Název: Name: | Potez 637 A.3 | Potez 637 A.3 |
Originální název: Original Name: | Potez 637 A.3 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1938-DD.MM.1939 Société Nationale des Constructions Aéronautiques du Nord, Méaulte | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1938-DD.MM.1939 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 61 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.10.1938 | |
Osádka: Crew: | 3 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 3154 kg | 6953 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 4225 kg | 9315 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 16,000 m | 52ft 6in |
Délka: Length: | 11,070 m | 36ft 4in |
Výška: Height: | 3,670 m | 12ft 0,5in |
Plocha křídla: Wing Area: | 32,70 m2 | 351.98 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 129,205 kg/m2 | 26.46 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Gnome-Rhône GR 14 M6/7 vzduchem chlazený přeplňovaný dvouhvězdicový čtrnáctiválec oba motory měly opačný směr otáčení, vzletový výkon 515 kW (700 k) při 3 030 ot/min, bojový výkon 515 kW (700 k) v h= 5 150 m, nominální výkon 485,5 kW (660 k) v h= 4 000 m a ekonomický 339 kW (455 k) při 2 350 ot/min v h= 4 000 m. Vrtule trojlisté s konstantními otáčkami. | Gnome-Rhône GR 14 M6/7 fourteen-cylinder air-cooled supercharged two-row radial engine with opposite rotation, rated at 690 hp at 3,030 rpm for take-off, combat power output 690 hp at 16,896 ft, nominal power 651 hp at 13,123 ft and cruising power output 449 hp at 13,123 ft, driving a three-blade constant-speed propellers. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 950 l | 209 UK gallons (251 US gallons) |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 435 km/h v 4000 m | 270.3 mph in 13123 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 320 km/h v 4000 m | 198.8 mph in 13123 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 10,67 m/s | 2100.4 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8000 m | 26247 ft |
Dolet: Range: | 1550 km | 963.1 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kulomet MAC 1934 ráže 7,5 mm v přídi s 300 náboji, 1x pohyblivý MAC 1934 ráže 7,5 mm v zadní kabině, 500 nábojů a 1x pevný MAC 1934 ráže 7,5 mm střílející za letoun s 300 náboji. | One fixed, forward-firing 0.295 inch MAC 1934 machine-gun in the nose with 300 rounds, one fixed, rearward-firing 0.295 inch MAC 1934 machine-gun under fuselage with 300 rounds and one flexibly rearward-firing 0.295 inch MAC 1934 machine-gun mounted in dorsal position with 500 rounds. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | viz historie | The Potez 637 A3 was a three-seat reconnaissance aircraft that served in small numbers with the Armée de l'Air during the Battle of France, but that was already being phased out in favour of the Potez 63.11. The Potez 637 began to enter service in May 1939, and was used to equip two reconnaissance Escadres - the 33rd and 52nd. At the start of the Second World War fifty three aircraft were in front line service, all with these two units. After the outbreak of war the Bloch 131, Potez 637 and a number of older Mureaux types were used on deep reconnaissance missions over Germany, but losses were so high that after September only the Potez was allowed to cross the border. The Potez 637 was in the process of being withdrawn from frontline service at the start of the German offensive. At the end of the Battle of France only twelve Potez 637s remained intact in France. |
Zdroje: Sources: | Fernandez, J.: Potez 63 Family, MMP, Sandomierz 2008 http://en.wikipedia.org/wiki/Potez_630 http://www.airwar.ru/enc/spyww2/p637.html www.aviafrance.com |