Minerva
V čase útoku nemeckých síl na Belgicko bola početná prevaha nemeckej kavalérie obrovská. Na zmiernenie tlaku nemeckého pravého krídla a na spomalenie jeho postupu sa Belgicko rozhodlo využiť automobily Minerva a Excelsior. Najprv vojaci z automobilov útočili iba puškami, ale čoskoro boli vybavené guľometmi Hotchkiss. Keď na následky jedného zo stretov automobilov a nemeckej jazdy zomrel belgický princ Baduin, boli automobily vybavené pancierovaním. Išlo o bežné osobné automobily Minerva 38CV so štvorvalcovým motorom o sile 40 koní. Zadná náprava dostala zdvojené kolesá k zlepšeniu trakcie v teréne. Pod vedením Lt. Henkart boli vybavené pancierovým plechom o sile 5mm z továrne Cockerill v Hobokene (továreň vyrábala kotly pre námorné lode). Guľomet Hotchkiss 8mm bol umiestnený na streche vozidla a bol vybavený neveľkým zaobleným pancierovým štítom. Vzhľadom na vynikajúce výsledky týchto vozidiel bol následne v Belgicku vytvorený obrnený automobil Sáva, ktorý už mal celoobrnenú koncepciu s plne otočnou vežou vybavenou guľometom. Celkovo bolo vyrobených 25 až 30 vozidiel, kým továreň obsadila nemecká armáda v októbri 1914. Ďalšími užívateľmi tohto automobilu bolo Nemecko a Holandsko. Nemecko ukoristené stroje spolu s ďalšími obrnenými vozidlami použilo v invázii do Rumunska. Holandsko zabavilo jeden stroj po prekročení hranice a požívala ho počas vojny na prieskum. Uvedené vozidlo bolo vrátené Belgicku v roku 1919. Belgicko využívalo tieto vozidlá až do roku 1935, pričom niektoré boli v povojnovom období osadené francúskym kanónom 37mm.
Základné údaje:
Váha: 3500 kg
Dĺžka: 4,4m
Šírka: 1,75m
Výška: 1,84m
Motor: 4-valcový benzínový Minerva s výkonom 40 koní
Max. rýchlosť na ceste: 48km/h (iné zdroje hovoria 40 km/h)
Posádka: 3 muži
Zdroj:
http://mailer.fsu.edu/~akirk/tanks/
www.landships.freeservers.com
prepracovaná verzia pod menom Sáva
V čase útoku nemeckých síl na Belgicko bola početná prevaha nemeckej kavalérie obrovská. Na zmiernenie tlaku nemeckého pravého krídla a na spomalenie jeho postupu sa Belgicko rozhodlo využiť automobily Minerva a Excelsior. Najprv vojaci z automobilov útočili iba puškami, ale čoskoro boli vybavené guľometmi Hotchkiss. Keď na následky jedného zo stretov automobilov a nemeckej jazdy zomrel belgický princ Baduin, boli automobily vybavené pancierovaním. Išlo o bežné osobné automobily Minerva 38CV so štvorvalcovým motorom o sile 40 koní. Zadná náprava dostala zdvojené kolesá k zlepšeniu trakcie v teréne. Pod vedením Lt. Henkart boli vybavené pancierovým plechom o sile 5mm z továrne Cockerill v Hobokene (továreň vyrábala kotly pre námorné lode). Guľomet Hotchkiss 8mm bol umiestnený na streche vozidla a bol vybavený neveľkým zaobleným pancierovým štítom. Vzhľadom na vynikajúce výsledky týchto vozidiel bol následne v Belgicku vytvorený obrnený automobil Sáva, ktorý už mal celoobrnenú koncepciu s plne otočnou vežou vybavenou guľometom. Celkovo bolo vyrobených 25 až 30 vozidiel, kým továreň obsadila nemecká armáda v októbri 1914. Ďalšími užívateľmi tohto automobilu bolo Nemecko a Holandsko. Nemecko ukoristené stroje spolu s ďalšími obrnenými vozidlami použilo v invázii do Rumunska. Holandsko zabavilo jeden stroj po prekročení hranice a požívala ho počas vojny na prieskum. Uvedené vozidlo bolo vrátené Belgicku v roku 1919. Belgicko využívalo tieto vozidlá až do roku 1935, pričom niektoré boli v povojnovom období osadené francúskym kanónom 37mm.
Základné údaje:
Váha: 3500 kg
Dĺžka: 4,4m
Šírka: 1,75m
Výška: 1,84m
Motor: 4-valcový benzínový Minerva s výkonom 40 koní
Max. rýchlosť na ceste: 48km/h (iné zdroje hovoria 40 km/h)
Posádka: 3 muži
Zdroj:
http://mailer.fsu.edu/~akirk/tanks/
www.landships.freeservers.com
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
prepracovaná verzia pod menom Sáva
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |