Název: Name: | PA-II | PA-II |
Originální název: Original Name: | PA-II | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1922-DD.01.1925 Škodovy závody, Plzeň | |
Období výroby: Production Period: | DD.12.1924-DD.01.1925 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 12 + 2 výcvikové (training) | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.1922 | |
Osádka: Crew: | 5 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Náhon: Configuration: | 4x2 | |
Pohotovostní hmotnost: Curb Weight: | ? kg | ? lb |
Užitečné zatížení: Payload: | ? kg | ? lb |
Celková hmotnost: Gross Vehicle Weight: | 7800 kg | 17196 lb |
Celková délka: Overall Length: | 6000 mm | 19 ft 8 ¼ in |
Celková šířka: Overall Width: | 2160 mm | 7 ft 1in |
Celková výška: Overall Height: | 2600 mm | 8 ft 6 ⅜ in |
Světlá výška: Ground Clearance: | 250 mm | 9 ⅞ in |
Rozvor: Wheelbase: | 3800 mm | 149 ⅝ in |
Rozchod: Track: | 1660 mm | 65 ⅜ in |
Brzdová soustava: Braking System: | mechanická, nožní a ruční ovládání | mechanical, foot and hand controls |
Elektrický systém: Electrical System: | ? | ? |
Pneumatiky: Tyres: | 1085x185 mm | |
Pancéřování: Armour: | 3 - 5,5 mm | ⅛ in - ¼ in |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | Škoda (Hanomag WD-70 HP), zážehový vodou chlazený čtyřválec o objemu 9733 cm3, 58,84 kW | Skoda (Hanomag WD-70 HP), petrol water-cooled four-cylinder, about volume 593944.1 cu in, 78.9 bph |
Převodovka: Gearbox: | mechanická 3+(3xR) | mechanical 3+(3xR) |
Spojka: Clutch: | ? | ? |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 145 l | 31.9 Imp gal |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 70 km/h | 43 mph |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | 15 km/h (polní cesta) | 9 mph (dirt road) |
Spotřeba paliva: Fuel Consumption: | ? l/100 km | ? mi/Imp gal |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | 250 km | 155 mi |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | ? km | ? mi |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Nájezdový úhel přední/zadní: Angle of Approach/Departure: | ? ° / ? ° | |
Svah: Gradient: | 20,6 ° (silnice) 11,5 ° (polní cesta) | 46 % (road) 26 % (dirt road) |
Boční náklon: Side Slope: | ? ° | ? % |
Překročivost: Trench Crossing: | 0,45 m | 18 in |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | 0,3 m | 12 in |
Brodivost: Fording Depth: | 0,4 m | 16 in |
Výzbroj: Armament: | 4x kulomet Maxim 08 (6250 nábojů) | 4x machine gun Maxim 08 (6250 rounds) |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Obrněný automobil nebyl přijat do výzbroje, ale armáda ho provozovala pod továrním označením: PA-II. Pojmy OA vz.23, nebo OA vz.25, uváděné v některých historických studiích nejsou platné! Podvozek shodný s PA-I. Vyrobené PA-II obdržely evidenční čísla: NIX-58 až NIX-69 (12 ks). V roce 1927 byla vozidla NIX-67 až NIX-69 prodána rakouské policii. Rakouská policie tyto stroje označila jako Panzerauto 2 (P.A.2). V prosinci 1932 byla zbylá PA-II přečíslována na 13.267 až 13.275 (9 ks). V 20.11.1937 tato vozidla zakoupilo ministerstvo vnitra a údajně obdržela nová evidenční čísla. V březnu 1939 těchto devět vozidel převzala německá okupační správa. Nejméně jeden z převzatých kusů byl přestavěn na Funkwagen a sloužil u SS-Division Reich Das Reich (ex Deutschland). | The armored car was not accepted into service, but the army operated it under the factory designation: PA-II. The terms OA vz.23 or OA vz.25 mentioned in some historical studies are not valid! Chassis identical to PA-I. The produced PA-IIs received registration numbers: NIX-58 to NIX-69 (12 units). In 1927, vehicles NIX-67 to NIX-69 were sold to the Austrian police. The Austrian police designated these machines as Panzerauto 2 (P.A.2). In December 1932, the remaining PA-II was renumbered to 13,267 to 13,275 (9 units). On November 20, 1937, these vehicles were purchased by the Ministry of the Interior and allegedly received new registration numbers. In March 1939, these nine vehicles were taken over by the German occupation administration. At least one of the units taken over was converted into a Funkwagen and served with the SS-Division Das Reich (ex Deutschland). |
Zdroje: Sources: | Zemský úřad Praha: Úřední osvědčení, Pancéřové auto, vzor P.A.II - 1922, číslo typu: CCCCIV, datované dne: 31.01.1923, sbírka Podnikového archivu Škoda Plzeň. Vladimír Francev, Charles K. Kliment: Československá obrněná vozidla 1918-1948, vydavatelství ARES, 2.vydanie Praha 2004, ISBN 80-86158-40-3 Ivo Pejčoch, Oldřich Pejs: Obrněná technika 5, Střední Evropa 1919-1945, 1.část, vydavateství ARES, Praha 2004, ISBN 80-86158-32-2 Daniel P. Minár: Ladný pancíř ze Škodových závodů, in Detektor revue 2007, č.2, str.: 3 až 8, ISSN 1802-7113 Přehled útočné vozby PA-II |