SOV - SU-5-3 (152mm samohybný moždíř)

SU-5-3 (152 mm self-propelled mortar)
СУ-5-3
     
Název:
Name:
SU-5-3 SU-5-3
Originální název:
Original Name:
СУ-5-3
Kategorie:
Category:
samohybný moždíř Self-Propelled Mortar
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1934-DD.MM.1935 Leningradský závod pokusného strojírenství S. M. Kirova, Leningrad /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1934-DD.MM.1935
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
5
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1934
Osádka:
Crew:
1+4
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
10050 kg 22156 lb
Celková délka:
Overall Length:
4840 mm 15 ft 10 ½ in
Celková šířka:
Overall Width:
2440 mm 8 ft
Celková výška:
Overall Height:
2560 mm 8 ft 4 ¾ in
Světlá výška:
Ground Clearance:
380 mm 1 ft 3 in
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
T-26 (licence Armstrong-Siddeley)
- čtyřdobý, zážehový čtyřválcový boxer,
o objemu 6 600 cm3
T-26 (licence of Armstrong-Siddeley)
- four-stroke, gasoline, four cylinders, boxer, swept volume 6 600 cm3
Výkon:
Power:
66 kW při 2100 ot/min 88.5 bhp at 2100 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
5+1, mechanická 5+1, mechanical
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
28 km/h 17 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
15 km/h 9.3 mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
170 km 106 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
32 ° 71 %
Boční náklon:
Side Slope:
35 ° 78 %
Překročivost:
Trench Crossing:
2 m 79 in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,75 m 30 in
Brodivost:
Fording Depth:
0,8 m 31 in
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
152mm moždíř vz. 1931 152 mm Mortar
Vedlejší:
Secondary:
- -
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
objem nádrží: 182 litrů
pancéřování: 6-15 mm
fuel tanks: 182 l
armoured protection: 6-15 mm
Zdroje:
Sources:
SVIRIN, M.: Samochodky Stalina, Eksmo, Moskva 2008
KOLOMIJEC, M., SVIRIN, M.: T-26-mašiny na jego baze, Stratěgia KM, Moskva 1999
KOLOMIJEC, Maksim: T-26-ťažolaja suďba legkogo tanka, Eksmo, Moskva 2007
URL : https://www.valka.cz/SOV-SU-5-3-152mm-samohybny-mozdir-t86258#543281 Verze : 1
V roku 1934 bol rozbehnutý projekt vytvorenia typovej rady samohybných diel na podvozku ľahkého tanku T-26. Z podvozku bola odstránená veža a na vzniknutom mieste mali byť do malých otvorených nadstavieb lafetované rôzne druhy diel. Hrúbka pancierovania nadstavieb mala dosahovať 6-15 mm. Podľa druhu použitej výzbroje sa SU-5 delí na tri verzie.
Hlavným konštruktérom bol S.Ginsburg.Bolo vyrobená overovacia séria 15 kusov strojov všetkých verzií. Počet vyrobených kusov tej ktorej verzie nieje známy (niektoré zdroje tvrdia, že vzniklo po 5 kusov z každej verzie). Stroje boli vyrobené v Leningrade, v závode č.185 S.M.Kirova. Stroje prešli vojenskými skúškami a boli i prijaté do výzbroje, ale sériovo sa nazačali vyrábať. Veľké kanóny boli pre podvozok neúmernou záťažou a dochádzalo k častým poruchám. Udáva sa, že stroje bojovali pri Chalkin Gole a neskôr v obliehanom Leningrade.



hmotnosť 10,3-11 t (podľa verzie)
dĺžka 4,62 m
šírka 2,44 m
výška 2,01 m
max.rýchlosť 34 km/hod
prekážky :
stúpanie: 32°
stena: 0,7 m
brod: 0,8 m
priekopa: 2 m
posádka 5 mužů




*zdroje :


Ivo Pejčoch - Obrněná technika 4, SSSR 1919-1945 II.část, vydavateľstvo ARES, Praha 2002, ISBN 80-86158-18-7
http://rkkaww2.armchairgeneral.com/



Převzato z původního příspěvku od autora:brano při dělení tématu SU-5
cimbal 16.07.2009
URL : https://www.valka.cz/SOV-SU-5-3-152mm-samohybny-mozdir-t86258#319507 Verze : 0
SU-5-3


Výzbroj tvoril mažiar vzor 1931 ráže 152,4 mm. Stranový odmer dosahoval 30° do oboch strán, námer bol v rozsahu -3° až +70°.
SOV - SU-5-3 (152mm samohybný moždíř) -


SOV - SU-5-3 (152mm samohybný moždíř) -


SOV - SU-5-3 (152mm samohybný moždíř) -


SOV - SU-5-3 (152mm samohybný moždíř) -


URL : https://www.valka.cz/SOV-SU-5-3-152mm-samohybny-mozdir-t86258#73719 Verze : 2
SU-5-3 (samohybný moždíř)


Podle některých zdrojů bylo vyrobeno 1 prototyp a 10 kusů sériových. Posádku tvořilo 5 mužů (řidič-mechanik a čtyři členové obsluhy kanonu). Většina munice byla vezena na doprovodném vozidle, SU-5-3 vezlo pouze 2 náboje.





Zdroj
KOLOMIJEC, M., SVIRIN, M.: T-26-mašiny na jego baze, Stratěgia KM, Moskva 1999

SOV - SU-5-3 (152mm samohybný moždíř) - Samohybný hmoždíř SU-5-3 152 mm
s obsluhou, v maximální elevaci a zajištěný vzpěrami
Leningrad, závod č.185, podzim 1935

Samohybný hmoždíř SU-5-3 152 mm
s obsluhou, v maximální elevaci a zajištěný vzpěrami
Leningrad, závod č.185, podzim 1935

URL : https://www.valka.cz/SOV-SU-5-3-152mm-samohybny-mozdir-t86258#330068 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více