom použití a ako prvý bol schopný nasadenia aj v noci. Pôvodne predstavila továreň Charron-Girardot et Voigts na výstave Paris Car Exhibition v roku 1902 exkluzívny osobný automobil vybavený v zadnej časti guľometom kalibru 8mm. Predstaviteľov armády táto koncepcia zaujala a tak si objednala vývoj a prípadnú výrobu stroja, ktorý by viac zodpovedal jej predstavám. O dva roky na to Charron-Girardot et Voigts predstavuje nový obrnený automobil. Auto o váhe 3 tony bolo opancierované plechmi o sile 6 mm. S motorom o sile 30 koní dosahovalo maximálnu rýchlosť na ceste 45 km/h (v jednoduchšom teréne max. 30 km/h). Vozidlo bolo vybavené guľometom v plne otočnej veži na streche vozidla (naprojektovaná bola francúskym inžinierom Guye). Drevené kolesá boli obité plechom a dominantami vozu boli dve veľké elektrické svietidlá. Niekoľko vozidiel odobrala francúska armáda a použila ich v Maroku. Dvanásť vozov (niektoré zdroje uvádzajú až 36 kusov) si objednalo Rusko, pričom jeden kus bol s vekým úspechom použitý počas pouličných nepokojov v Petrohrade (ostatné kusy nikdy neboli dodané).
Váha: 3 tony
Pancierovanie: 6mm
Motor: 30 koní
Max rýchlosť na ceste: 45 km/h
Výzbroj: guľomet kalibru 8 mm
zdroj:
www.geocities.com
http://mailer.fsu.edu/~akirk/tanks/
pôvodný charronov voz predstavený na Paris Car Exhibition v roku 1902
konečná varianta pre fancúzsku armádu z roku 1904
Váha: 3 tony
Pancierovanie: 6mm
Motor: 30 koní
Max rýchlosť na ceste: 45 km/h
Výzbroj: guľomet kalibru 8 mm
zdroj:
www.geocities.com
http://mailer.fsu.edu/~akirk/tanks/
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
pôvodný charronov voz predstavený na Paris Car Exhibition v roku 1902
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
konečná varianta pre fancúzsku armádu z roku 1904