UAZ 469 (nové označení UAZ 31512) je osobní terénní automobil s pohonem všech kol, s otevřenou karosérií se snímatelnou plátěnou střechou. Je určen pro přepravu osob a nákladů, vlečení přívěsů na silnici i v terénu.
Výrobce – Uljanovskij Avtomobilnyj Závod, Uljanovsk, Ruská federace
Výroba od roku 1972
Pohotovostní hmotnost – 1650 kg
Užitečný náklad – 2 osoby a 600 kg nebo 7 osob a 100 kg
Celková hmotnost – 2400 kg
Přípojná hmotnost – 850 kg
Nejvyšší rychlost s plným zatížením – 100 km/h
Stoupavost – 62 %
Brodivost – 0,7 m
Nájezdový úhel – přední – 54°
Nájezdový úhel – zadní – 40°
Vnější obrysový průměr zatáčení – 13 m
Vnitřní obrysový průměr zatáčení – 5 m
Rozchod – 1442 mm
Rozvor – 2380 mm
Celková délka – 4025 mm
Celková šířka – 1785 mm
Celková výška (bez zatížení) – 2015 mm
Ložná plocha – 1525x1125x1250 mm
Motor – UMZ 451 M
– zážehový čtyřdobý čtyřválec OHV, kapalinou chlazený
- pořadí zapalování – 1-2-4-3
- vrtání válce – 92 mm
- zdvih pístu – 92 mm
- objem válců – 2445 ccm
- kompresní stupeň – 6,7
- maximální výkon – 52,96 kW (72 k) při 4000 ot/min
- maximální kroutící moment – 166,7 Nm (17 kpm) při 2000 ot/min
Převodové ústrojí
- spojka – suchá, jednokotoučová
- převodovka – čtyřstupňová se synchronizací 3. a 4. stupně
- přídavná převodovka - dvojstupňová
- nápravy – tuhé, odpojitelný přední náhon
- diferenciály – kuželové se čtyřmi satelity
Pérování – čtyři podélné listové pružiny
Tlumiče – dvojčinné olejové
Řízení – globoidní šnek s dvojitou kladkou
Provozní brzdy – kapalinové, bubnové
Parkovací brzda – převodová bubnová
Napětí el. sítě – 12 V
Karosérie –
Celokovová, čtyřdveřová se snímatelnými kovovými nástavci dveří s vyklápěcími větracími okénky, se snímatelnou plátěnou střechou s kovovou rozebíratelnou trubkovou kostrou a se zadní sklopnou stěnou. Rám s čelním sklem může být odklopen do držáků na kapotě.
Náplně
- palivová nádrž – 2x 39 l
- olej v motoru – 6,2 l
- olej v převodovce – 1,0 l
- olej v přídavné převodovce – 0,7 l
- olej v rozvodovce – 1,0 l
Další varianty vozidla:
UAZ 31512 – základní vojenské (výše popsané) provedení, ale nyní již vyráběné s odpružením vinutými pružinami
UAZ 31514 – základní model s kovovou střechou, vinutými pružinami a komfortnějším interiérem
UAZ 3153 – prodloužený rozvor o 380 mm, s kovovou střechou, vinuté pružiny, standardně posilovač řízení, 9 sedadel
UAZ 3159 – viz model 3153, ale s 2,7 l motorem ZMZ 409.10, plastová maska, rozšířené blatníky, komfortnější interiér, posilovače,…
UAZ Ochotnik – vývozní pojmenování Hunter – vychází z modelu 31514, montují se tři motory, včetně turbodieselu, kotoučové brzdy, komfortní interiér, vnější doplňky,…
V ČR se do Uazů montují i italské turbodieselové motory VM.
Mnoho dalších informací na:
www.autouaz.cz
www.autouaz.ru
www.uaz.sk
Výrobce – Uljanovskij Avtomobilnyj Závod, Uljanovsk, Ruská federace
Výroba od roku 1972
Pohotovostní hmotnost – 1650 kg
Užitečný náklad – 2 osoby a 600 kg nebo 7 osob a 100 kg
Celková hmotnost – 2400 kg
Přípojná hmotnost – 850 kg
Nejvyšší rychlost s plným zatížením – 100 km/h
Stoupavost – 62 %
Brodivost – 0,7 m
Nájezdový úhel – přední – 54°
Nájezdový úhel – zadní – 40°
Vnější obrysový průměr zatáčení – 13 m
Vnitřní obrysový průměr zatáčení – 5 m
Rozchod – 1442 mm
Rozvor – 2380 mm
Celková délka – 4025 mm
Celková šířka – 1785 mm
Celková výška (bez zatížení) – 2015 mm
Ložná plocha – 1525x1125x1250 mm
Motor – UMZ 451 M
– zážehový čtyřdobý čtyřválec OHV, kapalinou chlazený
- pořadí zapalování – 1-2-4-3
- vrtání válce – 92 mm
- zdvih pístu – 92 mm
- objem válců – 2445 ccm
- kompresní stupeň – 6,7
- maximální výkon – 52,96 kW (72 k) při 4000 ot/min
- maximální kroutící moment – 166,7 Nm (17 kpm) při 2000 ot/min
Převodové ústrojí
- spojka – suchá, jednokotoučová
- převodovka – čtyřstupňová se synchronizací 3. a 4. stupně
- přídavná převodovka - dvojstupňová
- nápravy – tuhé, odpojitelný přední náhon
- diferenciály – kuželové se čtyřmi satelity
Pérování – čtyři podélné listové pružiny
Tlumiče – dvojčinné olejové
Řízení – globoidní šnek s dvojitou kladkou
Provozní brzdy – kapalinové, bubnové
Parkovací brzda – převodová bubnová
Napětí el. sítě – 12 V
Karosérie –
Celokovová, čtyřdveřová se snímatelnými kovovými nástavci dveří s vyklápěcími větracími okénky, se snímatelnou plátěnou střechou s kovovou rozebíratelnou trubkovou kostrou a se zadní sklopnou stěnou. Rám s čelním sklem může být odklopen do držáků na kapotě.
Náplně
- palivová nádrž – 2x 39 l
- olej v motoru – 6,2 l
- olej v převodovce – 1,0 l
- olej v přídavné převodovce – 0,7 l
- olej v rozvodovce – 1,0 l
Další varianty vozidla:
UAZ 31512 – základní vojenské (výše popsané) provedení, ale nyní již vyráběné s odpružením vinutými pružinami
UAZ 31514 – základní model s kovovou střechou, vinutými pružinami a komfortnějším interiérem
UAZ 3153 – prodloužený rozvor o 380 mm, s kovovou střechou, vinuté pružiny, standardně posilovač řízení, 9 sedadel
UAZ 3159 – viz model 3153, ale s 2,7 l motorem ZMZ 409.10, plastová maska, rozšířené blatníky, komfortnější interiér, posilovače,…
UAZ Ochotnik – vývozní pojmenování Hunter – vychází z modelu 31514, montují se tři motory, včetně turbodieselu, kotoučové brzdy, komfortní interiér, vnější doplňky,…
V ČR se do Uazů montují i italské turbodieselové motory VM.
Mnoho dalších informací na:
www.autouaz.cz
www.autouaz.ru
www.uaz.sk