Název: Name: | Blériot-Spad 510 C.1 | Blériot-Spad 510 C.1 |
Originální název: Original Name: | Blériot-Spad 510 C.1 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1932-DD.MM.1936 Blériot-Aéronautique SA, Suresnes | |
Období výroby: Production Period: | DD.08.1935-DD.MM.1936 série | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 61 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 06.01.1933 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1250 kg | 2756 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1795 kg | 3957 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 1830 kg | 4034 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 8,840 m | 29ft 0in |
Délka: Length: | 7,460 m | 24ft 6in |
Výška: Height: | 3,720 m | 12ft 2in |
Plocha křídla: Wing Area: | 22,00 m2 | 236.81 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 81,591 kg/m2 | 16.71 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Hispano-Suiza 12Xbrs kapalinou chlazený přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 441,3 kW (600 k) a (650 k) v h= 4 000 m at 2 650 ot/min. Vrtule dvoulistá dřevěná. | Hispano-Suiza 12Xbrs twelve-cylinder supercharged liquid-cooled 60° Vee piston engine rated at 592 hp for take-off and 641 hp at 13,123 ft at 2,650 rpm, driving a two-blade wooden propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 372 km/h v 4500 m | 231.2 mph in 14764 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 324 km/h v ? m | 201.3 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 14,83 m/s | 2919.3 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5,5 min do 5000 m | 5,5 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9950 m | 32644 ft |
Dolet: Range: | 875 km | 543.7 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 4x pevný kulomet MAC 1934 ráže 7,5 mm v trupu a v horních křídlech. | Four fixed forward-firing 0.295 inch MAC 1934 machine-guns mounted in the fuselage and in the upper wings. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Dva letouny byly dodány s motorem: Hispano-Suiza 12Xcrs, zde bylo možno nezi válce motoru uložit kanón HS-404. Výzbroj potom byla: 1x pevný kanón HS-404 ráže 20 mm 60 nábojů 2x pevný kulomet MAC 1934 M39 ráže 7,5 mm v trupu - 300 nábojů na hlaveň. | - |
Zdroje: Sources: | William Green and Gordon Swanborough, The Complete Book of Fighters: An Illustrated Encyclopedia of Every Fighter Aircraft Built and Flown, New York, Smithmark Publishers, 1994, ISBN 0-83173-939-8. www.aviafrance.com www.aviastar.org www.avionslegendaires.net http://www.airwar.ru/enc/fww1/bspad510.html |