Název: Name: | Jokošo Ro-Go Ko-Gata - H | Yokosho Ro-Go Ko-Gata - H |
Originální název: Original Name: | 海軍 横廠式ロ号甲型水上偵察機(ヒ式) | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1918-DD.MM.1921 Yokosuka Naval Arsenal, Yokosuka DD.MM.1920-DD.MM.1924 Aichi Watch and Electric Machinery, Ltd., Nagoya DD.MM.1920-DD.MM.1924 Nakajima Aircraft Factory, Ota | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1918-DD.MM.1924 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | Yokosho - 32 (typ S i H) Aichi - 80 Nakajima - 106 total - 218 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1918 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | plováky | floats |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1070 kg | 2359 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1628 kg | 3589 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 15,692 m | 51ft 5,79in |
Délka: Length: | 10,160 m | 33ft 4in |
Výška: Height: | 3,666 m | 12ft 0,33in |
Plocha křídla: Wing Area: | 48,22 m2 | 519.052 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 33,762 kg/m2 | 6.92 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Micubiši typ Hi (Hispano-Suiza E) kapalinou chlazený vidlicový osmiválec o výkonu 162 kW (220 k). Vrtule dřevěná dvoulistá nestavitelná o průměru 2 832 mm | Mitsubishi Type Hi (Hispano-Suiza E) eight-cylinder vee water-cooled engine rated at 217 hp for take-off, driving a two-blade wooden fixed-pitch propeller of the diameter 9ft 3,5in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 155.7 km/h v 0 m | 96,72 mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 130 km/h v 500 m | 80.8 mph in 1640 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 4,0 min do 500 m | 4,0 min to 1640 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | ? ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 778 km | 483.4 mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý kulomet ráže 7,7 mm | One flexible 0.303 machine-gun in dorsal position. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Letová vytrvalost: 5,0 h Jokošo byla používaná zkratka pro označoní jokosuckého námořního arzenálu. Průzkoumný plovákový letoun navrhl tehdejší konstruktér Jokošo por. ing. Čukuhej Nakadžima. V roce 1918 vzlétl, ale byl poháněn motorem Salmson M-9 a nesl označení Jokošo Ro-Go Ko-Gata S, později byl motor zaměněn za výkonnější Hispano, stavěný licenčně továrnou Micubiši. | Endurance: 5 hours Yokosho was an acronym standing for Yokosuka Kaigun Ko-Sho (Yokosuka Naval Arsenal. In 1917, Chikuhei Nakajima, chief designer of the Yokosuka Arsenal aircraft factory designed a new reconnaissance floatplane, with a prototype of the new design. |
Zdroje: Sources: | Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2 Famous Airplanes of the World, Imperial Japanese Navy Reconnaissance, No. 47, Bunrin-Do Co. Ltd., 1994/7, ISBN4-89319-044-X Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, 2000, ISBN: 83-86776-50-1 www.modelbud.pl - obrázek archiv autora |