Nakadžima Typ 91-1

Nakajima Type 91-1 / 中島 九一式一型戦闘機
     
Název:
Name:
Nakadžima Type 91-1 Nakajima Type 91-1
Originální název:
Original Name:
中島 九一式一型戦闘機
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.11.1931-DD.03.1934 Nakajima Aircraft Factory, Ōta /
DD.09.1932-DD.03.1934 Ishikawajima Airplane Manufacturing Co., Ltd., Tachikawa /
Období výroby:
Production Period:
DD.11.1931-DD.03.1934
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
Nakajima - 320
Ishikawajima - 100
celkem 420 sériových letadel
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1931
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1075 kg 2370 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1530 kg 3373 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,000 m 36ft 1,06in
Délka:
Length:
7,260 m 23ft 9,82in
Výška:
Height:
2,790 m 9ft 1,84in
Plocha křídla:
Wing Area:
20,00 m2 215.285 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
76,50 kg/m2 15.67 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Nakajima Jupiter Type 7 vzduchem chlazený přeplňovaný hvězdicový devítiválec o výkonu 335,5 - 388 kW.
Vrtule dvoulistá dřevěná pevná.
Nakajima-built Jupiter VII nine-cylinder air-cooled radial, rated 450-520 hp,
driving a two-blade wooden propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
301 km/h v 2100 m 187 mph in 6890 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
268 km/h v ? m 166.5 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
12,5 m/s 2460.6 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
4,0 min do 3000 m 4,0 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9000 m 29528 ft
Dolet:
Range:
500 km 310.7 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Type 89 ráže 7,7 mm nad motorem se zásobou 500 nábojů pro každý. Two fixed-forward firing 0.303 inch Type 89 machine-guns mounted in the upper decking of the engine cowling, 500 rpg.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
中島 九一式一型戦闘機
- Nakažima kyū iči-šiki Iči-gata sentōki - Armádní stíhací letoun Nakadžima typ 91-1


Šestý prototyp stíhacího letounu Nakajima NC byl zásadně změněnou konstrukcí oproti předcházejícím prototypům. Poháněl jej přeplňovaný hvězdicový motor Jupiter VII, licenčně vyráběný společností Nakajima. Nová byly i křídla o menší nosné ploše a radikálně upravenou palivovou soustavou, motor byl kapotován prstencem typu Townend a přední část trupu měla větší průměr. Změn doznal také podvozek a ocasní plochy.
Na podzim 1931 byl nový letoun po úspěšných zkouškách přijat do výzbroje armádního letectva jako stíhací letoun typ 91, oficiálně byl předveden veřejnosti v únoru 1932. Výroba se rozeběhla po vypuknutí Šanghajského incidentu, celkem bylo postaveno a předáno 420 stíhaček typu 91-1.
Piloti i pozemní personál si tato letadla oblíbili pro snadnou údržbu a velmi dobrou obratnost. Po vypuknutí incidentu v Šanghaji bylo zjištěno, že se letouny rozpadnou ve vzduchu při prudkých manévrech, vyšetřováním byla zjištěna malá strukturální integrita a piloti měly zakázáno provádět prudké bojové obraty.
中島 九一式一型戦闘機 - Nakajima kyū ichi-shiki ichi-gata sentōki - Army fighter Nakajime Type 91-1


The sixth prototype Nakajima NC was of a fundamentally different design and was powered by a supercharged Nakajima-built Bristol Jupiter VII radial. New wings of smaller area incorporated an internal (jettisonable) fuel tank to port, replacing the padded tank of preceding prototypes; the engine was enclosed by a Townend ring: the diameter of the forward fuselage was increased; both fore and aft main bracing struts were were attached to the fuselage and the tail surfaces were redesigned. In addition, the cross-axle undercarriage gave place to one of split axle type and the guns were repositioned.
By the autumn of 1931, the aircraft was accepted by the Army as the Type 91 Fighter, and was made known officially to the Japanese public in February 1932. A total of 420 Army Type 91-1.
Pilots assigned to operational units liked these fighters, especially their ease of handling in the air. With the outbreak of the Shanghai Incident, production was accelerated and the Type 91 fighters were hurried to the front, but in this early stage of operations, an aircraft disintegrated near Shanghai raising the question once again about structural integrity.
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
William Green a Gordon Swanborough. The Complete Book of Fighter: An Illustrated Encyclopedia of Every Fighter Aircraft Built and Flown, Smithmark Publisher, rok 1995, ISBN-10: 0-83173-939-8
Tadashi Nozawa, Encyclopedia of Japanese Aircraft 1900-1945. Vol.5.( 日本航空機総集〈第5巻〉中島篇), Nakajima Aircraft., Shuppan-Kyodo (出版協同社), rok 1983
http://www.airwar.ru/enc/fww1/type91.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Typ-91-1-t41640#162604 Verze : 0
Kamufláž a dobová fotografie
Nakadžima Typ 91-1 -


Nakadžima Typ 91-1 -


URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Typ-91-1-t41640#162612 Verze : 0
Přidám krásný obrázek od malíře Mr. Shigeo Koike staženo ze serveru www.ne.jp
Nakadžima Typ 91-1 -


URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Typ-91-1-t41640#162611 Verze : 0
Trojpohledový náčrtek stíhače Nakajima Type 91
Nakadžima Typ 91-1 -


URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Typ-91-1-t41640#162605 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více