Fokker D.III

     
Název:
Name:
Fokker D.III Fokker D.III
Originální název:
Original Name:
Fokker D.III
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1916-DD.MM.191R Fokker Flugzeugwerke GmbH, Schwerin /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1916-DD.MM.191R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
210
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1916
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
452 kg 996 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
710 kg 1565 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,05 m 29ft 8,3in
Délka:
Length:
6,3 m 20ft 8,03in
Výška:
Height:
2,25 m 7ft 4,57in
Plocha křídla:
Wing Area:
20 m2 215.28 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Oberursel U.III o výkonu 118 kW/160 k
Vrtule dřevěná dvoulistá
Oberursel U.III, power 158 hp
two-blade wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
160 km/h v 0 m 99.4 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
140 km/h v ? m 87 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
3 min do 1000 m 3 min to 3281 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4700 m 15420 ft
Dolet:
Range:
220 km 136.7 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1-2 x kulomet LMG 08/15 Spandau ráže 7,92 mm 1-2x fixed 7,92 mm LMG 08/15 Spandau machine gun
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
Vytrvalost: 1 hodina 30 minut Endurance: 1.5 hr
Zdroje:
Sources:
LEAMAN, Paul, Fokker Aircraft of World War One, The Crowood Press, 2001, ISBN 1-86126-353-8
www.pilots-n-planes-ww1.com
www.airwar.ru
URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-III-t21460#208619 Verze : 0
Fokker D.III


Po nepresvedčivej D.II, chceli u Fokkera navýšiť výkony tejto konštrukcie. Preto sa rozhodol šéfkonštruktér Martin Kreutzer upraviť stávajúcu konštrukciu zástavbou výkonnejšieho rotačného motora Oberursel U.III. To si vynútilo zosilnenie draku a krídlo s väčším rozpätím z typu D.I. Posilnená bola aj výzbroj na dva guľomety LMG 08/15 ráže 7,92 mm. Prototyp pod označením M.19 bol odoslaný do Adlershofu na oficiálne armádne testy 20. júla 1916. Uvedené zmeny síce rázne navýšili celkovú nosnosť lietadla, ale výkony sa zvýšili len minimálne (maximálna rýchlosť narástla o 10 km/h a zlepšili sa pevnostné charakteristiky). Najväčší problém konštrukcie, nízka obratnosť, sa však nevylepšil vôbec. Fokker síce dodatočne upravil horné krídlo pridaním klapiek, ale ani táto zmena lietadlu nepomohla. V porovnaní so súdobými spojeneckými lietadlo značne zaostávalo, avšak pre Fokker bolo najväčšou fackou, že lietadlo prekonávali aj stroje firiem Albatros a Halberstadt. Lietadlá boli rýchlo preradené do menej vyťažených sektorov fronty a k výcvikovým jednotkám. Počas výroby sa objavili problémy s kvalitou dodávok subdodávateľských firiem. Aj preto v Aldershofe testovali seriový kus číslo 369/16. Skúšky preukázali zodpovedajúcu kvalitu krídiel, ale na druhú stranu odhalili problémy s pevnosťou trupu. Továreň následne zvýšila kontrolu kvality na vstupe ako aj výstupných produktov. Avšak problémy s kvalitou sa objavili aj neskôr napr. na type D.VIII.
V októbri 1917, Nemci poslali 10 lietadiel D.III do Holandska. Tieto lietadlá zostali vo výzbroji holandskej Luchtvaartafdeling až do roku 1921.


zdroj:
Encyklopedie letadel světa - Ottovo nakladatelství - 1999
http://en.wikipedia.org/wiki/Fokker_D.III
URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-III-t21460#280502 Verze : 0
.
Fokker D.III - Tento D.III byl prvním operačně nasazeným strojem tohoto typu. 1. 9. 1916 jej převzal O. Boelcke a hned druhého dne s ním získal první vítězství. Letoun kompletně v barvě materiálu, ačkliv je možné, že později byly plechové kryty na přídi přetřeny černou nebo jinou tmavou barvou.

Tento D.III byl prvním operačně nasazeným strojem tohoto typu. 1. 9. 1916 jej převzal O. Boelcke a hned druhého dne s ním získal první vítězství. Letoun kompletně v barvě materiálu, ačkliv je možné, že později byly plechové kryty na přídi přetřeny černou nebo jinou tmavou barvou.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Fokker D.III -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-III-t21460#398839 Verze : 0
Zastaralý Fokker D.III dokázal Anthony Fokker v roce 1917 prodat v desetikusové sérii do Nizozemska.
Fokker D.III -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-III-t21460#486574 Verze : 0
Fotografie převzata ze serveru www.pilots-n-planes-ww1.com.
Fokker D.III -


URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-III-t21460#208620 Verze : 0
zdroj: http://en.wikipedia.org/wiki/Fokker_D.III
Fokker D.III - Boelckeho Fokker D.III so sériovým číslom 352/16

Boelckeho Fokker D.III so sériovým číslom 352/16
URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-III-t21460#280503 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více