Douglas C-47 Skytrain

     
Název:
Name:
Douglas C-47 Skytrain Douglas C-47 Skytrain
Originální název:
Original Name:
Douglas C-47 Skytrain
Kategorie:
Category:
transportní letoun cargo aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.09.1941-DD.MM.194R Douglas Aircraft Co. Inc., Long Beach, California
Období výroby:
Production Period:
DD.09.1941-DD.MM.194R C-47
DD.02.1942-DD.MM.194R R4D-1
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
965 C-47
66 R4D-1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
7650 kg 16865 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
11431 kg 25200 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
14061 kg 31000 lb
Rozpětí:
Wingspan:
29.11 m 95ft 6in
Délka:
Length:
19.46 m 63ft 10in
Výška:
Height:
? m ?
Plocha křídla:
Wing Area:
91.7 m2 987 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Pratt & Whitney R-1830-92 o výkonu 895 kW
třílisté kovové vrtule
Pratt & Whitney R-1830-92, power 1200 hp
tree-blade metal propellers
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
3043 l
9x 378 l pomocná nádrž
804 US gal
up to 9x 100 US gal auxiliary tank
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
379.8 km/h v ? m 236 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
297.7 km/h v ? m 185 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6797 m 22300 ft
Dolet:
Range:
2076.1 km 1290 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:

(Dakota Mk.I)






...

(Dakota Mk.I)






...
Poznámka:
Note:
pod označením R4D-1 sloužilo i 40 C-47 převedených od USAAF -
Zdroje:
Sources:
Francillon, Rene J.: McDonnell Douglas Aircraft Since 1920, Volume I. Naval Institute Press, Annapolis 1988. ISBN 0-87021-428-4
Pearcy, Arthur: Douglas R4D Variants. Aircraft in Profile No.249. Profile Publications, Windsor 1974. ISBN 0-35383-023-1
Pearcy, Arthur: Douglas DC-3 (Pre 1942), Aircraft in Profile No.96, Profile Publications, Leatherhead 1966
Douglas Dakota Mk I-IV, Aircraft in Profile No.220, Profile Publications, Windsor 1970
Swanborough, F. G., Bowers, P. M.: US navy Aircraft Since 1912, Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-838-0
Musialkowski, Lechoslaw: Samolot transportowy C-47, TBiU No.125. Wydawnictwo Ministerstwa Obrony Narodowej, Warszawa 1988. ISBN 83-11-07610-3
http://www.aerofiles.com/_doug.html
http://www.abcdlist.nl/maind.html

Douglas C-47 Skytrain -


URL : https://www.valka.cz/Douglas-C-47-Skytrain-t77372#284832 Verze : 0
Douglas C-47

Protože americké letectvo používalo několik verzí dopravního letounu DC-2, bylo jen otázkou času, kdy začne projevovat zájem o DC-3, jehož robustnost umožňovala mnohem větší objem přepravovaného nákladu v nepříliš větším letadle. Finanční problémy ale zprvu letectvu nedovolovaly víc, než objednat sólový štábní stroj C-41A. Až po vypuknutí války v Evropě a přeměně USAAC na USAAF došlo k první skutečné objednávce, a to 147 strojů, označených C-47 a pocházejících z nové továrny Douglasu v Long Beach. Tyto stroje dostaly od USAAF oficiální jméno Skytrain a byly první skutečně vojenskou verzí DC-3. Poháněny byly motory R-1830-92 a z větší části byly shodné s civilními DC-3A, měly ale řadu úprav pro usnadnění přepravy nákladu. Šlo hlavně o velké dvoudílné nákladní dveře, umístěné za křídlem na levé straně trupu a zesílenou podlahu s úchytnými body. Oproti civilním strojům měly také o šest palců větší rozpětí a změněnou kapacitů nádrží - místo "civilních" 3112 litrů měly vojenské stroje 3043 litrů, ovšem s možností zástavby až devíti 378,5litrových pomocných nádrží v trupu. Za kabinu byla také přidána astrokupole. V průběhu výroby se na některých strojích objevily také záchytné háky pod střední částí křídel pro nesení balíků, které měl být odhozeny na padáku. Další úpravou bylo odebrání kuželu na konci trupu kvůli umístění úchytů pro vlekání kluzáků. Osádka se obvykle skládala z pilota, kopilota a radiooperátora, stroj mohl nést 2725 kg nákladu nebo 28 výsadkářů, usazených na sklopných plátěných sedačkách, nebo 14 lehátek se třemi ošetřovateli.

Celkem bylo postaveno 965 strojů, všechny v továrně v Long Beach. První z nich byl doručen do rukou letectva 23. listopadu 1941. Souběžně běžela výroba typu C-53, což byla obdoba specializovaná na transport vojáků, a brzy byla doplněna verzí C-47A, lišící se pouze použitou elektroinstalací.
URL : https://www.valka.cz/Douglas-C-47-Skytrain-t77372#284831 Verze : 0
www.mission4today.com

Douglas C-47 Skytrain - Pohľad do kabíny C-47, nedatovaný snímok.

Pohľad do kabíny C-47, nedatovaný snímok.
Douglas C-47 Skytrain - Detail motoru Pratt & Whitney R-1830-92 počas montáže v USA, Long Beach.

Detail motoru Pratt & Whitney R-1830-92 počas montáže v USA, Long Beach.
URL : https://www.valka.cz/Douglas-C-47-Skytrain-t77372#539171 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více