Short Stirling B Mk.III

     
Název:
Name:
Short Stirling B Mk.III Short Stirling B Mk.III
Originální název:
Original Name:
Short Stirling B Mk.III
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1943-DD.MM.194R Short Brothers Ltd., Rochester
DD.MM.1943-DD.MM.194R Short & Harland Ltd., Belfast
DD.MM.1943-DD.MM.194R Austin Motor Co., Ltd., Longbridge
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1943-DD.MM.194R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1036:
264 Rochester a South Marston
343 Belfast
429 Birmingham
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
7
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
21273 kg 46900 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
26943 kg 59400 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
31751 kg 70000 lb
Rozpětí:
Wingspan:
30.200 m 99ft 1in
Délka:
Length:
26.590 m 87ft 3in
Výška:
Height:
6.930 m 22ft 9in
Plocha křídla:
Wing Area:
135.64 m2 1460 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
234.36 kg/m2 48 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
4
Typ:
Type:
Bristol Hercules VI vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 1 204 kW při 2 900 ot/min, bojový výkon 1 305 kW při 2 800 ot/min při tlaku 0,569 barů v h= 1 981 m I. rychlost kompresoru a 1 152 kW při 2 800 ot/min při tlaku 0,569 barů v h= 4 724 m II. rychlost kompresoru (palivo 100/130 oktanů) nebo
Bristol Hercules XVI vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o výkonu 1 249 kW při 2 900 ot min v h= 1 372 m a 1 078 kW při 2 800 ot/min v h= 3 658 m.

Vrtule trojlistá s konstantní rychlostí otáček.
Bristol Hercules VI fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engine rated at 1,615 hp at 2 900 rpm for take-off, 1,750 hp at 2,800 rpm +8,25 psi at 6,500 ft (MS) and 1,545 hp at 2,800 rpm + 8,25 psi at 15,500 ft (FS) (100/130 grade fuel) or

Bristol Hercules XVI fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engine rated at 1,675 hp at 2,900 rpm at 4,500 ft and 1,445 hp at 2,900 rpm at 12,000 ft,
driving a three-blade constant-speed propellers.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
10246 l 2254 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
434.5 km/h v 4420 m 270 mph in 14500 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
329.9 km/h v ? m 205 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
2.5 m/s 500 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
5182 m 17000 ft
Dolet:
Range:
3234.8 1) km 20101) mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
3749.8 km 2330 mi
Výzbroj:
Armament:
2x kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm v přední střelecké věži Frazer Nash F.N.5,
2x kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm ve hřbetní střelecké věži Frazer Nash F.N.50 a
4x kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm v zadní střelecké věži Frazer Nash F.N.20.


Pumová zátěž: 6 350 kg (4x 990 kg v trupu a 6x 227 kg v křídlech
nebo pouze 7x 990 kg v trupu)
Two flexible 0.303in Browning Mk.II machine-guns in the Frazer Nash F.N.5 front turret,
two flexible 0.303in Browning Mk.II machine-guns in the Frazer Nash F.N.50 upper turret and
four flexible 0.303in Browning Mk.II machine-gun in the Frazer Nash F.N.20 rear turret.


Bomb load: 14 000 lb (4x 2000 lb in the fuselage bay, 6x 500 lb in wings, or just 7x 2,000 lb in the fuselage).
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1) s 1588 kg bomb, s 6350 kg 950 km 1) with 3500 lb of bombs, with 14000 lb 590 miles
Zdroje:
Sources:
Hall, Alan W. Short Stirling, Warpaint Series No.15. Hall Park Books, Milton Keynes 1998.
Mason, Francis K. The British Bomber Since 1914. Putnam, London 1994. ISBN 0-85177-861-5.
Thetford, Owen. Aircraft of the Royal Air Force since 1918, Putnam Aeronautical Books, London 1976. ISBN 0-37010-056-5.
Backowski, Wieslaw. Samolot bombowy Short Stirling, TBiU No.213. Bellona, Warszawa 2004.
http://base13.glasnet.ru/text/ap/stir.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Short_Stirling
http://www.pegelsoft.nl/frameset-2.htm
http://www.stirling.box.nl/home.htm
www.pilotfriend.com
URL : https://www.valka.cz/Short-Stirling-B-Mk-III-t6597#15190 Verze : 0
Short Stirling
fotka z tohoto serveru
Short Stirling B Mk.III -


URL : https://www.valka.cz/Short-Stirling-B-Mk-III-t6597#25405 Verze : 0
Short Stirling B Mk.III EX-R (LJ525) "Jolly Roger" 199. perutě RAF (No.199 Squadron RAF) ze základny North Creake, který pod velením F/O Broadfielda působil jako letoun elektronického boje, s rušícím zařízením Mandrel k rušení německých radarů Freya a vypouštějící alobalové proužky k rušení radarů Würzburg.


Zdroj:
http://wp.scn.ru/en/ww2/b/443/9/0#25
maxaviationarchive.blogspot.com
Short Stirling B Mk.III -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Short-Stirling-B-Mk-III-t6597#392029 Verze : 0
Short Stirling B Mk.III AA-K (EF465) z výzbroje novozélandské 75. perutě RAF (No. 75 Squadron RAF), který byl ztracen v noci z 23. na 24. srpna 1943 při náletu na Berlín.
Short Stirling B Mk.III -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Short-Stirling-B-Mk-III-t6597#393500 Verze : 0
Farebná (nie kolorovaná) fotografia, nedatovaný snímok.


www.air-defense.net

Short Stirling B Mk.III -


URL : https://www.valka.cz/Short-Stirling-B-Mk-III-t6597#537199 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více