Breguet Bre.14 A.2

Breguet Bre.XIV A.2
     
Název:
Name:
Breguet Bre.XIV A.2 Breguet Bre.XIV A.2
Originální název:
Original Name:
Breguet Bre.XIV A.2
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.11.1916-DD.MM.1919 Société anonyme des Ateliers d’Aviation Louis Breguet, Vélizy-Villacoublay /
DD.04.1918-DD.02.1919 Société anonyme Darracq et Cie., Suresnes /
DD.04.1918-DD.MM.1919 Société anonyme des Automobiles Renault, Billancourt /
DD.03.1918-DD.03.1919 Farman frères, Billancourt /
DD.MM.1917-DD.06.1919 Ateliers de Constructions Mécaniques etAéronautiques Paul Schmitt, Levallois-Perret /
DD.MM.1918-DD.MM.1920 Société anonyme des Automobiles Belanger Frères, Neuilly-sur-Seine /
DD.07.1918-DD.MM.1919 SIDAM, ? /
Období výroby:
Production Period:
DD.04.1917-DD.MM.1920
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
~4600:
~1200 Bréguet
550 Darracq
820 Renault
500 Farman
1000 Schmitt
300 SIDAM
~230 Belanger
První vzlet:
Maiden Flight:
21.11.1916
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1010 kg 2227 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1520 kg 3351 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
14,3641) m 47ft 1,5in 1)
Délka:
Length:
8,870 m 29ft 1,2in
Výška:
Height:
3,300 m 10ft 9,91in
Plocha křídla:
Wing Area:
47,52) m2 511.29 2) ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Renault 12Fcx o výkonu 221 kW, nebo
Renault 12Fcy o výkonu 228 kW, nebo
Renault 12Fe o výkonu 235 kW, nebo
Renault 12Ff o výkonu 257 kW, nebo
Fiat A-12 o výkonu 191 kW, nebo
Fiat A-12bis o výkonu 221 kW
dvoulistá dřevěná vrtule
Renault 12Fcx o výkonu 300 hp, or
Renault 12Fcy o výkonu 310 hp, or
Renault 12Fe o výkonu 320 hp, or
Renault 12Ff o výkonu 350 hp, or
Fiat A-12 o výkonu 260 hp, or
Fiat A-12bis o výkonu 300 hp
two-blade wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
216 l 47.5 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
1753) km/h v 2000 m 108.7 3) mph in 6562 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
130 km/h v ? m 80.8 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
3,54) min do 2000 m 3,54) min to 6562 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
63005) m 20669 5) ft
Dolet:
Range:
390 km 242.3 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný 7,7mm kulomet Vickers
1+2x pohyblivý 7,7mm kulomet Lewis


4x 120mm ( 10kg) bomba
1x fixed .303 Vickers machine gun
1-2x flexible Lewis machine gun


4x 120 mm (22 lb) bomb
Uživatelské státy:
User States:
























Poznámka:
Note:
1) později s rohově vyváženými křidélky 14,86 m
2) s vyváženými křidélky 49,2 m2


Výkony platí pro motor Renault 12Fcx, pro Fiat A-12 platí:
3) 166 km/h
4) 9,51 min do 2000 m
5) 5350 m


Vytrvalost: 2,75 h s Renault 12Fcx, 3 h s Fiat A-12
1) later with horn-balanced ailerons 48ft 8,9in
2) with balanced ailerons 529.6 ft2


Performance applies for the Renault 12Fcx engine. For Fiat A-12 applies:
3) 103.1 mph
4) 9,51 min do 6562 ft
5) 17553 ftm


Endurance: 2.75 hr with Renault 12Fcx, 3 hr with Fiat A-12
Zdroje:
Sources:
Kowalski, Tomasz J. Samolot Bréguet 14, TBiU Nr.197. Dom wydawniczy Bellona, Warszawa 2002. ISBN 83-11-09461-6.
Toelle, Allan D. Breguet 14, Windsock Datafile Special. Albatros Productions, Berkhamsted 2003. ISBN 1-902207-61-0.1.
Bruce, J. M. a Noel, Jean. The Breguet 14, Profile No.157. Profile Publications, Leatherhead 1967.
Němeček, Václav. Bréguet Bre 14, L+K 1972/09.
www.aviafrance.com
www.aeroflight.co.uk
URL : https://www.valka.cz/Breguet-Bre-14-A-2-t18101#402053 Verze : 0
Breguet Bre.14 A2 (No.9117) nesl pětibarevné kamuflážní schéma užívané mateřskou továrnou. Šlo o světle a tmavě zelenou, béžovou, kaštanově hnědou a černou. Poslední ze zmíněných barev bývá někdy označovaná jako tmavě purpurově hnědá (téměř černá). Spodní plochy kryje barva označovaná jako namodralá, nebo bílá až namodralá. Dochované vzorky plátna mají spíše barvu nažloutle šedou.


Levá strana:
Synchronizovaný kulomet Vickers byl 4.9.1919 podle fotografií demontován (dálkový let Praha - Paříž). Motorový kryt nese známky silného opotřebování, hnědá barva je místy oloupaná na kov. Trikolóra na trupu má od přídě pořadí barev bílá, modrá, červená. Liší se tak od pořadí barev na SOP. Hnědé pole na ocasu letounu vykazuje známky nekvalitně provedeného nátěru.


Pravá strana:
Pravá strana motorového krytu byla opatřena tmavší zelenou a je podstatně méně opotřebovaná, než levá. Část číslice 9 nelze na dobové fotografii rozeznat. Zaniká v červeném poli trikolóry.
Breguet Bre.14 A.2 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

Breguet Bre.14 A.2 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

Breguet Bre.14 A.2 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Breguet-Bre-14-A-2-t18101#398555 Verze : 0
...
Breguet Bre.14 A.2 -


URL : https://www.valka.cz/Breguet-Bre-14-A-2-t18101#150445 Verze : 0
Breguet Bre.14 A2 ve službách československého letectva.


Zdroj: www.militaryphotos.net
Breguet Bre.14 A.2 -


URL : https://www.valka.cz/Breguet-Bre-14-A-2-t18101#336957 Verze : 0
pár fotek z pařížského leteckého muzea
zdroj : vlastní foto
Breguet Bre.14 A.2 -


Breguet Bre.14 A.2 -


Breguet Bre.14 A.2 -


Breguet Bre.14 A.2 -


Breguet Bre.14 A.2 -


URL : https://www.valka.cz/Breguet-Bre-14-A-2-t18101#312915 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více