CZK - OT-90M1

     
Název:
Name:
OT-90M1 OT-90M1
Originální název:
Original Name:
OT-90M1
Kategorie:
Category:
obrněný transportér armoured personnel carrier
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1993-DD.MM.199R Vojenský opravárenský podnik 026 Šternberk s.p., Šternberk
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1993-DD.MM.199R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
?
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1992
Osádka:
Crew:
3
Přepravní kapacita:
Seating Capacity:
6 (8) osob/troops
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
12400 kg 27337 lb
Celková délka:
Overall Length:
6735 mm 22 ft 1 ⅛ in
Celková šířka:
Overall Width:
2940 mm 9 ft 7 ¾ in
Celková výška:
Overall Height:
2365 mm 7 ft 9 ⅛ in
Světlá výška:
Ground Clearance:
370 mm 1 ft 2 ⅝ in
Pancéřování:
Armour:
6 - 19 mm 0.2 - 0.7 in
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
UTD-20
- čtyřdobý, kapalinou chlazený, vznětový
- počet válců: 6 do V
- sklon válců: 120°
- maximální kroutící moment: 980 (+49/- 98) Nm
- hmotnost: 665 kg + 5%
- rozměry:
-- délka: 791 mm (včetně vyčnívajícího hřídele)
-- šířka: 1 150 mm
-- výška: 732 mm
- kompresní poměr: 15,8
- objem válců: 15,9 l
UTD-20
- four-stroke, liquid cooled, diesel
- number of cylinders: 6 in V
- angle of cylinders: 120°
- maximum torque: 723 (+36/-72) lb.ft
- weight: 1466 lb + 5%
- dimensions:
-- length: 31,1 in (including protruding shaft)
-- width: 45,3 in
-- height: 28,8 in
- compression ration: 15,8
- swept volume: 970 cu in
Výkon:
Power:
220 kW při 2600 ot/min 295 bhp at 2600 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
mechanická synchronizovaná převodovka
- počet stupňů: 5+1
- hmotnost převodovky s hlavní spojkou a planetovým směrovým ústrojím: 536 kg
mechanical synchromesh gearbox
- number of gears: 5+1
- weight of gearbox with main clutch and planetary cross-drive transmission: 1182 lb
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
65 km/h 40 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
40-451) km/h 25-281) mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
745 km 463 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
540 km 336 mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
35 ° 78 %
Boční náklon:
Side Slope:
25 ° 56 %
Překročivost:
Trench Crossing:
2,5 m 98in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,7 m 27in
Brodivost:
Fording Depth:
-2) m -2)
Výzbroj:
Armament:
kulomet KPVT
- ráže: 14,5 mm
- náboje: 500 kusů


kulomet PKT
- ráže: 7,62 mm
- náboje: 2000 kusů
KPVT machine gun
- calibre: 14.5 mm
- ammunition: 500 rounds


PKT
- calibre: 7.62 mm
- ammunition: 2000 rounds
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1) průměrná rychlost na suché nezpevněné cestě
2) vozidlo je obojživelné;
- maximální rychlost (vpřed): min. 7 km/h
- maximální rychlost (vzad): ~ 2 km/h
1) average speed on dry unpaved road
2) the vehicle is amphibious;
- maximum speed (forward): min. 4.3 mph
- maximum speed (backwards): ~ 1.2 mph
Zdroje:
Sources:
Tanková a automobilová technika v české a slovenské armádě, Naše vojsko, Praha 2003
Tank-26-8
URL : https://www.valka.cz/CZK-OT-90M1-t96260#429592 Verze : 0
OT-90M1

Již krátce po zavedení OT-90 do výzbroje československé armády se projevila řada jeho nedostatků, k nimž patřilo:
- OT-90 má horší jízdní a plavební vlastnosti než BVP-1, což bylo u OT-90 způsobeno posunem těžiště vpřed
- tankový kulomet vz. 43/66 SGMT je fyzicky a morálně zastaralý
- je trvale vyloučena střelba v sektoru nad příklopy řidiče a velitele transportéru
- velitel transportéru nemá možnost stanovit azimutovou polohu cíle, kterou by mohl sdělit střelci
- primitivní sedačka střelce (za jízdy na ní nebylo téměř možné vydržet sedět
- z věže nejsou odsávány zplodiny střelby ze zbraní
- nedostatečné vnitřní osvětlení věže
- prostor pro pohyb a činnost nabíječe omezují nábojové schránky

Tyto nedostatky byly u VOP 026 v průběhu roku 1992 odstraněny na jednom prototypu. Modernizační prvky byly odzkoušeny a navrženy k realizaci od prvního čtvrtletí 1993 u všech OT-90, které u VOP 026 podstupovaly revizi, střední opravu nebo generální opravu. Takto modifikovaný transportér obdržel označení OT-90M1.

Modernizace zahrnovala tyto části:
- doplnění podvozku o další tlumič pérování na vahadla druhých pojezdových kol
- tankový kulomet vz. 43/66 SGMT byl nahrazen za typ PKT
- věž je doplněna periskopem TNP-350B
- věžička velitele je doplněna o azimutový kruh
- světlomet OU-3GA-2 je za běžného provozu přemístěn do úchytů v bojovém prostoru
- mechanický omezovač střelby je nahrazen elektrickým blokováním střelby pouze při otevřených příklopech
- sedačka střelce je nahrazena za sedačku "Karosa" s opěrkou hlavy, loketními opěrkami a bezpečnostním pásem
- odsávání zplodin při střelbě je zajištěno ventilátorem z BVP-1
- vnitřní osvětlení ve věži je provedeno dvěma svítilnami z BVP-1, vně věže je na strop umístěn světlomet FFG-126 z BVP-1
- nábojové schránky jsou umístěny po obou stranách bojového prostoru, čímž se zvětšil prostor pro činnost nabíječe
URL : https://www.valka.cz/CZK-OT-90M1-t96260#429596 Verze : 5
Bokorys verze OT-90M1.
CZK - OT-90M1 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-OT-90M1-t96260#429536 Verze : 0
OT-90M1 ("730u") vyřazená z výzbroje AČR.
CZK - OT-90M1 - (MORTAR INVESTMENTS)

(MORTAR INVESTMENTS)
CZK - OT-90M1 - (MORTAR INVESTMENTS)

(MORTAR INVESTMENTS)
CZK - OT-90M1 - (MORTAR INVESTMENTS)

(MORTAR INVESTMENTS)
URL : https://www.valka.cz/CZK-OT-90M1-t96260#429535 Verze : 0
OT-90M1 (archív autora)
CZK - OT-90M1 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-OT-90M1-t96260#357727 Verze : 0
OT-90M1 ("264") ze sbírek Vojenského muzea na demarkační linii, Vojenský újezd Brdy, Bahna 2015, červen 2015.


autor: Josef Holek

CZK - OT-90M1 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-OT-90M1-t96260#534656 Verze : 3
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více