Název: Name: | Fokker D.VII | Fokker D.VII |
Originální název: Original Name: | Fokker D.VII | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1918-DD.MM.1918 Fokker Flugzeugwerke GmbH, Schwerin DD.MM.1918-DD.MM.1918 Albatros-Flugzeugwerke GmbH, Berlin DD.MM.1918-DD.MM.1918 Ostdeutsche Albatros Werke, Schneidemühl DD.MM.1918-DD.MM.1918 Ungarische Allgemeine Maschinenfabrik AG, Budapest DD.MM.1918-DD.MM.1918 Österreichisch-Ungarische Flugzeugfabrik Aviatik GmbH, Wien DD.MM.1919-DD.MM.19RR NV Koninklijke Nederlandse Vliegtuigenfabriek, Amsterodam DD.MM.1929-DD.MM.1929 Alfred Comte, Schweizerische Flugzeugfabrik AG, Oberrieden | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1918-DD.MM.1929 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ~ 3800: ~ 1200 Fokker ~ 2200 Albatros/OAW ~ 150 MAG ~ 255 Aviatik 8 Comte | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 700 kg | 1543 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 850 kg | 1874 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 8,700 m | 28 ft 6 ½ in |
Délka: Length: | 6,950 m | 22 ft 9 ⅝ in |
Výška: Height: | 2,950 m | 9 ft 8 ⅛ in |
Plocha křídla: Wing Area: | 20,2 m2 | 217.43 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Mercedes D.IIIa o výkonu 118 kW/160 k nebo Mercedes D.IIIaü o výkonu 132 kW/180 k nebo BMW.IIIa o výkonu 136 kW/185 k nebo Austro-Daimler o výkonu 154 kW/210 k dvoulistá dřevěná vrtule | Mercedes D.IIIa, power 158 hp, or Mercedes D.IIIaü, power 178 hp, or BMW.IIIa, power 182 hp, or Austro-Daimler, power 207 hp two-blade wooden propeller |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 91 l | 20 Imp gal |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 1871) km/h v 1000 m | 1161) mph in 3281 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 31.52) min do 5000 m | 31.52) min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 60003) m | 196853) ft |
Dolet: Range: | 450 km | 280 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný 7,92mm kulomet LMG 08/15 | 2x fixed 7,92 mm LMG 08/15 machine gun |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 1) 205 km/h ve výšce 2000 m s motorem BMW, 196 km/h s motorem Austro-Daimler 2) 16 min s motorem BMW, 14 min s motorem Austro Daimler 3) 7000 m s motorem BMW, 6700 m s motorem Austro Daimler | 1) 127.4 mp/h at 6562 ft with BMW, 122 mph with Austro-Daimler 2) 16 min with BMW, 14 min with Austro Daimler 3) 22900 ft with BMW, 22000 ft with Austro Daimler |
Zdroje: Sources: | Grosz, P. M. Fokker D.VII, Windsock Profile No.9. Albatros Publications, Berkhamsted 1989. ISBN 0-948414-15-4. Gray, Peter M. The Fokker D.VII, Profile No.25. Profile Publications, Leatherhead 1965. Kroschel, G.; Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1910 - 1918. Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4. Gray, Peter; Thetford, Owen. German Aircraft Of The First World War. Doubleday, Garden City 1970. Lamberton, W. M. Fighter Aircraft of the 1914-1918 War. Harleyford Publications Ltd, Letchworth 1960. |