Republic P-47C Thunderbolt

     
Název:
Name:
Republic P-47C Thunderbolt Republic P-47C Thunderbolt
Originální název:
Original Name:
Republic P-47C Thunderbolt
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.09.1942-DD.02.1943 Republic Aviation Corp., Farmingdale, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.09.1942-DD.02.1943
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
602:
56 P-47C-RE: 41-6067/6123
56 P-47C-1-RE: 41-6066, 6124/6177
128 P-47C-2-RE: 41-6178/6305
362 P-47C-5-RE: 41-6306/6667
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.09.1942
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4491 kg 9900 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5670 kg 12500 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
6770 kg 14925 lb
Rozpětí:
Wingspan:
12.43 m 40ft 9,31in
Délka:
Length:
11.02 1) m 36 ft 1,75in1)
Výška:
Height:
4.34 m 14ft 2,69in
Plocha křídla:
Wing Area:
27.87 m2 300 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Pratt & Whitney R-2800-21 o výkonu 1491 kW
čtyřlistá vrtule s konstantní rychlostí otáček C542S-A6
Pratt & Whitney R-2800-21, power 2000 hp
four-blade constant-speed Curtiss Electric C542S-A6 propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1155 l
757 nebo 776 l přídavná nádrž2)
305 US gal
200 or 205 US gal auxiliary tank2)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
687.2 km/h v 9144 m 427 mph in 30000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
563.3 km/h v 0 m 350 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
15.2 m/s 2990 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7.2 min do 4572 m 7.2 min to 15000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
12802 m 42000 ft
Dolet:
Range:
643.7 km 400 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1343.8 2) km 8352) mi
Výzbroj:
Armament:
8x 12,7mm kulomet Browning v křídle
1x 227kg bomba2)
8x .50 Browning machine gun in the wing
1x 500 lb bomb2)
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
C-RE1) - úvodní stroje s trupem o délce 10,77 m jako u P-47B, ale zesílenou konstrukcí a dalšími úpravami
C-1-RE - prodloužena příď kvůli novému motorovému loži QEC
C-2-RE2) - přidána možnost nést 200gal odhazovatelnou nebo 205gal pevnou přídavnou nádrž, nebo 227kg bombu
C-5-RE - malé úpravy vytápění a elektrických rozvodů
-
Zdroje:
Sources:
Velek, Martin; Roman, Valerij. Republic P-47 Thunderbolt. MBI, Praha 1997. ISBN 80-902238-0-X.
Stafford, Gene B. Thunderbolt in Action, Aircraft No.18. Squadron/Signal Publications, Warren 1975.
Davis, Larry. P-47 Thunderbolt in Action, Aircraft No.208. Squadron/Signal Publications, Carrollton. ISBN 978-0-89747-542-6.
Gronczewski, Tomasz; Skulski, Przemyslaw. P-47 Thunderbolt Razorback. ACE Publication, Wroclaw 1992.
Jane's Fighting Aircraft of World War II, Crescent Books, New York 1989. ISBN 0-517-67964-7.
Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, New York,1964.
http://joebaugher.com/usaf_fighters/p47_3.html
http://www.aerofiles.com/_repub.html
http://www.americancombatplanes.com/p47_1.html
www.nationalmuseum.af.mil

Republic P-47C Thunderbolt - P-47C-2-RE

P-47C-2-RE
URL : https://www.valka.cz/Republic-P-47C-Thunderbolt-t121038#414689 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více